Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید نمکی امشب در حاشیه نشست با دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه‌های علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کیفیت آموزش پزشکی گفت: دانشجویان استعدادهای درخشان به کیفیت آموزش اشاره کرده اند و خوشبختانه با طرحی که در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت دنبال می‌شود ما بحث تحول نظام آموزش پزشکی را در کشور در دست اجرا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا تکیه بر ظرفیت‌های ملی و استفاده از نخبگان چه در سطح تحصیلات عالی چه در بخش کارشناسی، همین طور تحول در ساختار آموزشی چه در واحدهای درسی، چه در شیوه‌های آموزشی و چه در شیوه‌های ارزیابی، اگر این تحول کامل محقق شود و همکاران ما در وزارت بهداشت آن را دنبال می‌کنند ساماندهی مناسبی را در ساختار آموزشی کشور خواهیم داشت.

وزیر بهداشت یادآور شد: ما در وزارت بهداشت به دنبال این هستیم که چه کسی را در چه سطحی از مهارت، در چه زمانی، توسط چه کسی، با چه هزینه و برای کدام بخش نظام ارائه خدمت تربیت کنیم.

وی گفت: اگر بتوانیم این بخش را به سرانجام برسانیم هم گله مردم از نوع ارائه خدمت دانش آموختگان علوم پزشکی حل می‌شود و هم دانش آموختگان علوم پزشکی مهارت‌هایی را خواهند آموخت که در نظام خدمت به آن نیاز است و هم اساتید با آن مهارت‌ها آشنا خواهند شد که چه مهارت‌هایی را آموزش دهند.

نمکی درباره بحث کوچ نخبگان و چگونگی حمایت دولت از نخبگان گفت: اولین گامی که باید برداریم نخبه نوازی است به این معنی است که باید نخبگان را کشف کنیم و بشناسیم و دوم اینکه راه‌هایی را برای رشد آنها فراهم کنیم. سوم اینکه وقتی دانشجوی نخبه تحصیل اش به پایان رسید باید راهکارهایی برای جذب وی پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان تا از آینده کاری خود مطمئن نباشند قطعاً در حین تحصیل به فکر کوچ می‌افتند. خیلی از کسانی که کشور می‌روند نمی‌روند که جای بهتری را تجربه کرده باشند. می‌روند زیرا ما زیرساخت‌های اشتغال آنها را فراهم نکردیم.

وزیر بهداشت گفت: ما در وزارت بهداشت درصدد هستیم که با همکاران خود سعی کنیم که در ۲ تا ۳ سال آینده تمام دانشجویان استعداد درخشان و نخبه را در نظام ارائه خدمت چه در دانشگاه و چه در مراکز تحقیقاتی و چه در تقویت شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری برای جذب آنها و چه در نظام ارائه خدمات از آنها استفاده کنیم.

کد خبر 4618698

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید نمکی دانشگاه های علوم پزشکی استعداد درخشان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در آیین افتتاح این مرکز، گفت: بعد از ارتقای زارچ به شهرستان، تلاش برای ارتقای نظام سلامت در شهرستان شروع شد و با تلاش یک‌ساله علوم پزشکی  با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال مرکز ستادی مرکز بهداشت شهرستان زارچ افتتاح شد.
 هاشمی در خصوص چارت این مرکز افزود: اقدامات اولیه برای اصلاح چارت این مرکز انجام‌شده و امیدواریم تا پایان سال شاهد چارت مصوب ابلاغی از وزارت بهداشت برای این مرکز باشیم.
مرکز بهداشت شهرستان زارچ واقع در خیابان پاسداران روبروی ناحیه مقاومت بسیج زارچ می‌باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • انتصاب دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • کشف ۲ تن مواد غذایی فاسد در قزوین / پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد