Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@17:19:05 GMT

محفل انس با قرآن در مسجد ابوالفضل العباس(ع) بهارستان اهواز

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۳۳۲۱

محفل انس با قرآن در مسجد ابوالفضل العباس(ع) بهارستان اهواز

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان عکس خبری عکس قرآنی محفل انس با قرآن محفل قرآنی ماه رمضان بهارستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رحیمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه نیاز اعتباری پروژه متروی بهارستان براساس نرخ ارز ۱۴۰۲ و دلار قبلی بالغ بر چهار هزار میلیارد بوده است، اظهار کرد: باید توجه داشت تجهیزات مترو اقلام وارداتی است که نرخ آن‌ها با نوسان دلار بسیار تغییر می‌کند و از این رو تغییر نرخ ارز به چهار همت نیاز اعتباری این پروژه باید لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین اعتبار پروژه مترو پیگیری ویژه‌ای از سوی مدیریت استان شده است، افزود: مترو یکی از سه پروژه مهم و در اولویت شهر بهارستان است.

اعتبار ۱۴۰۲ متروی بهارستان در آخرین روز سال تأمین شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ اعتبار ملی پروژه مترو بالغ بر یکصد میلیارد تومان بود، اضافه کرد: اوایل سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان به ما تخصیص دادند که صرف پرداخت دیون قانونی و مطالبات پیمانکاران شد و ۹۰ میلیارد پرداخت نشده بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های که شرکت مادر و مدیریت استان انجام دادند مابقی اعتبار دقایق پایانی سال گذشته در ۲۹ اسفند به صورت اوراق و اسناد به حساب شرکت مادر واریز شد و علی رغم دیونی که داریم با این اعتبار تحرکی را در پروژه مترو خواهیم داشتیم.

محل ساخت بیمارستان بهارستان تغییر کرد

وی با بیان اینکه با هماهنگی استانداری گشایش‌های اعتباری خواهیم داشت، ادامه داد: ساخت بیمارستان پروژه‌ای بوده که برای بخشی از منطقه حائز اهمیت است که تفاهم‌نامه‌های آن سال گذشته با وزارت بهداشت مبادله و قرار شد ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصد را وزارت بهداشت و درمان تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه به دنبال اخذ ماه ۲۳ برای پروژه بیمارستان هستیم زیرا باید ردیف بودجه پایدار پیدا کند، افزود: تلاش می‌کنیم که این مهم در بودجه ۱۴۰۴ انجام شود.

رحیمی با اشاره به اینکه زمین و محل جانمایی بیمارستان تغییراتی پیدا کرده است، ابراز داشت: این پروژه آغاز شده و عملیات اجرایی آن پس از تکمیل نقشه‌ها شروع خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت وظیفه اصلی شرکت عمران بهارستان بوده و در همین راستا پروژه‌های متعددی شروع شده است، گفت: بر اساس شرح وظایف تقریباً هر هفته تاپایان سال گذشته و امسال نیز در اولین جلسه شورای مسکن استان، اولویت اول استاندار، رسیدگی به طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت شهر بهارستان بوده است.

الحاق ۳۰ هکتار زمین به بهارستان مصوب و ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان سرریز متقاضیان طرح جوانی جمعیت شهر اصفهان به شهر بهارستان منتقل شده است، افزود: متقاضیان زیادی برای این طرح داشتیم و به لحاظ قانونی نیز تا حد امکان اقدام کردیم.

رحیمی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار واحد در دستور کار است و براساس زمین موجود متقاضیانی که ثبت نام کردند بالای ۵۵ هزار نفر تأیید صلاحیت شدند، خاطرنشان کرد: الحاق ۳۰ هکتار زمین به شهر بهارستان مصوب و ابلاغ شده است؛ این اراضی ارتباطی به پارک ملی کلاه‌قاضی ندارد و به دلیل وجود قنوات مشکلات زیست‌محیطی داشت که رفع شده است.

وجود قنات‌ها در پروژه مترو بهارستان در حال بررسی است

وی در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص وجود چندین قنات در محل جانمایی و عبور متروی بهارستان، گفت: مطالعات درباره شناسایی قنات‌ها و فرونشست شهر بهارستان توسط یک مشاور در حال انجام است زیرا پیش‌تر نیز در مناطقی به دلیل وجود قنات‌ها مشکلاتی پیش آمده بود و لازم است که این‌ها کامل شناسایی شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به اینکه طرح‌هایی نیز در گذشته برای شناخت قنوات انجام شده بود، خاطرنشان کرد: تلاش‌می‌شود قبل از اجرای هر پروژه‌ای حریم قنات‌ها به طور دقیق رعایت شود تا اقدامات مورد نیاز از جمله مقاوم سازی و … صورت گیرد.

رحیمی با بیان اینکه متقاضیان مسکن دارای سه فرزند و بیشتر چهار هزار و ۲۷۰ نفر بوده و متقاضیان پالایش شده ۹۸۹ نفر است، گفت: برای تخصیص زمین به متقاضیان مسکن محل سکونت اولیه مهم است.

وی با بیان اینکه تاکنون تخصیص زمین برای متقاضیان دارای ۳ فرزند نداشتیم، اضافه کرد: یک هزار و ۱۷ نفر دارای چهار فرزند نیز ثبت نام کردند که از این تعداد تاکنون ۴۶۴ نفر پالایش شدند و ۲۳۲ پلاک زمین به متقاضیان واگذار شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان اضافه کرد: امسال پروژه‌های همگانی خوبی از جمله احداث چندین پارک، آسفالت معابر و نگهداری فضای سبز پیش‌بینی کردیم که این‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد تومان در دست اجراست.

رحیمی افزود: همچنین قرارداد سه پروژه از جمله مدرسه ۶ کلاسه کودکان استثنایی، مدرسه ابتدایی ۱۲ کلاسه دخترانه دارای سالن ورزشی و نیز اجرای روشنایی بلوار فرهنگ با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان بسته شده و طرح‌هایی نظیر روکش آسفالت معابر و احداث پنج مدرسه دیگر و ساخت مسجد در پروژه نهضت ملی با هزینه ۶۰ میلیارد تومانی به مناقصه گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه اولویت ما طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت است، تصریح کرد: باید توجه داشت که شرکت عمران متولی انجام خدمات همه دستگاه‌هاست اما خدمات زیربنایی باید توسط نهادهای خدمات رسان تقسیم شود که بر همین اساس یک سوم این پروژه‌ها مانند فرمول پروژه مسکن مهر بر عهده وزارت راه و شهرسازی، یک سوم وزارت نیرو و یک سوم سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و خدمات زیربنایی از مباحثی است که در شورای مسکن مطرح می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان، مطالعات شهر جدید شیخ بهایی انجام شده اما باید در کارگروه زیربنایی، شورای زیربنایی استان و شورای شهرسازی معماری بررسی شود که اگر به نتیجه برسد سرریز متقاضیان نهضت ملی مسکن بهارستان تعیین تکلیف خواهند شد که یا شهر جدید چهارم یا شهر دیگری مانند شاهین شهر خواهد بود.‌

رحیمی خاطرنشان کرد: در طرح جامع مصوب شهر جدید بهارستان جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر پیش‌بینی شده و طبق برآوردها جمعیت این شهر ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده شده که نشان می‌دهد تقریباً نصف افق جمعیتی طرح جامع را دارد.

بازپس‌گیری زمین‌های واگذار شده در بهارستان برای طرح نهضت ملی مسکن

وی با بیان اینکه بخشی از تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها و زمین‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در حال انجام است، توضیح داد: در دوره‌های قبل مثل پروژه مسکن مهر برای مثال زمین برای ساخت و ساز واگذار شده اما ساخته نشده که تعداد این زمین‌ها بسیار بالا است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان افزود: این زمین‌های واگذار شده به صورت اوراق بوده است و قابل خرید و فروش نیست؛ بالغ بر ۲ هزار مورد زمین‌های کوچک و بزرگ داشتیم که ۱۰ -۲۰ سال قبل واگذار شده اما ساخته نشده است و اکنون قانون گذار ما را به بازپس‌گیری این زمین‌ها موظف کرده است.

کد خبر 6086524

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • محفل انس با قرآن در آبادان
  • واگذاری زمین به سه فرزندی‌ها در بهارستان به کجا رسید؟
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی