Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:29:02 GMT

شاگردان قلعه نویی در حسرت قهرمانی ماندند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۱۳۰۸

شاگردان قلعه نویی در حسرت قهرمانی ماندند

تهران- ایرنا- دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان در حالی 2 بر صفر به سود زردپوشان اصفهانی به پایان رسید که شاگردان قلعه نویی به رغم کسب 3 امتیاز نتوانستند قهرمان نشوند و لیگ هجدهم را با نایب قهرمانی به پایان رساندند.

دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان در چارچوب هفته سی ام و پایانی هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت 21 و 30 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپاهان در حالی با هدایت امیر قلعه نویی قدم به این مسابقه گذاشت که با 55 امتیاز در رتبه دوم جدول لیگ قرار داشت.
قلعه نویی که پیش از این موفق شده پنج بار تیم هایش را به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند امیدوار بود، امشب اتفاقات لیگ هشتم و آن قهرمانی دراماتیک در شهر مشهد همراه با استقلال برایش تکرار شود. ضمن اینکه او پیش از این یک بار با سپاهان فاتح لیگ برتر شده بود.
قضاوت این دیدار را کوپال ناظمی (داور)، محمد راهی و امیرمحمد داودزاده (کمک های کنار خط طولی)، شاهو اصلانی و سیدمهدی مرجانزاده (کمک داوران پشت دروازه) و قهرمان نجفی (داور چهارم) بر عهده داشتند.
در دقیقه 16 شوت سجاد شهباززاده با بلوکه شدن به پاهای مدافع استقلال خوزستان اصابت کرد و راهی به دروازه نیافت. یک دقیقه بعد هم پرتاب بلند اوت پورغاز روی سر استنلی کی روش فرو آمد که ضربه سر نه چندان محکم او در اختیار حسین پورحمیدی گلر استقلال خوزستان قرار گرفت.
کی روش استنلی دو بار دیگر در دقایق 19 و 26 این دیدار، ضربه های خود را راهی دروازه استقلال خوزستان کرد اما باز هم کار به جایی نبرد و توپ از کنار دروازه بیرون رفت.
شاگردان قلعه نویی در دقیقه 33 بار دیگر تاکتیک قبلی خود را تکرار کردند که این بار ارسال زمینی سجاد شهباززاده از جناح راست زمین استقلال خوزستان به استنلی کی روش رسید و او با شوت تک ضرب، توپ را تبدیل به گل کرد تا سپاهان یک بر صفر از حریف خوزستانی خود پیش بیفتد.
6 دقیقه بعد، این بار مهدی کیانی توپ را روی دروازه استقلال خوزستان ارسال کرد که عزت الله پورقاز با ضربه سر دقیق توپ را راهی حسین پورحمیدی کرد تا زردپوشان اصفهانی در نیمه نخست دو بر صفر پیش بیفتند.
در دقیقه 44 مسابقه، محمد شریفی به خاطر خطای خطرناک روی بازیکن سپاهان از کوپال ناظمی کارت زرد دریافت کرد.
در دقایق آغازین نیمه دوم و در دقیقه 49، سپاهان که نیم نگاهی به نتیجه دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی جم داشت، بار دیگر حملات خود را آغاز کرد و پاس بلند محمد کریمی پشت مدافعان استقلال خوزستان رسید که پور حمیدی با خروجی به موقع اجازه نداد گل سوم به ثمر برسد.
در دقیقه 51 این بازی، استقلال خوزستان نخستین موقعیت خطرناک خود را با شوت محکم فرید کریمی خلق کرد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.
امیر قلعه نویی در دقیقه 55 نخستین تعویض خود را انجام داد و مهرداد محمدی جایگزین محسن مسلمان شد.
در ادامه این دیدار، محمدعلوی سرمربی استقلال خوزستان در دقیقه 68 نخستین تعویض خود را انجام و رامین داودی را جایگزین رضا رضانعامی کرد.
قلعه نویی نیز در دقیقه 72، دومین تعویض خود را انجام و رسول نویدکیا را به جای علی قربانی راهی زمین کرد.
محمدرضا شیرزادی و مصطفی کیانی بازیکنان استقلال خوزستان به ترتیب در دقایق 82 و 84 این بازی از داور کارت زرد دریافت کردند.
در دقیقه 87، سجاد شهبازاده قصد داشت با شوت محکم، سومین گل را برای سپاهان به ثمر برساند اما ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در ادامه این دیدار تلاش های بازیکنان دو تیم راه به جایی نبرد و نهایتاً بازی با همان نتیجه نیمه نخست و با برتری 2 بر صفر زردپوشان اصفهانی به پایان رسید.
شاگردان قلعه نویی به رغم کسب 3 امتیاز، با 58 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار گرفتند و لیگ هجدهم را با نایب قهرمانی به پایان رساندند.
شاگردان علوی هم که از دو هفته قبل سقوط شان به لیگ دسته یک مسجل شده بود، با شکست در این بازی 12 امتیازی و در قعر جدول باقی ماندند.

ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان:
پیام نیازمند (دروازه بان)، سعید آقایی ، سیاوش یزدانی ، عزت پورقاز، محمد ایرانپوریان ، مهدی کیانی ، محسن مسلمان (مهرداد محمدی) ،محمد کریمی ، سجاد شهباززاده، علی قربانی (رسول نویدکیا) و کی روش استنلی

ترکیب استقلال خوزستان برابر سپاهان:
حسین پورحمیدی (دروازه بان)، مصطفی کیانی، محمدرضا شیرزادی، مهرداد پور ابوالقاسم، ساسان شیرمردی، میثم کریمی، ایوب کلانتری، محمد شریفی، رضا نعامی (رامین داودی)، فرید امیری و امیرحسین باقرپور
ورزشی*9104**2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سپاهان اصفهان ليگ برتر استقلال خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

سه دیدار از بازی‌های هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر روز پنج‌شنبه برگزار شد که فقط پرسپولیس توانست از سد حریف خود بگذرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای هفته بیست‌وچهارم از بیست‌وسومین فصل رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از روز گذشته _پنج‌شنبه سی‌ام فروردین_ با پیگیری سه بازی آغاز شد که به‌دنبال آن تنها پرسپولیس توانست از سد صنعت‌نفت آبادان عبور کند و تقابل پیکان تهران با هوادار تهران و گل‌گهر سیرجان با استقلال‌صنعتی خوزستان با تساوی پرگل دو بر دو متوقف شد.

پیکان تهران ۲ - هوادار تهران ۲

تیم‌های فوتبال پیکان و هودار در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر خلیج فارس از ساعت ۱۶:۳۰ روز پنج‌شنبه در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف هم رفتند. فرزاد منصوری با کمک‌های حمیدرضا افشون و امین زاهدی، قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.

دو تیم همسایه و هم‌امتیاز در جدول لیگ برتر در حالی برابر هم قرار گرفتند که در هفته‌های اخیر شرایط بهتری را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند و برای بالا آمدن در جدول و خارج شدن از منطقه سقوط به دنبال سه امتیاز این مسابقه بودند.

بازی امروز به نوعی رویارویی رضا عنایتی با تیم سابقش یعنی هوادار هم بود، تیمی که خودش به عنوان مالک و سرمربی فصل گذشته آن را لیگ برتری کرد.

مسابقه را هوادار بهتر و زهردارتر آغاز کرد و در دقایق ۲۱ و ۲۸ توسط حسن سفید چقایی و یونس شاکری به گل رسید و توانست در حالی که کمتر از ۳۰ دقیقه از جریان بازی گذشته بود، دو بر صفر پیش بیفتد. در ادامه حملات پیکان برای جبران گل‌های خورده بیشتر شد و در دقیقه ۳۱ محمدجواد آزاده توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا نتیجه دو بر یک به سود هوادار در جریان باشد.

در ادامه پیکان با فشار روی دروازه هوادار به دنبال تکمیل کامبک بود، با این حال تلاش شاگردان عنایتی نتیجه‌ای نداشت. در یک موقعیت جدی در دقیقه ۸۲، مدافعان هوادار در دو سیو، توپ را از روی خط دروازه برگشت دادند. در دقایق پایانی بازی بود که در نهایت تلاش پیکان به نتیجه رسید و ابوالفضل زمانی در دقیقه ۸۶ گل دوم و مساوی را وارد دروازه هوادار کرد.

در نهایت هوادار و پیکان به تساوی پرگل دو بر دو رضایت دادند. هوادار با این تساوی ۲۵ امتیازی و در رده یازدهم قرار گرفت. پیکان هم با ۲۵ امتیاز در رده دوازدهم ماند. شاگردان مسعود شجاعی با این تساوی ۲۵ امتیازی شدند و با تفاضل‌گل ۷- در رده یازدهم جدول یک پله بالاتر از پیکانی ایستادند که همین تعداد امتیاز و تفاضل گل ۸- را دارد.

گل‌گهر سیرجان ۲ - استقلال‌صنعتی خوزستان ۲

بازی تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال در حالی در ورزشگاه سیرجان برگزار شد که تیم فوتبال گل‌گهر در بازی قبل خود نتیجه را یک بر صفر به هوادار واگذار کرده بود، اما استقلال خوزستان دیگر تیم هم استانی خود صنعت‌نفت آبادان را دو بر یک شکست داده بود.

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان که در رتبه ششم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد، برای تثبیت جایگاه و کسب سه امتیاز از بازی خانگی در این دیدار حاضر شد و استقلال خوزستان نیز سعی داشت با کسب حداقل امتیاز خودش را از کف جدول و منطقه قرمز جدا کند.

تماشاگران در نیمه نخست شاهد بازی متعادلی از ۲ تیم بودند و خطر آن‌چنانی دروازه‌ها را تهدید نکرد و نتیجه کار در پایان این نیمه مساوی بدون گل بود، اما نیمه دوم از همان ابتدا رنگ و بوی متفاوتی داشت و در دقیقه ۵۶ سعید سحرخیزان با پاس اریک بایناما و یک ضربه دقیق و فنی گل‌گهر سیرجان را یک برصفر پیش انداخت.

در ادامه بازی استقلال خوزستان برای جبران گل تلاش زیادی داشت و گل گهر چشم به ضد حملات دوخته بود و عاقبت در حالی که دقیقه ۹۰ بازی سپری می‌شد، در یک رفت و برگشت پوریا لطیفی از گل گهر سیرجان با یک پاس خوب، توپ را به قائم اسلامی خواه رساند و این بازیکن با شوت نرم توپ را به گوشه سمت راست دروازه استقلال چسباند.

در حالی که هواداران گل گهر مشغول پایکوبی بودند، ضربه سر نه چندان خطرناک آسو رستم بازیکن عراقی استقلال خوزستان با اشتباه محمدرضا اخباری دروازه بان گل گهر در دقیقه ۹۱ به گل تبدیل شد و اختلاف به حداقل رسید.

استقلال خوزستان که نمی‌خواست از سیرجان دست خالی برگردد، حملات خود را در دقایق پایانی ادامه داد و در دقیقه ۹۳ شوت سرکش محمود مطلق‌زاده تور دروازه گل گهر را لرزاند و بازی در عین ناباوری سیرجانی‌ها مساوی شد. دقایق باقی مانده وقت اضافه بسیار سریع و پر دلهره برای دو تیم سپری شد، اما سوت داور در دقیقه ۹۸ وقت‌های اضافه امتیازات را بین تیم‌های گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان تقسیم کرد.

اعتراض مداوم کادر فنی و نیمکت استقلال خوزستان به داوری و دریافت ۳ کارت زرد از طرف داور بازی از حاشیه‌های این دیدار محسوب می‌شد. گل‌گهر با این تساوی و با ۳۴ امتیاز در رده ششم جدول رده بندی باقی ماند و استقلال خوزستان نیز با کسب یک امتیاز، ۲۰ امتیازی شد و در رده چهاردهم جدول به بقا امیدوار شد.

صنعت‌نفت آبادان ۰ - پرسپولیس تهران ۳

دیدار تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران شامگاه پنجشنبه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که در پایان تیم پرسپولیس تهران با سه گل به پیروزی رسید.

بازی با حملات تیم پرسپولیس تهران آغاز شد و بازیکنان این تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل کردند که در دقیقه هشتم این دیدار سانتر امید عالیشاه از روی نقطه کرنر روی سر دانیال اسماعیلی فر نشست و مدافع پیش تاخته پرسپولیس دروازه را باز کرد.

بعد از این گل بازی پایاپای دنبال شد و نیمه سرد و کسل کننده با یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید اما با شروع نیمه دوم تیم صنعت‌نفت آبادان توپ و میدان را در اختیار گرفت ولی حملات این تیم زهر لازم را نداشت.

در دقیقه ۶۶ این دیدار و در حالی که تیم صنعت‌نفت آبادان برای جبران گل خورده تلاش می‌کرد، ارونوف توپ را گرفت و به ترابی رساند و پاس خوب او مدافعان را جا گذاشت و عیسی آل‌کثیر با یک شوت دروازه میزبان را برای بار دوم باز کرد.

در دقیقه ۷۰ مدافع تیم صنعت‌نفت آبادان درون ۱۸ قدم توپ را با دست زد تا داور به سود پرسپولیس تهران اعلام پنالتی کند و محمدحسین کنعانی‌زادگان پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را بر خلاف جهت حرکت پیام پارسا وارد دروازه کرد.

علی‌اصغر مومنی، محمد عطایی و دانیال باشنده قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند. گیورگی گولسیانی از تیم پرسپولیس تهران در این دیدار با کارت زرد داور جریمه شد. گفتنی است تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان با این شکست ۱۶ امتیازی شد و ور رده پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفت.

کد خبر 745905

دیگر خبرها

  • پیروزی ۳ بر ۲ شاگردان نکونام
  • استقلال ۳ - شمس آذر ۲ | برد سخت آبی‌ها مقابل شاگردان دقیقی
  • استقلال ۳ - شمس آذر ۲/ برد سخت آبی‌ها مقابل شاگردان دقیقی
  • تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال
  • صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا
  • حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!
  • کامبک رویایی استقلال خوزستان برابر گل‌گهر
  • پاسخ مثبت ۲ مربی سرشناس به قلعه نویی
  • پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
  • دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه