Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@06:01:52 GMT

مصوبه جدید دولت درباره حقوق کارمندان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۱۶۶۷

با مصوبه جدید دولت برخی از کارمندان عالی رتبه دولت بیشتر از سقف حقوق مصوب سال ۹۸ دریافت می‌کنند.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، اخیرا یک تبصره به تصویب‌نامه موضوع ضریب حقوق سال 1398 و ماده (2) آیین نامه اجرایی بندهای «ج» و «ی» تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور اضافه شد که این موضوع با تفاسیر مختلفی رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس هیئت وزیران در جلسه 22/2/1398 به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور تصویب کرد:
متن زیر به عنوان تبصره به بند (5) تصویبنامه شماره 8724/ت56485ه مورخ 31/1/1398 و ماده (2) آیین نامه اجرایی بندهای (ج) و (ی) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور موضوع تصویب نامه شماره 8203/ت56490ه مورخ 31/1/1398 اضافه می‌شود:

تبصره- اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، قضات، کارمندان وزارت اطلاعات، کارمندان دیوان محاسبات کشور و کارمندان سیاسی و کارمندان شاغل در پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه از شمول حداکثر این بند مستثنی می‌باشند.

چندی قبل هیئت دولت در مصوبه تعیین ضریب حقوق و حداقل و حداکثر حقوق کارمندان، تاکید کرده بود حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگا‌ه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال 1398 به میزان 15 میلیون و 630 هزار ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

در ماده 2- آیین نامه اجرایی تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور آمده است، حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگان کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوقهای وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان پانزده میلیون و هفتصد و هشتاد و پنج هزار (15.785.000) ریال و حداکثر حقوق آنان هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: افزایش حقوق دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری، دامنه مزد قانونی کارگران در سال‌جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.

 کارگران حداقل بگیر محروم از مزایا اندکی بیش از ۷ میلیون تومان دریافتی دارند و کارگران باسابقه، مدیران و متخصصان حوزه کارگری می‌توانند بنا به وضعیت اشتغال، تأهل، تعداد فرزند، سابقه اشتغال، سختی کار، مزد رتبه، فوق‌العاده‌های خاص و... تا ۷ برابر حداقل مزد یعنی حدود ۵۰ میلیون تومان مزد بگیرند. البته در بخش خصوصی، امکان پرداخت بیش از این رقم نیز وجود دارد و کارفرمایان این بخش باید ضمن اجرای مصوبه دستمزد نسبت به افزایش مزد و مزایا در قالب پیمان‌های دسته‌جمعی پس از تأیید وزارت کار اقدام کنند؛ اما سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی نمی‌تواند بیش از ۵۰میلیون تومان باشد.

دیگر خبرها

  • مصرف در تنگنای نااطمینانی؛ دولت کار خودش را می‌کند
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟