Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت درمراسم افطاری ویژه دانشجویان استعداد‌های درخشان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: همواره  انتظار نخبگان کشور از دولت و انتظار مردم و دولت از نخبگان وجود دارد و معتقدم که دولت‌ها و نظام‌ها باید نخبگان را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  به نظربنده  شناسایی نخبه در دانشگاه و مدرسه نیست و ما باید نخبگان را در خانواده‌ها شناسایی کنیم؛ نخبگانی داریم که به دلیل فقر و دیگر مشکلات شناسایی نمی‌شوند بنابراین مسیر زندگی‌شان  تغییر می‌کند البته  زیرا فقر عامل رشد نیست و محرومیت مانعی برای آن می‌شود.

نمکی بیان کرد: وظیفه حکومت‌ها این است که به جای نخبه کشی نخبه شناسی کنند و در این هنگام باید مسیر را برای این افراد باز کنند تا نخبگان در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرند.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید مسیر پیشرفت را فراهم کنیم وگرنه نخبگان در مسیر راه پیاده و منصرف می‌شوند و البته معتقدم که باید نخبه نوازی کنیم، زیرا بانخبگان یک مملکت نمی‌توان مانند افراد عادی رفتار کرد، زیرا عدالت در کشور این نیست که همه را با یک چشم ببینیم و حقوق کارگر با نخبه یکسان باشد.

کوچ نخبگان بر اثر غفلت از آنها

نمکی گفت: اگر ما به جای نخبه نوازی آنها را خدای نکرده نادیده بگیریم انها از کشور  مهاجرت می‌کنند، بنابراین برای ماندگاری نخبگان در کشور باید زیر ساخت‌های لازم را باید فراهم کنیم چراکه  اگر نخبگان قدر و منزلت نداشته باشند هیچ نخبه‌ای در کشوری باقی نمی‌ماند

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های نخبگان در وزارت بهداشت در حال تدوین است؛ گفت: این سیاست‌ها  باید به بنیاد ملی نخبگان ارائه و سپس به تصویب برسد.

وزیر بهداشت بیان کرد:  باید شناسایی نخبگان انجام و زیر ساخت‌های حرکت و رشد نخبه در کشور فراهم شود و معتقدم که نباید این استعداد خدادادی را هدر ندهیم  بلکه باید به عنوان امانت الهی به شکل پاکیزه از آن نگهداری کنیم

نمکی افزود: پویایی کشور با تفکر نخبگان است البته  این افراد هم نباید با کوچکترین ناملایماتی قهر کنند؛  دنیا با کژ فهمی اداره نمی‌شود بلکه با تفکرات نخبگان به خوبی اداره می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۰۹ محصول جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن علی اکبریان رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس گفت: در حال حاضر ۵۱ شرکت در این مرکز مشغول به فعالیت هستند. این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله الکترونیک، هوش مصنوعی، تجیهزات پزشکی، قطعات مصرفی صنایع و.. فعالیت دارند که در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۰۹ محصول در این شرکت‌ها تولید و به بازار عرضه شده است.

وی افزود: عضویت در مرکز رشد پارک فناوری پردیس از طریق رویداد مسیر است که در سال ۱۴۰۲ سه فراخوان منتشر شد و در مجموع بیش از ۱۷۰ شرکت و استارت‌آپ تمایل خود را برای عضویت در این مرکز اعلام کردند. 

علی اکبریان گفت: پس از برگزاری رویداد مسیر و آموزش استارت‌آپ‌ها و شرکت ها، تاکنون ۲۴ شرکت جدید به مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس اضافه شدند. البته فراخوان سوم، اسفند سال جاری منتشر شده و فرایند بررسی تیم‌ها و استارت‌آپ ها برای حضور در دوره مسیر ادامه دارد.

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان درخصوص خروج شرکت‌ها از این مرکز هم گفت: در سال جاری، ۱۹ شرکت با طی مراحل رشدیافتگی از این مرکز خارج شده و در پارک فناوری پردیس یا مناطق دیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهند. 

نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور در سال ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس برگزار شد و علی اکبریان در این خصوص گفت: در این نشست دو روزه، تجربیات مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس طی مدت ۱۵ سال به اشتراک گذاشته شد. همچنین هم اندیشی مدیران مراکز رشد با هدف رشد و توسعه فناوری و کمک به رشد کسب و کار‌های نوپا از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

به گزارش آنا، مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و طی این مدت نرخ خروج موفق از مرکز ۴۸ درصد بوده که بالاتر از متوسط آمار‌های جهانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۴ تیم جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس در سال جاری
  • اورژانس خط مقدم بهداشت و درمان است
  • برای احقاق حقوق پرستاران تلاش می‌کنیم
  • تولید بیش از ۱۰۹ محصول جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس
  • پایین بودن حقوق و دستمزد پیامدهای زیانبار اجتماعی به دنبال دارد
  • شیوه‌نامۀ «شناسایی و رشد دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی» ابلاغ شد
  • ابلاغ شیوه‌نامۀ «شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی»
  • شیوه‌نامۀ «شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی» ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه «شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی» ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه «شناسایی دانشجویان مستعد در مسیر نخبگی» ابلاغ شد