Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:41:28 GMT

جلوگیری از سرایت آتش سوزی به مراتع مرزی مهران

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۳۴۵۶

جلوگیری از سرایت آتش سوزی به مراتع مرزی مهران

ایلام - ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان ایلام از مهار و جلوگیری از سرایت آتش سوزی مراتع عراق به مناطق مرزی مهران خبر داد.

رضا احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام پیشگیرانه عصر دیروز در پی دریافت گزارشی مبنی بر بروز حریق در مراتع مرزی عراق در جوار میمک و نی خذر در مرز مهران انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با دریافت این گزارش نیروهای منابع طبیعی ایلام و شهرستان مهران به نوار مرزی اعزام شدند و از پیشروی آتش به عرصه های طبیعی منطقه مرزی مهران جلوگیری کردند.
مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: با کمک و همراهی نیروهای مرزبانی این حریق بطور کامل مهار شد.
مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان ایلام تصریح کرد: پوشش گیاهی انبوه جنگل‌ها و مراتع و حضور گسترده مردم در طبیعت احتمال بروز حریق و وارد شدن خسارت جبران‌ناپذیر به منابع طبیعی این استان را افزایش داده که این متغیرها انجام اقدام های پیشگیری از حریق را الزامی کرده است.
وی کمبود نیروی حفاظتی را دیگر علل تشدید و گسترش آتش سوزی در عرصه های طبیغی استان ایلام دانست.
احمدی با ذکر فرهنگ رفتاری روشن کردن آتش در طبیعت و مستعد حریق بودن مناطق جنگلی به لحاظ وجود پایه‌های خشک ناشی از پدیده خشکسالی سال های قبل ، خواستار مراقبت و پیشگیری مردم از بروز و گسترش اتش در طبیعت شد.
6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث حريق مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دامداران ضوابط قرق مراتع را باید رعایت کنند و در صورت چرای غیرمجاز جریمه خواهند شد.

عزت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام اقدامات مدیریتی، اصلاحی و احیایی همچون بذرکاری، کپه‌کاری و عملیات‌های بیولوژیک در مراتع استان اظهار کرد: این اقدامات در راستای بهبود و اصلاح شرایط فعلی مراتع و رسیدن به شرایط پایدار انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از اقدامات مدیریتی توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هر استان و بخش دیگر توسط بهره‌برداران انجام می‌شود، افزود: قرق و ممیزی کردن مراتع، تهیه طرح‌های مرتع‌داری و مدیریت طرح‌های چرا از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: قرق توسط مردم انجام می‌شود که نتیجه آن می‌تواند به تقویت کمی و کیفی پوشش گیاهی و زادآوری گیاهان کمک کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی قرق در یک مرتع نیازمند رعایت ملزومات در نظر گرفته شده است، گفت: دامداران ضوابط قرق مراتع را باید رعایت کنند و در صورت اقدام به چرا با گزارش مجری طرح جرایم، جریمه مربوط به چرای غیرمجاز برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای انجام اقدامات مدیریتی منابع طبیعی، عملیات ممیزی کردن مراتع با هدف شناسایی بهره‌برداران قانونی با صدور پروانه چرا انجام شده است و این عملیات در بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار هکتار از مراتع استان از حدود یک میلیون و ۴۰ هزار هکتار صورت گرفته است.

کد خبر 745664

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است