Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید نمکی در نشست سالیانه دانشجویان استعداد درخشان علوم پزشکی که در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد گفت: یک موضوع انتظار نخبگان از کشور و دولت است و یک موضوع انتظار جامعه و دولت از نخبگان است.

وی گفت: اولین انتظار نخبگان از دولت و حکومت این است که نخبگان را شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شناسایی فقط در مدرسه و دانشگاه‌ها نیست. ما باید از درون خانواده‌ها، استعدادها را شناسایی کنیم. بسیاری از بچه‌ها در خانواده‌هایی به دلیل فقر و محرومیت همچون لاله در شوره‌زار پژمرده می‌شوند. اول وظیفه حکومت شناخت الماس از خرمهره است.

وزیر بهداشت گفت: دوم اینکه وقتی حکومت، نخبه را شناخت، مسیر را برای رشد آن فراهم کند. استعداد برتر با آدم معمولی فرق دارد و اگر مسیر فراهم نشود قطعا از ریل خارج می‌شود. ممکن است ندانید اما برخی از معتادان تزریقی در یک زمینه مستعد بوده‌اند اما خوب شناسایی نشده‌اند و به بیراهه رفته‌اند.

نخبه‌نوازی وظیفه حکومت است

وی افزود: نخبه‌نوازی وظیفه حکومت و دولت است. عدالت این نیست که همه را به یک چشم ببینیم. حقوق یک دانشجوی نخبه را با یک کارگر ساده یکی بدهیم و بعد ادعا کنیم به فقرا توجه کرده‌ایم، این درست نیست.

نمکی گفت: اگر نتوانیم نخبه‌نوازی کنیم و خدای نکرده نخبه را بزنیم، او را از وطن رانده‌ایم. یکی از دلایل کوچ کردن نخبگان این است که نامهربانی دیده‌اند.

در وزارت بهداشت مجموعه‌ای درباره سیاست‌های حمایت از نخبگان تدوین می‌کنیم

وی گفت: خوشبختانه در وزارت بهداشت، مجموعه‌ای به زودی درباره سیاست‌های حمایت از نخبگان تدوین می‌کنیم و با همکاران وزارت علوم آن را به بنیاد ملی نخبگان ارائه می‌دهیم. بر اساس این سیاست‌ها اینکه چگونه می‌شود نخبه را شناسایی کرد و چگونه می‌توان آن را حمایت کرده و چگونه از فکر و استعداد آن بهره برد، مشخص می‌شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: جامعه و حکومت نیز از نخبگان توقع دارند که استعدادهای خدادادی خود را نفله نکنند. مردم چشم به شما دارند. با کوچک‌ترین ناملایماتی قهر نکنید. گلایه‌های فراوان دارید و حق هم دارید اما این رنجش خاطر باعث نمی‌شود که بتوانید ایران را فراموش کنید. دیگر نمی‌شود دنیا را با جهل و بی سوادی اراده کرد و فقط می‌توان با اندیشه نخبگان آن را اداره کرد.

وی در پاسخ به گلایه دانشجویان علوم پایه برای دریافت شماره نظام پزشکی گفت: ما در وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی رایزنی می‌کنیم که این مشکل حل شود.

در پرداخت هزینه پایان‌نامه‌ها بازنگری می‌شود

نمکی درباره مشکلات پایان‌نامه دانشجویان علوم پزشکی گفت: در پرداخت هزینه پایان‌نامه‌ها بازنگری می‌شود. هم نوع و هم مبلغ حمایتی پایان‌نامه‌ها براساس افزایش قیمت‌ها بازنگری خواهد شد. اما در تمام دنیا پایان‌نامه به یک محصول بدل می‌شود. اینکه پایان‌نامه‌ها خروجی نداشته باشند مورد قبول نیست.

وی تاکید کرد: اینکه پایان‌نامه‌ها ارزبری داشته باشد و کاربری نداشته باشد حتماً مشکلی است. پایان‌نامه باید به شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان بینجامد. ضمن اینکه استادان نیز نباید دانشجویان را معطل کنند. وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها باید اولویت‌های پژوهشی را استخراج کنند و از دانشجو به عنوان ابزار به عمل رساندن آن اولویت‌ها استفاده کنند.

اولویت ما در وزارت بهداشت به کارگیری نخبگان است

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اولویت ما در وزارت بهداشت به‌کارگیری نخبگان است. نظام بوروکراتیک ایران دستگاه عریض و طویلی با سری کوچک است که باید تصحیح شود.

وی درباره مصوبه استریت (ورود مستقیم از پزشکی به آزمون دستیاری) گفت: من این موضوع را لغو و تاکید کردم که باید تفاوتی میان دانشجوی معمولی و نخبه باشد و دانشجویان نخبه باید از استریت برخوردار باشند. این موضوع را ابلاغ هم کردیم.

آموزش دندانپزشکی جامعه‌نگر نیست

وزیر بهداشت درباره وضعیت آموزش دندانپزشکی گفت: ما در دندانپزشکی بیش از پزشکی گرفتاریم زیرا آموزش دندانپزشکی جامعه‌نگر نیست و بیشتر به یونیت وابسته است و تا زمانی که دندانپزشک خود را مسئول بهداشت دهان و دندان جامعه هدف نداند، مشکل زیادی داریم. بسیاری از دانشکده‌های دندانپزشکی مشکلات زیرساختی دارند و باید فکری به حال آنها شود.

وی افزود: در مورد داروسازی نیز باید یک مقداری تحول در رفتار آموزشی ایجاد شود. داروسازی تنها داروخانه نیست. بسیاری از همکاران آن وقت لازم را برای بیماران نمی‌گذارند. داروساز بالینی باید خودش هم کمک کند.

سهمیه‌های کنکور سراسری ساماندهی می‌شود

نمکی درباره کاهش سهمیه‌ها در کنکور سراسری گفت: ما در این بخش در حال فعالیت هستیم تا راهکارهایی را دنبال کنیم که هم عزت خانواده شهدا و هم حق و حرمت آنها رعایت شود و هم اگر تفاوت فاحشی میان نمره‌ها و رتبه‌های کنکور وجود دارد آن را حل کنیم و آن را به سرانجام برسانیم.

وی حقوق و کمک هزینه دانشجویان و دستیاران علوم پزشکی را کم عنوان کرد و گفت: می‌دانیم این کمک‌هزینه‌ها واقعا کم است اما باید شرایط مملکت را بدانیم. امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های مالی کشور است. مصارف حداقلی معلوم و منابع حداقلی نامعلوم است.

وزیر بهداشت با اشاره به فشار آمریکا گفت: خیلی روزهای سختی است اما ما تابع ذلت‌پذیری نیستیم. آمریکا فقط می‌خواهد ما را به زانو درآورد اما هیچ پدیده‌ای بدتر از حقارت و ذلت نیست. ما دنبال جنگ نیستیم و در این دوره به عنوان دوره صبر استراتژیک باید پیش برویم.

انتهای پیام/

168 / 320 وزیر بهداشت نمکی وزارت بهداشت حمایت از نخبگان وزارت علوم خروج نخبگان سهمیه کنکور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیر بهداشت نمکی وزارت بهداشت حمایت از نخبگان وزارت علوم خروج نخبگان سهمیه کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در آغاز سخنانش روز تحقق «وعده صادق» و عملیات غرورآفرین نیرو‌های مسلح در پاسخ به دشمن صهیونیستی را «یوم الله» خواند و گفت: در قرآن به موسی وحی شده است که مردم را به یاد روز‌های خدا که تجلی اراده و قدرت خداوند است، بیندازد. در این عملیات نیز اراداه خدا در پیروزی مسلمانان بر طاغوت و مستکبران تحقق یافت و «یوم الله» دیگری رقم خورد.

وی افزود: این اتفاق بزرگ و تاریخ ساز و تحول آفرین هیمنه امپراتوری رسانه ای، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی استکبار و صهیونیست را فروریخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این که اهمیت عملیات «وعده صادق» به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل اراده‌ای بود که ملت از خود نشان داد، گفت: تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری که در محدودیت‌های تحریم از تلاش، جهاد و پیشرفت باز نایستادند، اراده ملت غیور و عزیز ایران را که اهمیت آن از شلیک و اصابت موشک‌ها بیشتر بود، بر دشمن صهیونیستی تحمیل و مسلمانان و مستضعفان جهان را خشنود و سربلند کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: خوشبختانه در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش‌های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

وی با بیان اینکه نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آنها خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مردم مهم‌ترین نیاز‌های خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می‌کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

حجت الاسلام و المسلیمن رستمی عین اللهی را برادر، دوست و همسنگر قدیمی معرفی کرد و گفت: وزیر بهداشت در کنار سبقه علمی و آموزشی، نسبت به موضوعات مختلف حوزه سلامت دغدغه‌مند بوده و اقدامات ایشان موجب ارتقای جایگاه نظام سلامت شده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دانشگاه‌ها حضور داشته است، ابراز داشت: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی را از اعضای باسابقه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معرفی کرد و گفت: ایشان به مدت بیش از ۳۰ سال نماینده رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و سال‌ها به عنوان معاون سیاسی و منابع انسانی نهاد فعالیت کرده اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی‌ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند