Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به طرف‌های برجام حتی در صورت امکان آمریکا پیشنهاد داد تا برای دستیابی به یک رویکرد مذاکره با ایران بیشتر تلاش کنند. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "وولفگانگ ایشینگر"، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به امضا کنندگان توافق هسته ای با ایران از جمله صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر انگلیس و همچنین دیگر شرکای امضا کننده برجام از جمله چین و روسیه و حتی در صورت امکان آمریکا پیشنهاد داد تا برای دستیابی به یک رویکرد مذاکره با ایران بیشتر تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشینگر همچنین از آمریکا خواست با توجه به اینکه وزیر امور خارجه اش می گوید که خواهان هیچ جنگی با ایران نیست بر سر این حرف خود باشد و به این وعده عمل کند. وی تاکید کرد که در دولت ترامپ و کنگره آمریکا آشکارا نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد. هیچ کس خواهان یک درگیری مسلحانه در خلیج فارس با حضور ده ها هزار سرباز آمریکایی نیست. این یک شانس برای دیپلماسی و شاید آخرین فرصت برای نجات توافق هسته ای با ایران است.

این مقام آلمانی  که در گفتگو با نشریه "بیلد" سخن می گفت تصریح کرد که آلمان و اروپا باید این مسئله را آشکار کنند که ما البته خواهان حفظ توافق هسته ای با ایران هستیم اما این به تنهایی کافی نیست. مذاکرات درباره دیگر مسائل مورد مناقشه با ایران هم باید انجام شود.

پوتین: ایران امروز شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای دنیا را داردانگلیس: باید اطمینان حاصل کنیم ایران به مسیر هسته‌ای شدن برنمی‌گرددمقامات اروپایی آمریکا را مقصر تشدید مناقشات هسته‌ای با ایران دانستند

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تحریم هسته ای برجام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم هسته ای برجام تحریم هسته ای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود

به دنبال اعلام سوئیس برای میزبانی از یک کنفرانس صلح در مورد اوکراین در ماه‌های آینده، پکن تاکید کرد که پیش از برگزاری نشست صلح کار زیادی باید انجام شود.

به گزارش مشرق، لین جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که شی جین‌پینگ رئیس جمهور این کشور از برگزاری یک نشست صلح بین‌المللی در زمان مقتضی و با مشارکت برابر همه طرف‌ها حمایت می‌کند.

لین اضافه کرد: پکن باور دارد که هر مناقشه‌ای باید در نهایت از طریق کانال‌های دیپلماتیک و مذاکره‌های سیاسی حل شود. تنها راه خروج از بحران اوکراین سر میز مذاکره است.

دولت سوئیس به تازگی اعلام کرده است که در نیمه ماه ژوئن (خرداد) میزبان کنفرانس صلح اوکراین با حضور مقام‌های بلندپایه خواهد بود، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پس از گفتگوی این هفته با شی در پکن، گفت که دو طرف توافق کرده‌اند که «هماهنگی فشرده و مثبتی» برای ترویج این کنفرانس داشته باشند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از این بیانیه استقبال کرد و گفت که چین می‌تواند به ایجاد «صلح عادلانه» برای کشورش کمک کند.

چین و روسیه در سال‌های اخیر همکاری‌های اقتصادی و تماس‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده‌اند و شراکت راهبردی آنها از زمان شروع جنگ اوکراین نزدیک‌تر شده است.

در حالی که چین می‌گوید یک کشور بی‌طرف در مناقشه اوکراین است و حتی به دنبال ایفای نقش میانجی در آن است، به دلیل امتناع از محکوم کردن حمله مسکو مورد انتقاد قرار گرفته است.

شولتس همچنین روز سه‌شنبه گفت که از شی جین‌پینگ خواسته است تا از اهرم‌های خود در رابطه با روسیه برای تحت فشار قرار دادن آن برای پایان دادن به جنگ «بی‌معنا» در اوکراین و خروج نیروهایش استفاده کند.

تلویزیون دولتی چین روز سه‌شنبه همچنین گفت که شی «چهار اصل برای جلوگیری از خارج شدن بحران اوکراین از کنترل و بازگرداندن صلح» را مطرح کرده است.

شی گفت که کشورها باید بر حفظ صلح و ثبات تمرکز کنند و از تلاش برای دستیابی به دستاوردهای خودخواهانه اجتناب کرده و آتش جنگ را شعله‌ور نکنند.

رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد: ما باید شرایطی را برای بازگرداندن صلح ایجاد کنیم و از تشدید تنش‌ها خودداری کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • پیشنهاد جدید آمریکا به اسرائیل برای پاسخ به عملیات نظامی ایران
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • تصمیم گرفته شد؛ یولیان ناگلزمان سرمربی بعدی بایرن مونیخ می‌شود؟
  • بلینکن: آمریکا خواهان تنش با ایران نیست
  • عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های سپاه پاسداران بود