Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ روزنامه «العربی الجدید» روز پنج شنبه به نقل از یک مقام عراقی مدعی شد که ۳ شخصیت عراقی در حال میانجی گری میان واشنگتن و تهران هستند.
به گزارش شفقنا، العربی الجدید به نقل از منبع خود که از او به منبع نزدیک به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق یاد کرده، ادعا کرد: نخست وزیرا عراق به ۳ نفر از مسئولان دولت عراق دستور داده برای توقف تنش میان آمریکا و ایران میانجی گری کنند زیرا تنش میان دو کشور تاثیر مستقیم روی اوضاع امنیتی عراق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه بیان کرد: آمریکایی ها و ایرانی ها پی برده اند که عراق تمایل دارد به منظور همگرایی دیدگاههای میان آمریکا و ایران و جلوگیری از ارسال پیام های اشتباه به هر یک از طرفین، حلقه ارتباطی میان آنها باشد زیرا طرف سومی برای کشاندن منطقه به جنگ تلاش می کند.
روزنامه مذکور در ادامه نوشت: در حال حاضر با مسئولان آمریکایی و ایرانی در این زمینه تماس گرفته شده و تحرک جاری عراقی ها به سمع و نظر کشورهای غربی و اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه رسیده است.
العربی الجدید مدعی شد: ایران از موضوع میانجی گری عراق برای حل مشکلاتش با آمریکا استقبال کرده و معتقد است که همسایه ای معتمدتر از این کشور نخواهد یافت.
همین روزنامه با ادعای اینکه یکی دیگر از مقامات عراق صحت این اطلاعات را تایید کرده، نوشت: این مقام عراقی در عین حال گفته که عراق در شرایط فعلی هیچ گونه اشتیاقی را از جانب آمریکل لمس نکرده اما به ایران و کسانی که جناح های ایران در عراق خوانده، هشدار داده است.
روزنامه یاد شده در پایان مدعی شد: میانجی گری عراق، تلاش بغداد برای ایفای نقش منطقه ای نیست بلکه دور نگه داشتن عراق از سناریویی است که ممکن است بدتر از حمله داعش به این کشور در سال ۲۰۱۴ باشد. برچسب ها: عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!

یک مسئول صهیونیست در اظهاراتی گفت: پاسخ اسرائیل به ایران حمله به زیرساخت‌های نظامی، انبارهای تسلیحاتی و عملیات ترور مسئولان خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واللا، وی تاکید کرد: ایرانی‌ها هنور حرف آخر خود را نزده‌اند و ارتش اسرائیل برای تحرکات بیشتر آماده می‌شود. این مسئول صهیونیست خاطرنشان کرد: ما باید حملات گسترده علیه منافع ایران را تصور کنیم، اما میدان اصلی جنگ ما نوار غزه است.

وی در ادامه افزود: منافع ایران در منطقه متعدد است و این امر باعث می‌شود که راه‌های زیادی پیش‌روی اسرائیل برای اقدام ایجاد شود.

اخیرا یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات واشنگتن و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران «محدود» باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات واشنگتن انتظار دارند که گستره پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیروهای نظامی و «نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

همچنین سه مقام آمریکایی دیگر مدعی شدند که گزینه‌های رژیم صهیونیستی ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبارهایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به‌ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامدهایی منفی به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله اسرائیل
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • ادعای مقام صهیونیست درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود