Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:45:09 GMT

پاسخ حماس به اظهارات جنجالی «ایاد علاوی»

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۱۱۰۳

پاسخ حماس به اظهارات جنجالی «ایاد علاوی»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ادعاهای رئیس ائتلاف ملی عراق در خصوص موشک‌های این جنبش را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ادعاهای «ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق عراق در خصوص استقرار موشک‌های بالستیک در نواز غزه فلسطین واکنش نشان داد.

«صلاح البردویل» عضو عضو دفتر سیاسی این جنبش در واکنش به این ادعا، علاوی را «سیاهی‌لشکر شکست‌خورده» خواند که آنچه را که «کارگردان صهیونیست» درباره موشک‌های حماس به وی دیکته می‌کند، انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

هشدار علاوی درباره نسل سوم تروریسم و داعش جدید علاوی: عراق باید فاصله ایران و کشورهای عربی را کم کند

این عضو جنبش حماس در حساب توییتری خود با بیان اینکه «ما سلاح خود را به سمت خودمان نشانه نمی‌رویم»، ادعای رئیس ائتلاف ملی عراق را تکذیب کرد.

ایاد علاوی اخیرا در مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی «الشرقیه» عراق مدعی شد بود که مقام‌های آمریکایی به او خبر داده‌اند که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی سکوهای پرتاب موشک‌های بالستیک را که در ایران، سوریه و غزه به سمت کشورهای عرب خلیج فارس نشانه رفته‌اند، رصد کرده‌اند.

این مقام سابق عراقی همچنین مدعی شده است که تل‌آویو تصاویر این سکوها را در اختیار ایالات متحده آمریکا قرار داده و علت لغو سفر «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به آلمان و سفر او به عراق نیز به همین علت بوده است.

نخست‌وزیر اسبق عراق مدعی شده است که این تصاویر نه با ماهواره بلکه با دوربین‌های عکاسی گرفته شده است و مأموران موساد اسرائیل آن‌ها را تهیه کرده‌اند.

این ادعاهای علاوی در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های عراقی وجود هرگونه تحولات نگران کننده‌ای را که آمریکا و محور این کشور در منطقه مدعی رصد آن هستند، رد و تکذیب کرده‌اند.

وزارت خارجه عراق دیروز چهارشنبه در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر خارج کردن کارکنان غیرضروری سفارت خود در بغداد به بهانه نا امن بودن عراق، این گونه ادعاها را رد کرد و گفت که عراق امن است و هیچ تهدیدی در این کشور متوجه نیروهای آمریکایی نیست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز بندر فجیره ایاد علاوی حماس فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیل هنیه وارد ترکیه شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز (جمعه) در راس هیئتی از رهبری این جنبش وارد ترکیه شد.   به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز به همراه هیاتی از رهبری این جنبش به ترکیه سفر کرد.    پایگاه لبنانی العهد نوشت، قرار است این هیات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره تحولات مرتبط با تجاوزات رژیم صهیونیست علیه نوار غزه، جنگ مستمر نسل کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و تحولات مسئله فلسطین دیدار و رایزنی کند.   هنیه روز چهارشنبه نیز با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در دوحه پایتخت قطر دیدار و رایزنی کرد.   اردوغان روز چهارشنبه در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا به زودی میزبان رئیس دفتر سیاسی حماس خواهد بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اسماعیل هنیه وارد ترکیه شد
  • حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • حماس: نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست
  • حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم
  • حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است
  • حماس: دوران عربده‌کشی رژیم صهیونیستی به سر آمده‌است