Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@05:33:17 GMT

چای ایرانی توان رقابت با نمونه مشابه خارجی را دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۲۸۸۰

استاندار گیلان تأکید بر قابل‌رقابت بودن چای ایرانی با چای‌ خارجی گفت: دولت با حذف یارانه دولتی برای چای، گام بسیار خوب و مؤثری در رونق این صنعت در کشور برداشته است.به گزارش بلاغ،مصطفی سالاری شامگاه پنج‌شنبه در نشست با دست‌اندرکاران صنعت چای گیلان با بیان اینکه باید از فرصت پیش‌آمده در رونق صنعت چای در کشور اظهار کرد: وظیفه دولت و اتحادیه چای‌کاران حمایت از صنعت چای در راستای رشد و‌ رونق این صنعت است که باید وظیفه تمام این نهادها مشخص و از فرصت پیش‌آمده برای تقویت چای ایرانی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با درخواست از چای‌کاران برای تولید برگ‌ چای باکیفیت گفت: دولت با حذف یارانه دولتی برای چای، گام بسیار خوب و مؤثری در رونق این صنعت در کشور برداشته که باید این امر توسط چای‌کاران حفظ شود. 

استاندار گیلان با اذعان به اینکه مردم از چای باکیفیت ایرانی بیشتر استفاده می‌کنند تصریح کرد: گیلان به دلیل شرایط خاص زیست‌محیطی دارای باغات چای بسیار خوبی  است که می‌تواند منجر به تولید چای درجه‌یک باکیفیت شده و منجر به استفاده بیشتر مردم از چای داخلی نسبت به چای خارجی می‌شود.

سالاری با تأکید بر قابل‌رقابت بودن چای ایرانی با چای خارجی بیان کرد: اگر چای‌کاران رغبت بیشتری در تولید چای باکیفیت به خرج دهند رقابت میان کارخانه‌داران بیشتر شده و درنهایت منجر به‌ صادرات زیاد چای می‌شود.   

وی لازمه حفظ رونق صنعت چای در استان را همدلی و اتحاد مسؤولین دانست و افزود: اگر بتوانیم با تشکیل سازوکار مناسب مانند نوع نرخ‌گذاری، استفاده از آبیاری نوین و حمایت از کیفی سازی، رغبت چای‌کاران را برای کاشت چای بیشتر کنیم این صنعت روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد.‌ 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رژه پیاده و موتوری یگان‌های نیروی‌های مسلح مستقر در گیلان به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان استانی و لشکری در رشت برگزار شد.

این رژه ، اقتدار و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به رخ جهانیان کشید.

هر سال  در چنین روزی ، به پاس قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیرِ ارتشیان غیور ، مراسمی برگزار می شود تا ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای ارتش ، نقش یگان های مختلف ارتش در دفاع از این آب و خاک ارج نهاده شود.

دیگر خبرها

  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • پیام تبریک استاندار برای افتخار آفرینی فرنگی کاران ملی پوش خوزستان در آسیا
  • رزمی‌کاران استان سمنان در اردوی تیم ملی او اسپرت حضور یافتند
  • حضور رزمی کاران سمنان در اردوی تیم ملی او اسپرت