Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@18:05:48 GMT

رویترز: محموله ۱۳۰ هزار تنی نفت ایران به چین رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۳۴۲۵

رویترز: محموله ۱۳۰ هزار تنی نفت ایران به چین رسید

رویترز طی گزارشی تایید شده نوشت: نفتکشی حاوی نفت خام ایران به مقصد خود در یک بندر چینی رسید و محموله ۱۳۰ هزار تنی خود را در تانکر های ذخیره تخلیه کرد. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نفتکشی حاوی نفت خام ایران به مقصد خود در یک بندر چینی رسید و محموله خود را در تانکر های ذخیره تخلیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار بر خلاف تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از لغو معافیت های واردکنندگان نفت ایران توسط واشنگتن است .
تخلیه این محموله 130 هزار تنی نفت خام توسط پایانه ذخیره نفت در ژوسان تایید شده است. ولی یک مقام رسمی این خبر را رد کرد و گفت 4 سال است هیچ نفتی از ایران در این بندر تخلیه نشده است .
صادرکنندگان ایران از 2018 برای دور زدن تحریم ها از روش های مختلفی مثل انتقال کشتی به کشتی محموله ها در دریا و دستکاری مدارک به نام عراق استفاده کرده اند. ظاهراً نفتکشی که در ژوسان تخلیه شده ، دارای مدارک جعلی بوده است .
این خبر زمانی منتشر شد که درگیری بین آمریکا و چین دوباره بالا گرفته است. ترامپ با اعلام کند شدن دور جدید مذاکرات با چین و افزایش عوارض، این جنگ را شعله ورتر کرد . چین هم تلافی کرد و عوارض بر واردات گاز طبیعی مایع آمریکا را افزایش داد .
در همین حین، آخرین اطلاعات پالایشگاهی نشان می‌دهد پالایشگاه های محلی چین به بالاترین رکورد پالایش در آوریل تا 12.68 میلیون بشکه در روز رسیده اند. این یعنی تقاضا برای نفت در چین همچنان بالا و رو به رشد است و پالایشگاه‌های کشورهای همسایه را نگران کرده است .
چین به طور واضح اعلام کرده از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی نمی‌کند ولی پالایشگاه‌های دولتی این کشور مراقب هستند. سی ان پی سی و سینوپک هردو سفارش نفت خام از ایران را پس از لغو معافیت ها متوقف کردند .

انتهای پیام/79

R1012122/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت ایران نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت