Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی در منطقه استان سیستان و بلوچستان حضور دارند که ۶۰ درصد بیماران در  مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی خوبی در راستای حذف تالاسمی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شده است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای عاقدان محلی دوره‌های آموزشی را برگزار کرده است تا این افراد در هنگام خواندن خطبه عقد آزمایش‌های قبل از ازدواج را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تاکید کرد: با تشخیص به موقع بیماری تالاسمی جنین، قبل از سه ماهگی امکان سقط وجود دارد و در حال حاضر خدمات خوبی  مانند تزریق منظم خون و تامین دارو‌ی بیماران تالاسمی ارائه می‌شود.

ابتلای ۶۰۰ نفر به ایدز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

امینی فر در خصوص تعداد افراد مبتلا به ایدز بیان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مبتلا به ایدز هستند که بیشتر این افراد از طریق سرنگ آلوده به این عارضه مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در راستای کاهش آمار انتقال ایدز، پاتوق افراد معتاد شناسایی شده است، افزود: خوشبختانه خدمات خوبی به بیماران مبتلا به ایدز داده می‌شود که درمان به موقع بیماران و شناسایی افراد مبتلا به ایدز از جمله اقدامات علوم پزشکی ایرانشهر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر درباره میزان طلب دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از صندوق‌های بیمه‌گر گفت: در حال حاضر کارانه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نزدیک به سه ماه عقب افتاده است، اما خوشبختانه وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نسبت به سایر مراکز بهتر است.

بدهی بیمه سلامت به علوم پزشکی ایرانشهر به ۶ ماه رسیده است

امینی فر یادآوری کرد: امیدوارم مناطق محروم اولویت اول در پرداخت مطالبات بیمه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشند، ماهیانه ۸.۵ میلیارد تومان از بیمه سلامت طلب داریم و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حدود ۶ ماه از بیمه سلامت طلبکار است.

وی با اشاره به اینکه طلب داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۶ ماه است، گفت: بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی در حدود یکسال است که پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد

احمدرضا هاشمزهی اظهار کرد: امدادرسانی هوایی به ۲۳ روستای منطقه کاجو در بخش مرکزی و ۱۰ روستای بخش ساربوک بوسیله یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به قطع راه‌های ارتباطی این روستاها به مرکز شهر تاکنون بیش از ۱۲ سورت پرواز توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان و اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی چابهار به این مناطق انجام شده است.

فرماندار قصرقند ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی و جابجایی ۱۵ مادر باردار از اقدامات انجام شده نیروهای امدادی در منطقه سیل کاجو بوده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید