Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@18:25:31 GMT

راه‌اندازی قرارگاه اربعین حسینی در بصره

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۱۳۲۳

راه‌اندازی قرارگاه اربعین حسینی در بصره

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت‌الاسلام سید محمود موسوی رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی شلمچه در صحن غدیر مسجد جامع خرمشهر گفت: ابلاغ شده برای سال ۹۸ قرارگاه اربعین حسینی در بصره نیز راه‌اندازی شود که قرار است به زائران عراقی، ایرانی و مرز شلمچه خدمات‌رسانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه با توجه به گرما و حذف روادید شرایط اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود، افزود: راه‌اندازی این قرارگاه می‌تواند کمکی به خدمات‌رسانی مرز شلمچه باشد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان فعالیت ۶۰ موکب خدمات رسان مردم خوزستان در عراق طی اربعین ۹۷ را یادآور شد و ادامه داد: برای امسال ۶ استان معین شلمچه در اربعین تعیین شده‌اند و خدمات‌رسانی باید حداقل ۳۵ روز ادامه داشته باشد و ۲۰ موکب برای خدمات‌رسانی در زمان بازگشت آماده باشند.

حجت‌الاسلام موسوی بر لزوم توجه به رشد کیفی مواظب در اربعین ۹۸ تأکید کرد و گفت: تعداد بالای مواکب موضوعی است که نیاز به بازنگری دارد چراکه باید کیفیت خدمات‌دهی مواکب‌های خدمات رسان مدنظر قرار بگیرد و به‌جای افزایش تعداد موکب ها بر توانمندسازی آن‌ها تمرکز کرد تا شاهد خدمات‌رسانی مطلوب‌تر بود.

وی در ادامه با یادآور شدن اینکه سال گذشته از ۹۱ کشور زائر از مرز شلمچه تردد کردند، افزود: امسال با توجه به حذف روادید پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران اربعین بیشتر از سال‌های گذشته باشد و ازآن‌جهت که به مدت ۱۷ سال اربعین در فصل گرما قرار دارد توجه به امکانات یک الزام است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان به تشریح وضعیت مسیر جدید اربعین شلمچه پرداخت و گفت: زیرساخت‌هایی همچون سرویس‌های بهداشتی، راه‌های مواصلاتی، آب و فاضلاب هنوز در مسیر جدید اربعین جانمایی نشده است که باید تمام موارد مدنظر قرار بگیرد بعد نسبت به جابه‌جایی مواکب اقدام کرد.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه انتظارت مردم از موکب داران را مطرح کرد و ادامه داد: جامعه از موکب داران اقامه نماز اول وقت، امربه‌معروف و نهی از منکر، تأمین امنیت و حراست از موکب‌ها را انتظار دارند.

وی رعایت موارد شرعی در مصرف کمک‌ها و نذورات مردمی و رعایت موارد بهداشتی از سوی موکب داران و همچنین استفاده از ظرفیت روحانیت در مواکب را از دیگر انتظارات مردم از موکب داران برشمرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان مردمی بودن، جذب جوانان به سمت‌وسوی مواکب خدمات رسان، تشویق مردم به شرکت در راهپیمایی اربعین و ایجاد روحیه جهادی را از محاسن مواکب خدمات رسان اربعین خواند و از آن‌ها به‌عنوان محور وحدت، صفا، مردم‌داری و خنثی‌کننده توطئه دشمنان یاد کرد.

انتهای پیام/ د

قرارگاه اربعین بصره

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی روادید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسام‌الدین حسینی عصر سه شنبه در بازدید سرزده از کمپ ترک اعتیاد شهرستان دیلم، افزود: دستگاه‌هایی که طبق قانون مکلف به ارائه خدمات به کمپ‌های ترک اعتیاد هستند به وظایف خود عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیلم افزود: طی مکاتبه‌ای رسمی موارد و تکالیف قانونی را به دستگاه‌های موصوف اعلام می‌کنیم و با ترک‌فعل در این خصوص به‌شدت برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: مدیران صرفاً برای تهیه گزارش به کمپ ترک اعتیاد و سایر مراکز خدمات رسان مراجعه نکنند بلکه هر بازدید باید مؤثر و مشکل زدا از این مجموعه و مددجویان آن باشد.

وی ضمن تشکر از مسئول کمپ و رئیس بهزیستی شهرستان دیلم تاکید کرد: بهزیستی باید ضمن ارائه خدمات به مدد جویان پس از دوره درمان نظارت ویژه و مستمر بر اشتغال این افراد داشته باشد.

کد خبر 6080376

دیگر خبرها

  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان
  • برخورداری ۷۰۰ نفر از خدمات درمانی اردوی جهادی ارتش
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • بدون شک پیروزی نهایی نصیب مظلومان می‌شود
  • اقدامات نظامی ایران با تفکر حسینی صورت می‌گیرد
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا