Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@15:08:47 GMT

آمار بیکاری در سال ۹۶ به روایت معاون وزیر کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۳۰۲۴

آمار بیکاری در سال ۹۶ به روایت معاون وزیر کشور

ساعت24 -دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در سفر به شیراز بر شناسایی نیازمندی های راهبردی واحدهای تولیدی تأکید کرد.

دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در سفر به شیراز بر شناسایی نیازمندی های راهبردی واحدهای تولیدی تأکید کرد.

بابک دین پرست که به شیراز سفر کرده است، در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی استان فارس با اشاره به فرمایش نوروزی رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال ۱۳۹۸ تحت عنوان رونق تولید، افزود: معظم له مساله فوری، جدی و اولویت دار کشور را مساله اقتصاد دانستند که همه باید در این مسیر گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بخش اعظمی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان نظام نیز بر فعالیت های اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتنغال متمرکز بود.
معاون وزیر کشور گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، بیکاری از ۱۱.۹ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۲درصد در سال ۱۳۹۷ رسیده است که ۱۵ استان کشور با افزایش بیکاری و ۱۵ استان با کاهش بیکاری مواجه بودند.

دین پرست اظهارکرد: استان فارس با کاهش بیکاری مواجه بوده و رتبه هفتم کشور را در این زمینه کسب کرده است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ مشارکت اقتصادی ۴۰.۱ درصد بوده که این میزان در سال ۱۳۹۷ به ۴۰.۵ درصد افزایش یافته است که استان فارس در این حوزه تغییرات آنچنانی نداشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه عملکرد استان فارس در حوزه اشتغال روستایی و عشایری خوب بوده است، گفت: استان فارس در بحث سرمایه گذاری خارجی ۱۰ طرح مصوب به مبلغ ۷۸ میلیون یورو با اشتغال زایی ۱۴۴ نفر داشته است که ۲ طرح آن به مبلغ ۱۱ میلیون یورو با اشتغال ۴۵ نفر شروع و ۲ طرح نیز به بهره برداری رسیده است.
دین پرست با اشاره به ظرفیت شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: شناسایی قوانین مزاحم تولید و اشتغال و بهبود و رونق فضای کسب و کار، ۲ ظرفیت این شورا است که مصوبات استانی این شورا پس از تصویب در کارگروه ملی از سوی دولت بررسی و ابلاغ می شود.


وی بیان کرد: ای کاش می شد همه دست به دست هم می دادند و قانون گذاری در حوزه اقتصاد برای چند ماهی با تغییرات مواجه نمی شد و همه به سمت تنقیح قوانین مزاحم می رفتند.
معاون وزیر کشور در ادامه به تعداد واحدهای اقتصادی مشکل دار در استان فارس اشاره کرد و گفت: در استان فارس ۹۰ واحد مشکل دار و ۱۰ واحد بحرانی وجود دارد که باید تلاش شود واحدهای مشکل دار به واحد عادی تبدیل شوند و واحدهای مشکل دار به بحرانی تبدیل نشوند.


دین پرست با بیان اینکه در این شرایط که درگیر جنگ اقتصادی هستیم سرداران و سربازان این جنگ مدیران استانی هستند، اظهارکرد: در این زمینه یکی از ظرفیت هایی که کمتر به آن توجه می شود ظرفیت فرمانداری ها و بخشداری ها است که در این زمینه می خواهیم تکالیف مشخصی برای فرمانداران و بخشداران مشخص کنیم.
وی ادامه داد: باید تعداد دقیق واحدهای فعال استان به تفکیک شهرستان با میزان اشتغال آن، تعداد بنگاه های فعال پایین تر از ظرفیت اسمی، واحدهای راکد، واحدهای تملک شده، واحدهای بحرانی و مشکل دار، طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و طرح هایی که قابلیت واگذاری دارند، مشخص و به فرمانداران ابلاغ شود.
معاون وزیر کشور بیان کرد: در سال رونق تولید، عملکرد استانداران و فرمانداران براساس شاخص های اقتصادی ارزیابی می شود.


دین پرست به فعالیت سامانه مجوز کسب و کار(سام) اشاره کرد و گفت: تا ۲۴ اردیبهشت ماه، ۲۱ هزار و ۹۶۱ درخواست مجوز در سطح کشور در این سامانه ثبت شده که برای هشت هزار و ۵۵۱ مورد آن مجوز صادر شده است، آنچه در این سامانه مربوط به استان فارس می شود ثبت هزار و ۶۳۸ درخواست مجوز است که ۴۲۵ مورد آن منجر به صدور مجوز شده است.
وی همچنین با اشاره به طرح های نیمه تمام یا رها شده افزود: طرح های نیمه تمام استان باید به صورت فوری واگذار شود.


معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به نشست های مختلف این وزارتخانه با وزیران اقتصادی کشور در سال گذشته، گفت: در این نشست ها ۳۰۰ بند توافق صورت گرفت تا بتوانیم بخشی از اختیارات را به استان ها واگذار کنیم.
دین پرست همچنین بر ضرورت راه اندازی کلینیک تخصصی رصد بنگاه های اقتصادی در فارس تاکید کرد و افزود: این کلینیک از ورود دستور کارهای بی ربط در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جلوگیری می کند.
 

منبع:فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نرخ بيكاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و معاون نخست‌وزیر قزاقستان درباره احداث شبکه ریلی از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و «سریک ژومانگارین» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با یکدیگر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی و احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

ملا برادر با اشاره به افتتاح اتاق تجارت قزاقستان در ولایت هرات، تمایل قزاقستان برای سرمایه‌‎گذاری در پروژه «افغان-ترانس» و همچنین حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‎‌های تحریم شده را گام‌های مهم و اساسی خواند که قزاقستان برای بهبود روابط با افغانستان برداشته است.

وی در ادامه بر امضای توافقنامه برای حل مشکلات بانکی تجار دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان- قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزا برای تجار افغان تاکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی ملا برادر، معاون نخست‌وزیر قزاقستان ضمن ابراز تمایل برای همکاری برای یک افغانستان باثبات و پیشرفته گفت: اگر شبکه راه‌آهن جدید از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان تمدید شود، نسبت به سایر پروژه‌ها مسیری کوتاه‌تر و اقتصادی‌تر خواهد بود و اتصال کشورهای آسیای مرکزی با آسیای جنوبی از طریق افغانستان و افغانستان را با چین و اروپا از طریق ترکمنستان و قزاقستان امکان پذیر خواهد کرد.

درخواست ازبکستان از روسیه برای مشارکت در پروژه خط آهن «افغان-ترانس»شرکت اماراتی مسئول مطالعات فنی پروژه «افغان-ترانس» شدطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وی افزود دولت قزاقستان در نظر دارد به منظور افزایش تجارت با افغانستان اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند.

ژومانگارین همچنین اظهار داشت قزاقستان علاوه بر سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان، آمادگی دارد تا در زمینه حکومتداری الکترونیک، صنعت، تحصیلات عالی، آموزش، بهداشت و درمان و بانکداری با افغانستان همکاری کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • شدت وزش باد از امشب در ایلام کم می‌شود
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید