Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@18:09:21 GMT

ظریف: آمریکا در جایگاهی نیست که برای ایران شرط بگذارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۸۱۲

ظریف: آمریکا در جایگاهی نیست که برای ایران شرط بگذارد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات ژاپنی به این کشور سفر کرده است، در پایان دیدارهای خود با مقامات ارشد ژاپنی از جمله نخست‌وزیر «شینزو آبه»، در مصاحبه با خبرنگاران ژاپنی به سؤالات آنها در خصوص تنش‌های اخیر بین ایران و آمریکا پاسخ گفت.

ظریف در پاسخ به این سؤال خبرنگاران ژاپنی که آیا ایران قصد دارد در خصوص مسائلی همچون تبادل زندانیان با آمریکا مذاکره کند، تأکید کرد: «خیر، هیچ امکانی برای مذاکره وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین مذاکره‌ای [مشخصاً در خصوص زندانیان] دیگر در دستور کار نیست زیرا آمریکا پیش‌شرط‌های کلی و نامربوطی را در این زمینه وضع کرده است. آمریکا اصلاً در جایگاهی نیست که بخواهد برای ایران پیش‌شرط بگذارد.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سپس در خصوص تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: «این اولین بار در تاریخ است که یک کشور زورگو به همه کشورهای دیگر، حتی کشورهای مهم جهان، می‌گوید که اگر خواسته‌های من را اجرا نکنید، شما را تنبیه خواهم کرد. شما فرد زورگویی را در نظر بگیرید که سر یک چهارراه ایستاده و به همه می‌گوید اگر از چراغ قرمز رد نشوید، شما را کتک خواهم زد. این دقیقاً همان چیزی است که آمریکا امروز به سایر کشورها می‌گوید.»

ظریف درباره برجام نیز خاطرنشان کرد: «باید در اینجا تأکید کنم که همه طرف‌های برجام باید پاسخگوی ناکامی‌ها مستمر خود در عمل به تعهداتشان در برجام باشند. متأسفانه اروپا در حالی که به‌صورت کلامی از برجام حمایت می‌کند، هنوز قادر نبوده گامی عملی در راستای حمایت از برجام بردارد. متأسفانه شرکای ژاپنی ما [که البته جزو طرف‌های رسمی برجام نیستند] نیز اقدامی در این راستا صورت نداده‌اند.»

وزیر امور خارجه کشورمان که در این هفته به منظور مذاکرات دیپلماتیک با مقامات کشورهای ترکمستان، هند و ژاپن به این کشورها سفر کرده است، فردا [جمعه] برای مذاکره با مقامات چینی از توکیو عازم پکن خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ظریف آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

به گزارش جماران؛ ظریف در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

سلام دوستان کتاب «پایاب شکیبایی» که برداشت‌هایی از هشت سال وزارت بنده است، با استقبال شما در نزدیک یک ماه به چاپ سوم رسید.

برخی گفتارهای کتاب

دولت مستعجل بازنشستگی

پل و پیل و هندوستان

خودمان انتخاب کردیم

وزارت امور خارجه؛ نگاهی از درون

نگاه مردسالارانه و جایگاه زنان دیپلمات

بهسازی ساختار وزارت امور خارجه

کناره‌گیری

رابطه‌ با نهادهای زمامداری داخلی

کارنامۀ حقوق بشری

دیپلماسی نمایشی

فاجعۀ هواپیمای اوکراینی

دیپلماسی عمومی

بازی شماتت

تأثیر رسانه بر سیاست

برسازی ذلت

چارچوب روابط خارجی

سیاست خارجی و منافع ملی

گوناگونی منابع قدرت و جایگاه مردم

اولویت‌ها

دوران پساقطبی

امنیتی سازی

عزت

پیوند با همسایگان و جنوب جهانی

اولویت پیوند با همسایگان

دوگانۀ حضور و نفوذ

همدلی و نیابت

واکاوی انگیزه‌های نگاه به جهان عرب به جای جهان ایرانی

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای کاسپین

نگاه آسیایی

ایران و قدرت‌های بزرگ

پیوندها با روسیه

اصالت و نیاز در پیوندهای خارجی

پیوندها با چین

پیوندها با اروپا

سرشت خودکانون‌بینی اروپایی

فرصت‌ها در اروپا

برجام

چالش‌های اجرای برجام

سخن پایانی (چالش شناخت فرایندهای ملی، منطقه‌ای و جهانی؛ فقدان اجماع داخلی پیرامون منافع و امنیت ملی، آرمان‌ها و اولویت‌ها؛ بی‌توجهی به توانمندی‌ها، گزینش اهداف بر پایۀ آرزوها؛ انگارۀ شیفتگی و بیزاری؛ چالش‌های پیوندها با همسایگان؛ چالش پیوندها با چین و روسیه؛ چالش در منطقۀ قفقاز؛ کنارگذاشته شدن ایران از راه‌های منطقه‌ای؛ چالش مزمن برجای‌مانده از جنگ تحمیلی؛ بحران امنیتی‌سازی ایران؛ چالش مدیریت تنش با آمریکا)

از همه شما سپاسگزارم. امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد.

 

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات