Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:38:09 GMT

سپاهان نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۱۳۶۷

سپاهان نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد

اصفهان-ایرنا- سپاهان اصفهان با شکست استقلال خوزستان در ورزشگاه نقش جهان نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور شد و سهمیه آسیایی گرفت.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم های سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان از هفته پایانی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 21:30 دقیقه پنجشنبه شب همزمان با سراسر کشور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد و تیم میزبان توانست با نتیجه دو بر صفر حریف خوزستانی خود را شکست دهد و نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور شود و پرسولیس نیز با برتری مقابل پارس جنوبی جم قهرمان این رقابت ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار که با حضور بیش از 13 هزار هوادار سپاهان برگزار شد بازیکنان تیم میزبان حملاتی را روی دروازه حریف تدارک دیدند که در گلزنی نا موفق بودند، تیم حریف نیز فرصت چندانی برای حمله نداشت و در ضد حملات ناموفق ظاهر شدند.
طلایی پوشان سپاهان در یکی از حملات کوبنده خود در دقیقه 32 توسط کیروش استنلی بازیکن گلزن و آقای گل این دوره از رقابت های لیگ برتر به گل اول خود رسید تا این بازیکن شانزدهمین گل خود را در لیگ برتر به ثمر برساند و با تشویق شدید هواداران رو به رو شد.
سپاهانی همچنان به حملات خود ادامه دادند و توانستند 8 دقیقه بعد دوباره توسط عزت الله پور فاز به دومین کردند و برسند و نیمه اول این دیدار را با پیروزی به رختکن بروند.
نیمه دوم این دیدار باز با حملات سپاهان در میان تشویق بی امان هوادارانشان شروع شد و طلایی پوشان از جناحین چندین حمله بر روی دروازه حریف تدارک دیدند که در گلزنی درست عمل نکردند و فرصت ها را از دست دادند. تیم حریف بر خلاف نیمه اول یکی دو موقعیت خوب داشت که توپ هایشان در چارچوب دروازه نبود و نتوانستند از فرصت های گلزنی خود بهره ببرند و در پایان این دیدار با دو گل حریف خود را شکست دادند و با نایب قهرمانی در این رقابت ها سهمیه آسیایی را گرفت.
این دیدار را کوپال ناظمی با کمک های محمد راهی و امیر محمد داود زاده قضاوت کردند.
/6026/8114

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سپاهان فوتبال ليگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

مسابقات لیگ برتر در حالی وارد هفته بیست‌وچهارم می‌شود که حالا دیگر عملا می‌توان گفت کورس قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس در جریان است؛ دو تیمی که با یک امتیاز فاصله در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند و نبرد جانانه‌ای برای بالا بردن جام در پایان فصل خواهند داشت. این کورس جذاب از زوایای متعدد قابل بررسی است و بخش قابل‌توجهی از محتوای رسانه‌های ورزشی را به‌خودش اختصاص داده. مطلب پیش رو نیز به مرور دو نکته در این زمینه می‌پردازد.

امتیاز نامرئی استقلال پرید

از همان زمانی که دربی برگشت تهران به تساوی بدون گل انجامید، این بحث داغ شد که درصورت برابری امتیازات سرخابی‌ها در پایان فصل، آیا گل زده در خانه حریف ارزشی خواهد داشت یا نه؟ می‌دانیم چند فصلی هست که ملاک اول برای تعیین تیم برتر، به نتیجه بازی رودررو تغییر کرده است. دربی رفت به میزبانی پرسپولیس یک-یک مساوی شد و دربی برگشت به میزبانی استقلال با تساوی بدون گل به پایان رسید. بنابراین اگر گل زده در خانه حریف ارزش می‌داشت، استقلال دست بالا را در اختیار می‌گرفت. با این حال سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ سرانجام در یک برنامه تلویزیونی به صراحت اعلام کرد درصورت برابر شدن امتیازات و نیز تشابه نتایج در مسابقات رودررو، تفاضل گل ملاک است و گل زده در خانه حریف ارزشی ندارد. به این ترتیب برتری استقلال فعلا همان یک امتیاز است و اگر پرسپولیس به این تیم برسد، نهایتا تفاضل گل تعیین‌کننده تیم برتر خواهد بود. این طبیعتا نمی‌تواند خبر خوبی برای آبی‌ها باشد، اما گذشته از اینکه اساسا با برگزاری ۲‌مسابقه رفت و برگشت در یک ورزشگاه و در شرایط کاملا مشابه دیگر خانه خودی و حریف معنایی ندارد، باید به این نکته هم توجه کرد که در لیگ‌های معتبر اروپا مثل اسپانیا و ایتالیا نیز درصورت برابری امتیازات و کسب نتایج یکسان در مسابقات رودررو، سراغ تفاضل گل می‌روند و گل زده در خانه حریف فاقد ارزش است. هم‌اکنون تفاضل گل استقلال و پرسپولیس به‌ترتیب ۱۹و ۱۷است و وقت آن رسیده که سرخابی‌ها برای به جا گذاشتن یک ذخیره مطمئن، کمی بیشتر گل بزنند.

اگر نتایج دور رفت تکرار شود

۷‌بازی پایانی فصل برای سرخابی‌ها به‌شدت سرنوشت‌ساز است و همه نگاه‌ها به نتایج ۲‌تیم در این بازه زمانی دوخته شده. قطعا هیچ روزی در فوتبال شبیه دیروز نیست، اما می‌شود نگاهی به ۷‌بازی پایانی استقلال و پرسپولیس انداخت و این سؤال را مرور کرد که اگر عینا نتایج دور رفت تکرار شود، کدام تیم قهرمان خواهد شد؟

استقلال در این ۷‌بازی باید مقابل شمس‌آذر، تراکتور، ذوب‌آهن، فولاد، نساجی، گل‌گهر و پیکان قرار بگیرد. این در حالی است که آبی‌ها از هماوردی با این رقبا در نیم‌فصل اول مجموعا ۱۳امتیاز به‌دست آوردند. پرسپولیس هم در ۷‌گام آخر باید رودرروی نفت آبادان، سپاهان، نساجی، هوادار، استقلال خوزستان، شمس‌آذر و مس رفسنجان قرار بگیرد. پرسپولیس در دور رفت برابر این تیم‌ها در مجموع ۱۲‌امتیاز به‌دست آورد. در نتیجه اگر قرار به تکرار همین نتایج باشد، با احتساب برتری یک امتیازی فعلی استقلال، آبی‌ها با ۲‌امتیاز اختلاف قهرمان خواهند شد.

کد خبر 845103 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • درخواست مهم باشگاه سپاهان از مورایس
  • پیروزی تیم هندبال سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر
  • استخراج ۲ امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ
  • دیدار فوتبال تیم‌های سپاهان اصفهان و ذوب‌آهن اصفهان
  • لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان
  • سپاهان ۱ - ۰ ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند
  • سپاهان ۱ - ۰ ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند + فیلم
  • سپاهان 0-0 ذوب آهن؛ گزارش زنده
  • امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟
  • لیگ برتر فوتبال، شهرآورد اصفهان امروز برگزار می شود