Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا – يک منبع امنيتي عراقي هشدار داد که آمريکا به دنبال تشکيل يک نيروي بومي وابسته به خود تحت عنوان عشاير کرکوک با اهداف مشکوک است.

اين مسوول امنيتي عراق که خواستار عدم ذکر نام خود بود، روز پنجشنبه در گفت و گوي اختصاصي به خبرنگار ايرنا گفت که نيروهاي آمريکايي مستقر در پايگاه «کي وان» در 30 کيلومتري شمال کرکوک به تازگي تلاش خود را براي تشکيل يک نيروي بومي مورد حمايت و وابسته به خود تحت عنوان عشاير در اين استان آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد که فرمانده نيروهاي آمريکايي در اين پايگاه نظامي اخيرا سرپرست استانداري کرکوک را به اين پايگاه نظامي دعوت کرده و از نيت آمريکا براي تشکيل اين نيروي بومي از عشاير منطقه پرده برداشته است.
گفته مي شود که آمريکا به دنبال تکرار تجربه شوراهاي بيداري (2006 - 2008) در استان الانبار و کمربند بغداد از عشاير متمايل به سياست هاي آمريکا در کرکوک و ديگر مناطق عراق است تا به اين صورت از حضور نيروهاي الحشد الشعبي کاسته و نيروهاي الحشد الشعبي را تحت فشار اين نيروهاي مورد حمايت خود از اين مناطق بيرون کند.
برخي از شخصيت هاي سياسي عراق اخيرا از اقدام آمريکا در ايجاد نيروهاي مورد حمايت خود تحت عنوان عشاير در استان الانبار به شدت اعتراض کرده و آن را در راستاي سياست هاي مشکوک آمريکا در عراق براي ناآرام کردن اوضاع داخلي کشورشان دانستند.
آمريکا در اين راستا مبلغ يکصد ميليون دلار نيز براي تشکيل اين نيروها براي استان الانبار اختصاص داده است.
منبع امنيتي عراق گفته است که آمريکايي ها همانند آنچه در استان الانبار براي ايجاد نيروهاي عشاير تحت عنوان «حشد عشايري» جريان دارد، درصدد تکرار اين سناريو از عشاير وابسته به خود، در استان کرکوک نيز هست.
منبع امنيتي عراق براي نخستين بار از آمار واقعي تعداد نيروهاي آمريکايي موجود در پايگاه نظامي کي وان خبر داد و گفت که از حدود چند صد نفر تجاوز نمي کند.
اين در حالي است برخي گزارش هاي غير رسمي، پيشتر تعداد اين نيروها را هزاران نفر ذکر کرده بود.
گزارش ها حاکيست که آمريکا درصدد توسعه اين طرح به مناطق استان نينوا و ديگر مناطق سني نشين و همچنين استان دياله در جوار مرزهاي جمهوري اسلامي ايران است.
خاورم *6*353*380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند

فرماندار شهرستان نقده گفت: عشایر در خصوص تأمین گوشت و لبنیات یکی از ذخایر اصلی کشور هستند و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمد نوبخت‌نیا، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مسائل عشایری شهرستان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که عشایر ذخایر انقلاب هستند، اظهار کرد: عشایر در خصوص تأمین گوشت و لبنیات یکی از ذخایر اصلی کشور بوده و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

فرماندار نقده با اشاره به فرارسیدن فصل کوچ عشایر شهرستان نقده افزود: سرکشی و کمک به عشایر و رفع مشکلات آنان باعث تأمین غذایی کشور و افزایش تولیدات خواهد بود و همچنین موجبات دلگرمی آنان را نیز فراهم می‌کند.

بهروز قنبری، رئیس اداره امور عشایر شهرستان نقده نیز در این جلسه در خصوص توزیع نهاده در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۴۷۰ تن جو ۳۰۰ تن کنسانتره، ۱۶۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن آرد بین عشایر منطقه توزیع شده است.

وی در خصوص مناطق ییلاقی افزود: مناطق ییلاقی عشایر نقده دو منطقه شاهین‌دژ، بیجار، لیگ بن، کانی زرد، کانی هوارجو و سه منطقه پیرانشهر شامل قمطره، کفارستان و کلاشین اشنویه است.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان نقده گفت: هزار ۶۸۲ نفر عشایر عضو شرکت هستند که ایل مامش با سه طایفه، قره پاپاق ۳۲ طایفه و شاهسون دو تیره هستند.

قنبری ادامه داد: از پانزدهم اردیبهشت کوچ میان‌بند عشایر شروع و تا پانزدهم خرداد ادامه داشته و از پانزدهم خرداد موقع کوچ اصلی شروع و تا پانزدهم شهریور ادامه دارد.

وی یادآور شد: ارائه خدمات به کوچندگان، رفع مشکل آرد، توزیع پنل‌های خورشیدی ۳۷ مورد، سه‌ونیم کیلومتر لوله‌گذاری در شیخ معروف، توزیع دو هزار و ۷۰۰ متر لوله بین عشایر برای انتقال آب از چشمه، توزیع آبشخور ۱۴ مورد، پنج تانکر به صورت امانی، ۲۰ کیلومتر مرمت جاده‌های عشایری، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از تبصره ۱۶ به مبلغ شش میلیارد و ۷۰ میلیون تومان از اهم فعالیت‌های این اداره در سال گذشته بوده است،

کد خبر 747237

دیگر خبرها

  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است