Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@11:48:00 GMT

افزایش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای هوا در شمال و شمال شرق کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۳۴۶۳

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی طی پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و بخش‌هایی از اصفهان، دامنه‌های زاگرس جنوبی در کرمان و مناطقی از استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین برای بخش‌هایی از مرکز کشور شامل استان‌های اصفهان، قم، بخش‌هایی از یزد و ارتفاعات البرز درتهران، شرق سمنان، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، مرکزی و همدان نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۲۷ اردیبهشت) در غرب و جنوب اصفهان، بخش‌هایی از فارس، چهار محال و بختیاری، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار باران شدت بیشتری دارد، تصریح کرد: طی ۳ روز آینده در مناطقی از شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به این که امروز جمعه (۲۷ اردیبهشت) شرق دریای عمان مواج است، گفت: از فردا تا دوشنبه (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) برای استان‌های واقع در شمال شرق کشور حدود ۵ تا ۸ درجه افزایش دما و طی فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) دمای هوا در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر حدود ۳ تا ۵ درجه افزایش می‌یابد.

وظیفه در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: اسمان تهران فردا (۲۸ اردیبهشت) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت) کمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرما در بنگلادش قربانی گرفت

کارشناسان هشدار داده‌اند میلیون‌ها نفر در این کشور در معرض تأثیرات ناشی از گرما هستند و شروع زودهنگام تابستان شدید را با تغییرات آب و هوایی مرتبط می‌دانند.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، بر اساس گزارش‌ها، یک زن میانسال صبح روز گذشته در این کشور بر اثر گرمازدگی جان باخت. تاکنون چهار نفر به دلیل گرمازدگی در دو روز گذشته در این کشور جان خود را از دست داده اند.

برای مقابله با گرمای طاقت فرسا، دولت این کشور تصمیم گرفته است تمامی مدارس، دانشکده‌ها و موسسات آموزش فنی در سراسر کشور را از ۲۱ تا ۲۷ آوریل (۵ روز آینده) تعطیل اعلام کند.

همچنین دولت بنگلادش از مقامات ذیربط خواست تا اقدامات پیشگیرانه را برای مدیریت گرمای تابستان که در بخش‌هایی از این کشور به ۴۲ درجه سانتیگراد رسیده است، اتخاذ کنند.

اداره هواشناسی بنگلادش (BMD) پیش‌تر «هشدار موج گرما» صادر کرده است.

مقامات بنگلادش اعلام کردند بالاترین دمای این کشور در تابستان امسال ۴۲.۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

همچنین دمای هوا در داکا روز شنبه به ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت. با این حال ترکیب گرما و رطوبت باعث می‌شود که افزایش دما بیش از آنچه دماسنج نشان می‌دهد احساس شود.

موج گرمای غالب در چندین بخش این کشور ممکن است ادامه یابد و در چند روز آینده گسترش یابد.

در سال‌های اخیر، بلایای طبیعی مانند سیل و موج گرما ناشی از تغییرات آب و هوایی باعث بروز حوادث مکرر و بیش از حد معمول در این کشور با جمعیت حدود ۱۶۵ میلیون نفر شده است.

کارشناسان می‌گویند موج گرما احتمالا در سال‌های آینده به دلیل بارندگی‌های نامنظم و دمای بالا تشدید خواهد شد و تهدیدی برای بنگلادش، یکی از بزرگترین قربانیان گرمایش جهانی است.

داکا، پایتخت بنگلادش در ۱۶ آوریل سال گذشته دمای ۴۰.۶ درجه سانتیگراد را تجربه کرد که بالاترین میزان در پایتخت این کشور در ۵۸ سال گذشته است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گاز‌های گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ تهران کی سرد می‌شود؟
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • دمای هوای تهران از فردا کاهشی می‌شود
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق
  • ورود سامانه بارشی از عصر فردا به گیلان