Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@17:11:02 GMT

روسیه: محاسبات آمریکا درباره ایران ساده لوحانه است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۰۷۷۰

روسیه: محاسبات آمریکا درباره ایران ساده لوحانه است

سرگئی ریابکوف روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری دولتی تاس، در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا به دنبال درگیری با ایران است، این مطلب را بیان کرد و افزود: برای ما معلوم نیست که آیا واقعا واشنگتن امیدوار است که سیاست فشار حداکثری در نهایت منجر به آن شود که ایران نه فقط برای مذاکرات بلکه برای پذیرش خواسته های این کشور آماده باشد؛ من معتقدم که این محاسبه ساده لوحانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در واکنش به این پرسش که آیا ایران محور اصلی گفت وگوهای مقامات روسیه و آمریکا در سوچی بود نیز گفت: من با این دیدگاه که ایران موضوع اصلی در مذاکرات سوچی بود موافق نیستم اما این موضوع مورد بحث قرار گرفت و بدیهی است این رویدادها نگرانی ما را برانگیخته است.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه دیدار و گفت وگو کرد.دیپلمات بلند پایه روس اظهار داشت: ما همچنان پس از دیدار با پمپئو نمی توانیم تصور کنیم که آمریکا استراتژی سنجیده ای برای بهبود وضعیت داشته باشد.وی ادامه داد: وضعیت کنونی هدفمندانه از سوی آمریکا ایجاد شده است چرا که یک سال پیش آمریکا از برجام خارج شد و در پی آن به تشدید تحریم ها علیه ایران پرداخت.

**احتمال افزایش مناقشه بیشتر شده است
ریابکوف در ادامه سخنان خود گفت: ما می دانیم که احتمال تشدید بیشتر رویارویی بین ایران و آمریکا و ریسک آغاز مناقشه مسلحانه با ادامه اقدامات آمریکا وجود دارد.مقام روس افزود: روسای ما (پوتین و لاوروف) وزیر خارجه آمریکا را از چنین سناریویی و سوق دادن خاورمیانه به سوی یک بحران بزرگ برحذر داشتند.
وی خاطرنشان کرد: به او (پمپئو) نشان دادیم که همانند بسیاری موارد از جمله مساله کره شمالی، نباید همه سیاست خود را به ضربه زدن به طرف مقابل معطوف کرد و برای رفع مسائل نیاز به مشوق هم وجود دارد؛ امیدواریم که پمپئو این پیام دقیق مسکو را درک کرده باشد.

**موضوع کنترل تسلیحات محور مذاکرات بود
ریابکوف خاطرنشان کرد: به اعتقاد من بحث اصلی میان روسیه و آمریکا در دیدار اخیر با پمپئو، کنترل تسلیحات و عدم انتشار سلاح های هسته ای، بحران در این سیستم و دورنمای روابط دوجانبه بین مسکو واشنگتن بود.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در این عرصه پیشرفت معینی وجود دارد اما بدیهی است که همچنان کافی نیست.
وی افزود: ما پس از دیدار وزیر خارجه آمریکا تلاش خواهیم کرد که زمینه ای بوجود بیاوریم که مذاکرات برای ثبات راهبردی میان روسیه و آمریکا از سر گرفته شود.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ریابکوف روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد