Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی و اموربین الملل باشگاه فرهنگی- ورزشی ذوب آهن اصفهان در آستانه دیدار تیم های ذوب آهن ایران و النصر عربستان بیانیه ای صادر کرد. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از سایت باشگاه ذوب‌آهن، در این بیانیه آمده است:

«حمد و شکر بی‌پایان بر ذات مقدس ربوبیت که با تربیت‌های معنوی خود، راه و رسم زیبا زیستن و برادری را در پناه بیرق مقدس دین مبین اسلام به ما آموخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ ده هزار ساله خاورمیانه گواهی بر نزدیکی ریشه‌های  تمدن و فرهنگ بسیاری از کشورهای این بخش از جهان است که به حق گهواره تمدن بشری خوانده می‌شود.

 در این بین اشتراکات میان کشورهای ایران و عراق به حدی است که به جرأت می‌توان این دو کشور را شاخسار یک درخت دانست. درخت پهناور و ریشه‌داری که از یک سو، ریشه در دین مقدس اسلام و از سوی دیگر در تمدن کهن  بین النهرین - که تا به امروز مایه مباهات جهانیان است - دارد.

 حضور بقاع متبرکه ائمه شیعه (سلام الله علیهم)  به ویژه در دو شهر نجف و کربلای معلی که یکی مدفن مقدس و  واجب التعظیم مولای متقیان  حیدر کرار امیرالمومنین  اسداله الغالب علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) و دیگری محل وقوع حماسه حسینی و مشهد مقدس سرور شهدای عالم حضرت ابا عبدالله الحسین و برادر بزرگوارش قمربنی هاشم حضرت ابالفضل العباس (علیهم السلام) می‌باشد، یکی از مصادیق این اشتراکات است.

اگر کسی می‌خواهد به میزان عشق و علاقه و دوستی و برادری دو کشور ایران و عراق پی ببرد باید در ایام اربعین حسینی از مرزهای ایران گذشته و پای پیاده به خاک عراق قدم بگذارد تا ببیند که این دو ملت با محوریت عشق به ائمه اطهار (علیهم السلام) چگونه با مهربانی و صفایی خالص با یکدیگر سلوک می‌کنند. در همه این مدت خواهران و برادران عراقی آنچه دارند را برای آسایش و پذیرایی از زائران حسینی در طبق اخلاص می‌گذارند، چنانکه مردم عزیز ایران نیز مخصوصاً در شهرهای مشهد و قم و اصفهان، در طول سال میزبان زائران عراقی حرم مطهر امام هشتم شیعیان و خواهران مکرمه ایشان (حضرت معصومه و حضرت زینب سلام الله علیهم) بوده‌اند و دوست‌دار همه مردم شریف عراق هستند و خواهند بود.

اصفهان| مخالفت AFC با میزبانی ذوب‌آهن در امارات؛ سبزپوشان دوباره به عراق می‌روندخلعتبری: در ذوب‌آهن می‌مانم تا غیبتم را جبران کنم/ شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر استاصفهان| مخالفت AFC با میزبانی ذوب‌آهن در امارات؛ سبزپوشان دوباره به عراق می‌روند

دو ملت برادر یعنی ایران و عراق در کنار هم، شاهد وقایع تلخ و شیرینی بوده‌اند و آنچه باعث پیروزی دو ملت شده است اتحاد و همدلی دو کشور در سایه ی  تمسک به دین مبین اسلام و تبعیت از مرجعیت شیعه بوده است.

 امروز نیز دو ملت ایران و عراق به لطف خدای منان و با عنایت ائمه اطهار همچون همیشه در کنار یکدیگر در کمال اتحاد و مودت هستند و در همه زمینه‌ها اعم از نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی همکاری‌های بسیار نزدیکی دارند.

امروزه نیرویی قدرتمند همچون فوتبال نیز پا به عرصه گذاشته است تا بیش از پیش پیونددهنده ملت‌ها و فرهنگ‌های دو کشور باشد.

 از همین رو باشگاه فرهنگی - ورزشی ذوب‌آهن اصفهان از آنجا که عراق را کشور دوستدار ایرانیان می‌داند با وجود گزینه‌های فراوان، شهر کربلای معلا در عراق را به عنوان شهر و کشور ثالث جهت میزبانی از باشگاه‌های عربستانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا انتخاب نمود.

این رویداد مهم در 31 اردیبهشت ماه در شهر مقدس کربلا به وقوع خواهد پیوست و هواداران ایرانی و عراقی فرهنگ غنی واقعی دو ملت را نشان خواهند داد و حاشیه‌های پیش آمده پس از مسابقه الزوراء و ذوب‌آهن را به فراموشی خواهند سپرد و همه متحدتر از قبل و در کنار هم خواهند بود و اجازه نخواهد داد که دشمنان زبون دو ملت با تمدن و با فرهنگ ایران و عراق از تفرقه ما خوشحال شوند.

منتظر حضور گرم هواداران فوتبال مخصوصاً تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران از هر دو کشور ایران و عراق هستیم.»

انتهای پیام/ف

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ساعت دو دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی

ساعت برگزاری دو دیدار باقی‌مانده تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات دور اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود. با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار پنجشنبه 17 خردادماه ساعت 15:30 به‌وقت تهران در ورزشگاه هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

همچنین تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 روز سه‌شنبه 22 خردادماه به مصاف ازبکستان می‌رود، این مسابقه از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

ادعای جالب سرپرست سابق تیم ملی فوتبال

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • اعلام ساعت دو دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم