Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@00:02:09 GMT

گفتوگوی پمپئو و پادشاه عمان درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۰۵۳۸

گفتوگوی پمپئو و پادشاه عمان درباره ایران

وزیر امور خارجه آمریکا به‌صورت تلفنی در خصوص مسائل منطقه با سلطان عمان گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه این کشور با سلطان قابوس پادشاه عمان به‌صورت تلفنی در خصوص مسائل منطقه گفتگو کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره این گفتگوی تلفنی آمده است: «مایکل پامپئو و سلطان قابوس دیروز به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو از سلطان قابوس بابت همکاری‌های عمان با آمریکا و نقش مؤثر این کشور در گفتگوهای منطقه‌ای تشکر کرد و هر دو طرف ضمن ابراز حمایت جدی از نماینده سازمان ملل در یمن، بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران یمن و نیز پایبندی طرفین درگیر در این جنگ به تعهداتشان در چهارچوب توافق استکهلم تأکید کردند. پامپئو و سلطان قابوس همچنین در خصوص تحرکات (ادعایی) اخیر ایران در منطقه نیز گفتگوهایی داشتند.»

وزیر امور خارجه آمریکا در اوایل سال جاری میلادی در شهر مسقط با سلطان قابوس دیدار و گفتگو کرده بود.

مایک پامپئو اخیراً در سفری ناگهانی به عراق با مقامات این کشور در خصوص ایران مذاکره کرده بود. وی در تلاش است تا مقامات کشورهای منطقه را با دیدگاه‌های دولت ترامپ در خصوص ایران همراه کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پمپئو عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد