Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@11:46:06 GMT

پلوسی: کاخ سفید اختیاری برای جنگ نظامی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۰۵۵۲

به گزارش اکوفارس، نانسی پلوسی روز پنج شنبه در نشست خبری هفتگی خود این مطلب را با توجه به تحولات اخیر بین آمریکا و ایران مطرح کرد و افزود: ما از مقامات کاخ سفید خواسته ایم که برای ادای توضیح درباره خاورمیانه و تصمیم هایی که گرفته اند به کنگره بیایند و امیدواریم در این هفته این کار انجام شود.

وی ادامه داد: مقامات کاخ سفید نباید قانون اساسی را تضعیف کنند و باید مطمئن شوند که کنگره اطلاعات لازم را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشکل طولانی مدتی است که وجود دارد، ما از مدت ها قبل خواستار ارائه اطلاعات درباره عملکردشان در قبال کره شمالی شده ایم اما مقامات آن را نادیده گرفته و آن درخواست ها را رد کرده اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: حتی آنچه را که در ونزوئلا می گذرد را هم گزارش نداده اند. بر اساس مسئولیت ما در قانون اساسی، کنگره مسئول اعلام جنگ است و امیدوارم که مشاوران رئیس جمهوری بدانند که به هیچ وجه، اختیاری برای حرکت به سمت جنگ ندارند.

پلوسی با بیان اینکه آنها نمی توانند از اختیارات خود که در سال 2001 درباره خاورمیانه تصویب شده است، اکنون برای یک جنگ نظامی استفاده کنند، اظهار کرد: خوشحالم که از رئیس جمهوری شنیدم او هیچ تمایلی به این مساله ندارد. یکی از جاهایی که من و رئیس جمهوری توافق داریم این است که هر دوی ما مخالف جنگ عراق هستیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید

تلاش آمریکا و اروپا برای توسعه مکانیزم توقیف دارایی‌های روسیه، ادامه عرضه موشک‌های دوربرد آمریکایی به کی‌یف، ادعای صدراعظم آلمان درباره عدم جنگ ناتو با روسیه و کشته شدن ۱۷ هزار غیرنظامی توسط کی‌یف در اوکراین، از مهمترین رویدادهای پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  جیک سالیوان، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی شب گذشته در یک نشست خبری  اعتراف کرد که روسیه طی چند هفته آینده به موفقیت‌های تاکتیکی جدیدی در میدان نبرد با اوکراین دست خواهد یافت. او گفت: «مسلماً این امکان وجود دارد که روسیه در هفته‌های آینده به موفقیت‌های تاکتیکی بیشتری دست یابد.»

علاوه بر این، سالیوان یادآور شد که تخصیص بودجه برای انتقال تسلیحات جدید به کی‌یف "خبر خوبی برای اوکراین" است، برای اینکه ارتش این کشور همچنان «در میدان نبرد تحت فشار شدید نظامیان روس قرار دارد». و افزود: در عین حال، واشنگتن بر این عقیده است که با وجود شکست‌های نظامی کی‌یف در ماه‌های اخیر، هنوز یک نقطه عطف اساسی در روند درگیری‌ها به نفع روسیه رخ نداده است.

یک روز قبل، وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، اعلام کرد که نیروهای روسی ابتکار عمل را در تمامی خط تماس جبهه نبرد در اختیار دارند و بطور روزانه ارتش اوکراین را از مناطقی که اشغال کرده‌اند بیرون می‌رانند. به گفته او، نیروهای روسی چندین منطقه مسکونی دیگر را در جمهوری دونتسک آزاد کرده اند. مناطق تحت کنترل آنها دائما در حال گسترش است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز به نوبه خود گفت که بسته کمکی تصویب شده توسط سنای آمریکا برای اوکراین، پویایی در جبهه را تغییر نخواهد داد، زیرا وضعیت در آنجا گویا و مبهم است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته قانون کمک به اوکراین را که قبلاً توسط کنگره تصویب شده را امضا کرد. او وعده داد که ایالات متحده ظرف چند ساعت آینده ارسال تسلیحات به اوکراین را از سر خواهد گرفت. به عقیده ایگور نیکولین، کارشناس نظامی و عضو سابق کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل، بایدن با این کار، در واقع، هدف واشنگتن برای ادامه درگیری تا آخرین فرد اوکراینی را تایید کرد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و نود و دومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

 آمریکا و اروپا روی مکانیزم استفاده از دارایی‌های روسیه برای اوکراین کار می‌کنند

جیک سالیوان، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی اعلام کرد که ایالات متحده و متحدانش در اروپا به توسعه مکانیزمی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای نیازهای اوکراین ادامه می‌دهند.

او در یک نشست خبری گفت: «کشورهای G7 مجموعاً اعلام کرده‌اند که دارایی‌های روسیه تا زمانی که برای بازسازی اوکراین استفاده نشود، دست نخورده باقی خواهند ماند. روش مشخصی که در آن انجام خواهد شد هنوز موضوع رایزنی های ما با شرکای اروپایی است.»

سالیوان همچنین یادآور شد که موضوع استفاده از دارایی‌های روسیه به یکی از موضوعات اصلی در اجلاس آتی G7 تبدیل خواهد شد که قرار است در اواسط ژوئن در ایتالیا برگزار شود.

روز گذشته، والنتینا ماتوینکا، رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه، هشدار داد که واکنش مسکو در صورت توقیف دارایی‌های آن در اتحادیه اروپا سخت و کافی خواهد بود و اروپایی ها این را می‌دانند.

سالیوان: تحویل موشک‌های ATACMS در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت

جیک سالیوان همچنین اعلام کرد که ایالات متحده به ارسال موشک های تاکتیکی ATACMS به اوکراین ادامه خواهد داد. مشاور امنیت ملی جو بایدن گفت: «همانطور که در سخنان آغازین گفتم، ما قبلاً چندین موشکهایی را فرستاده‌ایم و اکنون که قدرت‌ و قابلیت‌های بیشتری داریم، بیشتر ارسال خواهیم کرد.»

سالیوان تایید کرد که جو بایدن در فوریه سال جاری، دستور داد که تعداد قابل توجهی از موشک‌های بالستیک تاکتیکی ATACMS به اوکراین تحویل داده شود. به گفته وی، ایالات متحده می‌تواند بدون ترس از خالی شدن زرادخانه‌های خود به تامین موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS به اوکراین ادامه دهد.

در عین حال، سالیوان اعتراف کرد که عرضه یک نوع سلاح نوشدارویی نخواهد بود، اگرچه ممکن است وضعیت را در میدان نبرد برای کی‌یف بهبود بخشد.  این مقام کاخ سفید افزود: ایالات متحده معتقد است که کی‌یف به وعده خود به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های بالستیک تاکتیکی ATACMS در خارج از خاک اوکراین  عمل خواهد کرد.

سالیوان اشاره کرد که دولت ایالات متحده، علیرغم هشدارهای طرف روسی مبنی بر تشدید درگیری ها، ارسال موشک‌های بالستیک تاکتیکی ATACMS به اوکراین را مناسب می‌داند.

آنتونوف: وعده کی‌یف درباره عدم استفاده از موشک ATACMS برای حمله به خاک روسیه دروغ است 

 آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن صبح امروز ابراز عقیده کرد که وعده‌های اوکراین در مورد عدم استفاده از موشک‌های بالستیک تاکتیکی ATACMS آمریکایی برای حمله به خاک فدراسیون روسیه نشان دهنده دروغگویی و بدخواهی آنهاست.

 او گفت: «این تضمین‌ها مبنی بر اینکه «مشتریان» اوکراینی قول داده‌اند از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند، دروغی بیش نیست. چه کسی باید با چنین دروغی مطمئن شود؟ چگونه می توان متوجه حملات تروریستی متعدد ارتش اوکراین نشد؟ حملات مرگبار به بیمارستان ها، مدارس، مهدکودک ها، پل ها و حتی پرسنل نظامی خودی غیرقابل انکار است.»

این دیپلمات تاکید کرد که دریافت مهمات آمریکایی توسط اوکراین در درجه اول شبه جزیره کریمه، مناطق الحاقی به روسیه و همچنین سایر شهرهای روسیه نزدیک به مرز را در معرض خطر جدی حملات آتی قرار می دهد.

آنتونوف این واقعیت را نیز مورد توجه قرار داد که ارتش روسیه قبلا موشک‌های ATACMS را سرنگون کرده است. او افزود: «نه این موشک ها و نه سلاح های دیگر قادر به شکست روسیه نیستند.»

تخصیص بسته کمک نظامی یک میلیارد دلاری پنتاگون برای اوکراین

 وزارت دفاع آمریکا شب گذشته گزارش داد که ایالات متحده یک بسته کمک نظامی یک میلیارد دلاری به اوکراین ارسال خواهد کرد. 

طبق بیانیه منتشره از سوی پنتاگون، ارزش این بسته کمکی جدید یک میلیارد دلار است و شامل تجهیزات لازم برای حمایت از فوری ترین نیازهای اوکراین از جمله رهگیرهای دفاع هوایی، گلوله‌های توپخانه، خودروهای زرهی و سلاح‌های ضد تانک است. 

این بسته کمکی در کوتاهترین زمان ممکن آماده و به کی‌یف ارسال خواهد شد. 

به عقیده نظامیان اوکراینی بسته کمکی آمریکا برای حل مشکلات در جبهه کافی نیست

 شبکه تلویزیونی آمریکایی NBC News گزارش داد که نظامیان ارتش اوکراین بر این باور هستند که بسته کمکی جدید آمریکا که توسط سنای آمریکا تصویب شده برای حل مشکلات اوکراین در جبهه کافی نخواهد بود.

طبق این گزارش، در پادگان‌ها و در سنگرهای ارتش اوکراین این دیدگاه که بسیاری از تحلیلگران نظامی غربی هم با آن موافقند، شنیده می‌شود که خسارت‌هایی قبلاً وارد شده و 60 میلیارد دلار تدارکات، اگرچه مهم و خوشایند است ولی تنها تا حدی مشکلات در جبهه نبرد را حل می‌کند. 

به گفته بسیاری از سربازان اوکراینی،بازی‌های سیاسی بر سر تخصیص کمک، طعم ناامیدی به همراه داشت و دیدن این دعواها برای آنها بسیار غم انگیز بود.

نخستین مذاکرات رو در روی روسیه و اوکراین برای بازگشت کودکان در دوحه 

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور حقوق کودکان، ماریا لووا-بلوا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه اعلام کرد که روز چهارشنبه دو طرف روسی و اوکراینی برای اولین بار مذاکراتی رو در رو در مورد بازگرداندن کودکان به خانواده هایشان انجام دادند.

به گفته وی، بر اساس توافقات دو طرف فهرستی از 29 کودک ثبت شده که باید به اقوام آنها در اوکراین تحویل داده شده و همچنین 19 کودک نیز باید به خانواده‌های خود در روسیه ملحق شوند. فهرست دو طرف توسط طرف قطری ثبت شده است. 

پیش از این در ماه فوریه، کمیسر حقوق کودکان روسیه اعلام کرد که پنج کودک از اوکراین به روسیه آورده شدند تا به خانواده هایشان ملحق شوند و مسکو نیز 11 کودک را به همین منظور به کی‌یف تحویل داده است. 

شولتز: وضعیت جنگی بین روسیه و ناتو وجود ندارد

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد که کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی از اوکراین در درگیری نظامی با روسیه حمایت می‌کنند، ولی ناتو در حال جنگ با روسیه نیست.

او گفت: آلمان و بریتانیا با هم در کنار اوکراین هستند. هدف روشن است: ارائه پشتیبانی به طوری که اوکراین بتواند از خود دفاع کند. همچنین مهم است که ما، کشورهای ناتو، در جنگ با روسیه نباشیم.

تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که تصمیم او در مورد امتناع از ارسال موشک‌های کروز دوربرد تاروس به اوکراین را تغییر نداده است. او به خبرنگاران گفت: "نظر من در این باره هیچ تغییری نکرده و نخواهد کرد."

صدراعظم آلمان برای اولین بار در اواخر ماه فوریه درباره مخالفت خود با عرضه موشک‌های تاروس به اوکراین به دلیل خطر کشیده شدن پای آلمان به درگیری با روسیه صحبت کرد و این تصمیم را قطعی خواند.

شولتز بعداً احتمال تغییر موضع آلمان در مورد ارسال موشک به اوکراین را نیز رد کرد.با این حال، وی اشاره کرد که این امر تنها با مشارکت سربازان آلمانی امکان پذیر است که در حال عبور از خط قرمز آلمان در رابطه با درگیری در اوکراین است.

افزایش گارد مرزبانی دولتی اوکراین به 75 هزار نفر 

پارلمان اعلای اوکراین روز چهارشنبه قانون مربوط به افزایش تعداد پرسنل نظامی در خدمات مرزبانی این کشور، با پیوستن  15 هزار نفر  دیگر را تصویب کرد. 327 نماینده به این طرح رای مثبت داده و حتی یک نفر نیز به این طرح رای منفی نداد.

بدین ترتیب تعداد کل نیروهای سرویس مرزبانی دولتی اوکراین ظرف یک سال از تاریخ خاتمه یا لغو حکومت نظامی در این کشور به 75 هزار نفر خواهد رسید که شامل حداکثر 67 هزار پرسنل نظامی می شود.

پاتروشف: کی‌یف از سال 2014 حدود 17 هزار غیرنظامی را در اوکراین کشته است

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرد که مقامات کی‌یف از سال 2014 به اینطرف حدود 17 هزار غیرنظامی را در داخل خود اوکراین کشته‌اند.

وی در نشست امنیتی بین‌المللی در سن پترزبورگ گفت: از سال 2014، مقامات کی‌یف حدود 17 هزار غیرنظامی را در اوکراین کشته‌اند که حدود 400 نفر از آنها کودک هستند. بیش از 32 هزار نفر دیگر نیز مجروح شدند.

پاتروشف همچنین گفت که نمایشگاهی در حاشیه این کنفرانس تدارک دیده شده که در آن قطعات مهمات ارائه شده توسط غرب به کی‌یف به نمایش گذاشته شده است. وی افزود که این تجهیزات برای حمله به غیرنظامیان و زیرساختارهای شهری استفاده شده است.

دبیر شورای امنیت روسیه همچنین یادآور شد که بسیاری از کشورهای جهان آشکارا از اعتراف به حقانیت روسیه در این درگیری نظامی می‌ترسند، زیرا از تحریم‌های غرب وحشت دارند. 

کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بوددرخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراینتحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین‌های اشغالی/ آهارون هالیوا کیست؟
  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد