Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@21:45:55 GMT

نگرانی یزدی‌ها از افزایش جمعیت‌ حشرات پرنده در سطح شهر

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۱۹۵۶

به گزارش اکوفارس، مرتضی فتاحی اردکانی به دنبال ابراز نگرانی برخی از شهروندان یزدی در مورد مشاهده جمعیت‌هایی از حشرات پرنده در سطح شهر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: جمعیت این حشرات کامل که بیشتر در عرصه منابع طبیعی و مراتع زاد و ولد و فعالیت می‌کنند، به علت مساعد بودن شرایط افزایش یافته و به حریم شهر مهاجرت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که حشرات مذکور هیچ نوع خطری برای انسان‌ها و گیاهان ندارند، تصریح کرد: این پروانه‌های قهوه‌ای‌رنگ، مردم و گیاهان را تهدید نمی‌کنند و به نوعی تأمین‌کننده زنجیره غذایی پرندگان به ویژه گنجشک‌ها و پرندگان مهاجر هستند.

این مسئول در ادامه وضعیت استان یزد را در مقابله با هجوم ملخ‌های مهاجر، وضعیتی سبز اعلام کرد و گفت: این ملخ‌ها بیشتر تحت تأثیر جبهه‌های باد جابه‌جا می‌شوند و غیر پیش‌بینی بودن مهاجرت آن‌ها به دنبال تغییر وضعیت آب و هوا، منجر شده تا همیشه در حالت آماده‌باش باشیم.

فتاحی بر نحوه مقابله و دفاع دیگر استان‌ها در برابر حمله ملخ‌ها، تاکید و خاطرنشان کرد: اگر شهرهایی که با حمله این آفت روبرو هستند، بتوانند به درستی با جمعیت آن‌ها مقابله کنند، این جمعیت به حدنصاب مهاجرت برای ادامه حرکت خود نخواهد رسید و استان‌هایی همچون یزد را تهدید نخواهد کرد.

مدیر کل حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان از آماده‌باش کامل این ارگان در مقابله با خطر احتمالی هجوم ملخ‌های مهاجر خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه دیده‌بان‌ها همچنان در مراتع و سایر بخش‌های استان در حالت آماده‌باش هستند و تاکنون نیز خبری مبنی بر هجوم ملخ‌های مهاجر دریافت نشده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دانشمندان در سنگاپور یک لشکر سوسک سایبورگ را که از راه دور کنترل می‌شدند در ناحیه‌ای بیابانی رها کردند تا چنین گروهی را برای ماموریت‌های جست‌و‌جو و نجات در آینده آزمایش کنند.

به گزارش فرارو، یافته‌های این پژوهش که هنوز داوری علمی دقیق نشده است، نشان داد که می‌توان ۲۰ سوسک هیسینگ ماداگاسکار را در حالی که کوله‌های رایانه‌ای کوچکی بر پشت دارند به‌صورت گروهی واحد روی تپه‌ای شنی هدایت کرد.

این سوسک‌های سایبورگ سوسک‌های زنده حامل فناوری‌اند که دانشمندان با استفاده از آن می‌توانند کنترلشان کنند.

پژوهشگران دانشگاه صنعتی نانیانگ در سنگاپور توانستند فرمان‌ها را به سوسک‌ها منتقل کنند، و به آن‌ها بگویند از کدام سمت بروند.

این فرمان‌ها از کوله‌پشتی‌ها و طریق الکترود‌هایی که در دو طرف اندام‌های حسی سوسک‌ها قرار داشتند، به اندام‌های حسی حشرات منتقل می‌شدند.

در حالی که دانشمندان می‌توانستند سوسک‌ها را به سمت چپ یا راست حرکت دهند، سوسک‌ها خودشان نیز می‌توانستند به روال معمول راهشان را پیدا کنند و موانع را دور بزنند.

پژوهشگران همچنین چند مورد مستند ثبت کردند سوسک‌هایی که اتفاقی به پشت می‌افتادند با کمک بقیه برگردانده می‌شدند تا روی پاهایشان بایستند.

در حالی که دانشمندان تاکنون تبدیل حشرات به موجودات سایبورگ را به‌صورت مستند و گسترده نشان داده‌اند، نمایش رفتار گروهی چنین سامانه‌های چند -‌سایبورگی دشوار بوده است.

دیگر خبرها

  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • (ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • ضرورت مقابله با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون در البرز