Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@18:07:25 GMT

ظریف امکان گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۰۲۷۹

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با رسانه‌های ژاپنی گفت تهران به دنبال گفت‌وگو با آمریکا و انعقاد توافقی تازه نیست. آفتاب‌‌نیوز : «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با چند رسانه ژاپنی، امکان گفت‌وگو با دولت آمریکا را رد کرد و گفت ایران به دنبال یک توافق هسته‌ای تازه نیست.
به نوشته خبرگزاری «کیودو»، ظریف در پاسخ به این سؤال که آیا او به گشایش گفت‌وگوی دوجانبه با آمریکا برای کاهش تنش از جمله در زمینه مبادله زندانیان تمایلی دارد، گفته است: «نه، هیچ امکانی برای مذاکرات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
ظریف که به توکیو سفر کرده، در مصاحبه‌ای مشترک با سه رسانه «ان‌اچ‌کی»، «کیودو» و «تی‌بی‌اس» مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال توافق هسته‌ای، تنش‌های اخیر در منطقه و همچنین روابط دوجانبه با ژاپن تشریح کرده است.
وزیر امور خارجه بامداد امروز (به وقت تهران) درباره دلیل سفرش به توکیو، به خبرنگاران گفت: «در مورد شرایط کنونی منطقه، اقدامات آمریکا و نحوه حفاظت از برجام، اگر جامعه بین المللی علاقه‌مند باشد از برجام حمایت کند، گفت‌وگو شد.»
وی افزود: «روش های کاهش تنش در منطقه و توقف اقدامات جنگ طلبانه آمریکا را برای ایشان توضیح دادم و اینکه ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست، ولی همواره از منافع خود با قدرت دفاع کرده و اکنون نیز همین کار را انجام خواهد داد.»
ظریف پیش از این هم در چارچوب رایزنی‌هایش در مورد اوضاع منطقه و تجارت خارجی، به دهلی نو پایتخت هند سفر کرده بود.
در روزهای گذشته مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی با انتشار گسترده گزارش‌هایی با موضوع «افزایش تهدید ایران» فضایی تنش‌آلود در منطقه ایجاد کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده است که به دنبال درگیری نظامی نیست، اما در صورت لزوم برای دفاع از خود آماده است.
منبع: فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمد جواد ظریف توافق هسته ای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟

کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد.اما از سال‌ها پیش آمریکا و همدستان غربی او برای استثمار کشورهای منطقه و جلوگیری از استقلال آن‌ها، مشکلات متعددی را در روابط آن‌ها ایجاد کرده اند.یکی از بزرگ‌ترین مفاسد، ایجاد گروهک‌های تروریستی در مناطق مشترک مرزی ایران و پاکستان است که برای جلوگیری از همکاری‌های دوکشور ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق