Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه، بازدید از همه اماکن تاریخی و موزه‌های استان برای عموم مردم رایگان خواهد بود.

سید امین قاسمی از برگزاری برنامه‌های مختلف هفته میراث فرهنگی در استان خبر داد و گفت: با توجه به یافته‌های ارزشمندی که در فصل سوم کاوش غار کلدر خرم آباد به دست آمده است؛ در نخستین روز هفته میراث فرهنگی با حضور پروفسور وندر ماد دیرین شناس معروف هلندی و نماینده شورای ملی پژوهشی کشور اسپانیا، دکتر بهروز بازگیر سرپرست تیم کاوش و جمعی از باستان شناسان استان، گزارشی از روند کاوش و یافته‌های آن در سالن همایش اداره کل میراث فرهنگی استان ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای برنامه شب داستان در خانه آخوند ابو خرم آباد، اجرای مراسم بزرگداشت میراث فرهنگی با رونمایی از آداب و رسوم سنتی استان که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، افتتاح خانه تشکل‌های حوزه میراث فرهنگی و پاکسازی برخی از اماکن تاریخی فرهنگی استان را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در هفته میراث فرهنگی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه ۲۸ اردیبهشت تا سوم خردادماه هفته میراث فرهنگی است، اظهار داشت: همزمان با روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی، شنبه ۲۸ اردیبهشت بازدید از همه اماکن تاریخی و موزه‌های استان برای عموم مردم رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

رایگان بودن بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها در ۲۸ اردیبهشت‌ماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی هفته میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نظر محتوا و معماری ساختمان، در سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و… را شامل می‌شود.

این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارایه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است. همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارایه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش مؤثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ قرار دارد.

کد خبر 6084545 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد