Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «سیت مولتون» یکی از نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) با اشاره به استدلال‌های واشنگتن برای اعزام ناوگروه‌های ضربتی و یگان بمب‌افکن به خلیج‌فارس تصریح کرد که به ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا در خصوص تهدید ایران اعتمادی ندارد.

این نماینده دموکرات ایالت «ماساچوست» در گفت‌وگو با برنامه «همین حالا» شبکه «سی ان ان» تصریح کرد: «جای ناامیدی است که نمی‌توانم بگویم که به اطلاعات آمریکا و دولت آمریکا اعتماد دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بر اساس هر آنچه که مشاهده کرده‌ام، خواه محرمانه و خواه غیرمحرمانه‌، فکر می‌کنم ارزیابی انگلیس بسیار در این مورد بسیار دقیق‌تر است».

«کریستوفر گیکا» معاون انگلیسی ائتلاف تحت رهبری آمریکا این هفته گفت بر خلاف آنچه واشنگتن اعلام کرده، از نظر او هیچ افزایش تهدیدی در منطقه از سوی ایران وجود ندارد.

با اینحال طبق گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با ارائه اطلاعاتی درباره افزایش «تهدیدات ایران» در منطقه، دولت آمریکا را به سوی استقرار ناوگروه ضربتی در خلیج فارس و صدور دستور خروج کارکنان سفارت آمریکا در عراق سوق داد.

در روزهای گذشته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی، از جمله به انتشار شایعه احتمال اعزام ده‌ها هزار نیروی آمریکایی به منطقه، تلاش کرده‌اند فزایی تنش‌آلود در قبال ایران ایجاد کنند. با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادهای گسترده از گرایش‌های جنگ‌طلبانه برخی مقام‌های ارشد دولت او، گزارش مربوط به اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه را رد کرده و بار دیگر مدعی شده که اطمینان دارد که ایران با آمریکا مذاکره می‌کند.(جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد عراق را ترک کنند. (جزئیات بیشتر)

مولتون که خود از کهنه‌سربازان جنگ افغانستان است در ادامه، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مسبب سوق دادن رئیس‌جمهور آمریکا به سمت جنگ با ایران دانست و گفت: «وحشتناک است که نوع حرکت به سمت جنگ با ایران تا این اندازه شبیه حرکت به سمت جنگ عراق است. در آن زمان، ما دیک چنی و جان بولتون را داشتیم که رئیس‌جمهور جورج بوش، را که هیچ شناختی از نبرد میدانی و اینکه نبرد واقعاً چیست نداشت، به سمت یک جنگ فاجعه‌بار در عراق سوق داد».

وی ادامه داد: «امروز، ما جان بولتون را در همان نقش آن زمان‌هایش داریم که ترامپ را... به سمت جنگ با یک دشمن خطرناک‌تر سوق می‌دهد».

این نماینده دموکرات ایالت ماساچوست در پایان تأکید کرد: «جنگی را بدون آنکه برنامه‌ای برای پایان دادن به آن داشته باشید،‌ آغاز نکنید و کاملاً روشن است که این دولت هیچ برنامه‌ای ندارد».

منبع: فردا

کلیدواژه: نامزد انتخابات آمریکا ایران واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران  با محوریت بررسی راهبرد‌های همدلی و وحدت در مجلس و همگرایی با دولت سیزدهم، شیوه‌های ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات دور دوم، ارائه سه ایده موثر برای مجلس و دیدگاه هر نامزد برای تحقق شعار سال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند: همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسئولان نظام بویژه بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزد‌های حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد