Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی با اشاره به اینکه حذف هزینه روادید سبب افزایش استقبال زائران برای سفر اربعین حسینی(ع) به کربلا می‌شود، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط ستاد اربعین کشور، مرز مهران به عنوان تنها مسیر ورود و خروج زائران گیلانی مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «امیر مرادی» عصر امروز (۲۶ اردیبهشت) در نشست هماهنگی ستاد اربعین استان که در استانداری گیلان برگزار شد، گفت: استان گیلان در اربعین سال 97 با برپایی موکب های مرزی و داخل عراق بسیار شایسته عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور با اشاره به حذف هزینه روادید به کشور عراق، تاکید کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به عراق مصوب شد که هزینه روادید به این کشور حذف شود که در حال حاضر اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه حذف هزینه روادید ممکن است در اربعین مشکلاتی را ایجاد کند که باید تمهیداتی در این زمینه انجام شود، افزود: انتظار داریم در سال 98، بیش از 3.5 میلیون زائر اربعین داشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه فرهنگ بومی و آداب و سنت مردم عراق باید توسط زائران ایرانی رعایت شود، افزود: همه باید توجه داشته باشند که با همکاری مردم عراق این راهپیمایی بزرگ را برگزار کنند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که اجتماع اربعین، حرکت بزرگ مردمی است و دولت تنها پشتیبانی امور را عهده‌دار است.

وی با تاکید بر اینکه طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد اربعین کشور، تنها مسیر ورودی و خروجی زائران گیلانی از مرز مهران است، افزود: با اجرای این تصمیم، زائرانی که از مرز مهران وارد عراق می‌شوند، نمی‌توانند از مرز دیگری غیر از مهران وارد کشور شوند.

مرادی با اشاره به اینکه در اربعین سال جاری، استان گیلان به عنوان استان معین ایلام است، تصریح کرد: با توجه به حضور پروشور زائران گیلانی در اربعین حسینی(ع)، یکی از مطالبات ستاد اربعین کشور از گیلان، احداث بناهای ماندگار برای اسکان زائران در استان ایلام است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور افزود: ستاد اربعین گیلان باید با استفاده از زمین‌های رایگانی که در اختیار قرار می‌گیرد با همکاری بخش خصوصی نسبت به احداث بناهای ماندگار در ایلام اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از زائران اربعین از 20 شهریور 98 در سامانه سماح آغاز می‌شود، تاکید کرد: حذف هزینه روادید نباید به عنوان حذف خود روادید تلقی شود و زائران باید نسبت به درخواست روادید در زمان مقتضی اقدام کنند.

مرادی به بیمه زائران در اربعین اشاره و بیان کرد:‌همه زائران با پرداخت مبلغ ناچیزی که متعاقبا اعلام می‌شود باید بیمه باشند و بیمه خادمین به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت بهداشت کشور با وزارت بهداشت و درمان عراق، اذعان کرد: ‌بر اساس این توافق، کلیه هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی برای زائران در کشور عراق به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان قرآن کریم مصلی حضرت خدیجه س نمایشگاه قرآن آیت الله مصباح یزدی آمریکا زائران گیلانی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین حسینی زائران گیلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران

استاندار ایلام گفت: امسال افزون بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اربعین و ملی برای طرح‌های مورد بازدید و زیرساخت‌های اربعین در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا در پایان سفر یک‌روزه خود به شهرستان مهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در فاصله چهار ماه مانده به کنگره عظیم اربعین‌حسینی، به صورت میدانی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اربعین، از پروژه‌های در حال انجام شهرستان مهران بازدید شد.

وی افزود: در فاصله چهار ماه مانده به کنگره عظیم اربعین‌حسینی، تصمیم بر این شد که به صورت میدانی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حماسه اربعین‌حسینی، از پروژه‌های در حال انجام شهرستان بازدیدی داشته باشیم.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: قطعه یک مسیر ایلام - مهران، پل رانشی ماربره، پل کیلومتر ۵۶ جاده مهران - ایلام، تقاطع غیرهمسطح صالح آباد، بازدید از کمربندی غربی مهران، میدان اربعین، پارکینگ جدید پایانه مرزی مهران، محوطه تجاری گمرگ، پایانه مرزی شهید سلیمانی، نقطه صفر مرزی، آشپزخانه بخش خصوصی در حال ساخت پایانه مرزی مهران، پروژه ترکیبی نیروگاه برق ۳۰ مگاواتی و فولاد ۵۰۰ هزار تنی شهرستان مهران، دو سردخانه بزرگ در قرارگاه عملیاتی اربعین وزارت نیرو، مسیر پدافندی اربعین (پایانه برکت - پایانه شهید سلیمانی)، پروژه نهضت ملی مسکن و پست برق ۲۳۰ کیلو واتی شهر مهران از جمله طرح و پروژه‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

بهرام‌نیا تاکید کرد: امسال افزون بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اربعین و ملی برای این طرح‌ها و پروژه‌های مورد بازدید و زیرساخت‌های اربعین در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

کد خبر 745910

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان