Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:31:24 GMT

بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی اصفهان فردا رایگان است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۹۷۶

بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی اصفهان فردا رایگان است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با تشریح برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گفت: به همین مناسبت فردا جمعه بازدید عموم از موزه ها و اماکن تاریخی و میراثی این استان رایگان است.

18 می (28 اردیبهشت) به عنوان روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نامگذاری شد و هر سال یک هفته پس از آن، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریدون الله یاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 28 اردیبهشت مصادف با روز جهانی موزه‌ ها، همه موزه و اماکن تاریخی و فرهنگی زیر پوشش اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان برای عموم مردم رایگان است.
وی اظهارداشت: حدود 40 موزه و مجموعه دار در اصفهان زیر نظر این اداره کل فعال هستند که 28 موزه دارای مجوز و مابقی در حال طی فرایندهای لازم برای اخذ مجوز هستند.
الله یاری، برنامه های هفته میراث ‌فرهنگی را برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی، فرهنگی، علمی، پژوهشی و ترویجی ذکر و اضافه کرد: برنامه های بازدید دانش آموزان از موزه ها و اماکن تاریخی نیز در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه های هفته میراث فرهنگی، تجلیل از خادمان میراث است اما بدلیل ایام ماه رمضان و اینکه برخی مهمانان از شهرهای دور باید به اصفهان سفر کنند، زمان برگزاری آن به بعد از ماه رمضان موکول شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در درباره علت تعطیلی موزه تاریخ طبیعی توضیح داد: این موزه خصوصی و مکان آن متعلق به شهرداری بود که با توجه به درگذشت مالک اصلی آن، مسائل و مشکلاتی پیش آمد و اکنون بحث کاربری های جدید برای آن مطرح است.
بنا بر اطلاعیه اداره کل امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی سازمان میراث فرهنگی، ساعت بازدید از موزه ‌ها، بناها، محوطه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی زیر پوشش این سازمان در ۶ ماه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ بعدازظهر است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان ، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
کاخ موزه های بسیار زیبای اصفهان همچون چهلستون، هشت بهشت و عالی قاپو ، همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین موزه های بسیار دیگری از جمله گنجینه هنرهای تزیینی و هنرهای معاصر اصفهان، موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان، موزه تاریخ طبیعی، موزه کلیسای وانک، موزه حمام علی قلی آقا، گنجینه سنگ نوشته‌های تخت فولاد و باغ موزه پروانه ها بر جذابیت این شهر تاریخی افزوده است.
/6026/3011

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موزه ميراث فرهنگي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کردستان، منصور مهرزاد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ۶ اردیبهشت، به‌عنوان سالروز سنندج در تقویم سالانه کردستان یادآور شکوه گذشته و میراثی ماندگار برای آیندگان است.

وی اعلام کرد: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف‌الله) و کاخ‌موزه خسروآباد امروز از ساعت ۹ صبح تا هشت شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، بیان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

در راستای هویت بخشی شهری و رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و با همت شهرداری و شورای اسلامی، ششم اردیبهشت با نام روز سنه در تقویم محلی ثبت شده است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر