Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:48:43 GMT

سومین نشست هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی بروجرد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۵۳۱

سومین نشست هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی بروجرد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نشست هم اندیشی فعالان فضای مجازی با هدف شناسایی و همدلی بیشتر فعالان، ارائه راهکارهای مناسب برای برخورد با تهدیدات فضای مجازی، ارائه آموزش‌های لازم و… عصر امروز پنجشنبه با حضور مدیران کانال‌های تلگرامی بروجرد و رئیس پلیس فتا بروجرد در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ سبزعلی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد در این جلسه گفت: متأسفانه در فضای مجازی از فرصت‌ها جهت رفع مشکلات مردم کمتر استفاده می‌شود.

وی افزود: فضای مجازی به فضای بداخلاقی و گاهاً فضایی بدون اخلاق تبدیل شده است که می‌طلبد فعالان این عرصه با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای از بروز تهدیدات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد تصریح کرد: نشر اکاذیب، توهین، افترا، تهمت به اشخاص، کلاهبرداری‌های اینترنتی، ایجاد بنگاه‌های ازدواج و همسریابی و … تخلفاتی هستند که در فضای مجازی نسبت به آن اقدام می‌شود.

سرهنگ سبزعلی ادامه داد: برخی کانال‌ها نام زیبایی دارند اما متأسفانه تولید محتوا ندارند و یا بدون هویت و نام نشان مدیریت می‌شوند که این یک آسیب جدی است.

وی با بیان اینکه جرایم فضای مجازی جزو جرایم غیر مشهود محسوب می‌شوند، تاکید کرد: اینگونه نیست که در بدو وقوع جرم پلیس ورود پیدا کند بلکه باید شاکی خصوصی باشد که پلیس پیگیر موضوع شود.

فرزاد درخشان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد نیز با بیان اینکه هدف از گردهمایی فعالان فضای مجازی بروجرد همدلی و شناخت بیشتر است، ادامه داد: انتظار داریم با برگزاری اینگونه نشست‌ها به یک همدلی و وفاق در بین فعالان این عرصه دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: فضای مجازی امروزه به یک تهدید در جامعه تبدیل شده است که انتظار می‌رود فعالان این بخش با کسب آگاهی و ارتقای سواد رسانه‌ای این تهدید را به یک فرصت در جهت رفع مشکلات اجتماعی تغییر دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد افزود: کانالهای تلگرامی بروجرد باید بیشتر اخبار و اطلاعاتی را انتشار بدهند که در جهت اعتلای فرهنگ و موضوعات فرهنگی روز شهر باشد تا از این طریق مردم بهتر بتوانند با داشته‌های فرهنگی آشنا شوند.

درخشان گفت: امروزه نفوذ فضای مجازی در همه ابعاد زندگی افراد جامعه بر کسی پوشیده نیست و این مهم را نیز نباید نادیده بگیریم که این فضا جزو لاینفک اجتماع امروزی است.

به گفته وی، جامعه باید به گونه‌ای پیش برود که از ولنگاری فضای مجازی جلوگیری کند و فعالان این عرصه نیز جامعه را به سمت و سویی ببرند که آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی کاهش پیدا کنند.

کد خبر 4618655

منبع: مهر

کلیدواژه: بروجرد فضای مجازی نشست هم اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد