Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@05:47:48 GMT

حاجی‌بابایی: مردم نگران کالاهای اساسی خود نباشند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۷۳۲

ساعت 24- نماینده مردم همدان در مجلس گفت: ۱۴ میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی مردم در بودجه قرار داده‌ایم چرا که ما امسال اولویتی بالاتر از اینکه به وضع معیشتی مردم بپردازیم، نداریم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در همایش جهادگران، خیران و فعالان عرصه محرومیت‌زدایی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابیوی با بیان اینکه باید بپذیریم در کشور نمی‌توانیم محکم بگویید عدالت حکمفرماست، افزود: ما در زمینه عدالت ضعف داریم به همین دلیل است که می‌گویم محرومیت‌زدایی نیاز به محرومیت باوری دارد در حالی که برخی تفکرات در کشور به این موضوع به معنای واقعی اعتقاد ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه محرومیت باوری نیازمند چشیدن محرومیت است، چرا که اگر کسی محرومیت را نچشیده باشد به دنبال محرومیت زدایی نیز نمی‌رود، گفت: واقعیت حکومت اسلامی کمک به محرومان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم عدالت برقرار شود باید انسان‌های عدالت محور و عدالت باور در جامعه مسئول شوند، ابراز کرد: اگر چنین اتفاقی در کشور رخ دهد ما در زمینه قانون نیز مشکلی پیدا نمی‌کنیم هرچند باید اعلام کنم که هم اکنون هیچ قانونی در کشور وجود ندارد که جلوی محرومیت زدایی را بگیرد.

حاجی بابایی با اعلام اینکه ما همه امکانات برای کمک به محرومان را داریم ابراز کرد: همدان چهارمین استان در بین استان‌های آسیب دیده است و اگرچه ما توانستیم در زمان بارندگی وضعیت موجود را مدیریت کنیم، اما شان مردم ما این نیست که مشکلات شان به مسئولان کشوری منعکس نشود.

وی با اشاره به اینکه باید از همه توان برای کمک‌رسانی به مردم استفاده کنیم، عنوان کرد: با توجه به آسیب‌هایی که استان در زمان بارندگی دیده است لازم است مسئولان تمام توان خود را به داخل استان معطوف کنند و استان‌های دیگر که آسیب ندیده‌اند به یاری دیگر استان‌های آسیب‌دیده بشتابند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اعلام اینکه ما ۱۴ میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی مردم در بودجه قرار داده‌ایم اعلام کرد: با بررسی‌های مجدد در تلاشیم که در سال ۹۸ این میزان بودجه صرفاً به معیشت مردم اختصاص یابد چرا که ما امسال اولویتی بالاتر از اینکه به وضع معیشتی مردم بپردازیم، نداریم.

وی با بیان اینکه ما در برنامه ششم توسعه و در مفاد ۲۶، ۲۷، ۶۱ و ۶۲ مجوز تام را به استان‌ها داده‌ایم تا از اعتباراتشان برای اشتغال روستایی استفاده کنند، افزود: طبق این برنامه باید هر سال ۵۰۰۰۵ هزار روستا در کشور دارای طرح اقتصادی شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه ۹۸ منطقه اشتغالزایی و کسب و کار باید در کشور تعریف شود، ابراز کرد: راه‌های تامین اعتبار برای این برنامه‌ها را در بودجه پیش بینی کرده‌ایم به گونه‌ای که باید بیش از یک میلیون شغل از محل این چهار ماده در کشور ایجاد شود.

وی با قدردانی از اقدامات سپاه در عرصه‌های اقتصادی و محرومیت زدایی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت حاشیه شهر همدان و دیگر شهرستان‌ها به دلیل مهاجر پذیر بودن مناسب نیست به همین دلیل ما در قانون برای احیای بافت‌های فرسوده مقرر کردیم ۳۰ درصد از این بافت‌ها در مدت ۵ سال احیا شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا و کشورهای اروپایی در رابطه با برجام نیز گفت:خروج آمریکا و باقی ماندن کشورهای اروپایی در برجام یک نقشه بود تا آن‌ها ما را در برجام نگه دارند و تحریم‌های بیشتری را علیه ما اعمال کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان تا امروز هر کاری که می‌توانستند علیه جمهوری اسلامی انجام دادند و امروز در تلاشند از داخل اقدامی انجام دهند، ابراز کرد: با توجه مسئولان به مسائل اقتصادی و رونق تولید می‌توانیم سختی‌هایی که مردم متحمل شدند را جبران کنیم.

حاجی بابایی خطاب به مسئولان افزود: از شما می‌خواهم در ایام ماه مبارک رمضان از برگزاری مراسم‌های افطاری پرهیز کرده و به جای آن این هزینه را در مناطق محروم و در راستای کمک به مستضعفان هزینه کنید.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نماینده مجلس احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، علی طرزعلی در خصوص روند تأمین ارز در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تا یکم اردیبهشت ماه ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، خدمات، تجهیزات صنعتی و سایر موارد تأمین ارز از سوی بانک مرکزی تأمین شد.

وی افزود: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

طرزعلی ادامه داد: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۱۲ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» ۱۵۵ معادل میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان فروردین ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این گروه‌ها، ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. همچنین طی ۱۸ مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا کنون ۲۴۶۱ کیلوگرم طلا به فروش رسیده است؛ البته ۱۹ مرحله حراج در روز ۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

کد خبر 6084732 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند