Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@03:44:14 GMT

ما را گرفته‌اید یا خود را به آن کوچه زده‌اید؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۴۰۱۲

ما را گرفته‌اید یا خود را به آن کوچه زده‌اید؟

خرداد؛ بهتر است به جای اینکه بگوییم اوضاع ما بهتر از اروپاست به دنبال این سوال بگردیم که چرا با وجود بیمه و یارانه، احساس عمومی رفاه و برخورداری از تأمین اجتماعی نیست؟

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در سخنانی گفته است: «آمارهای موجود، امروز مردم ما از نظر رفاه از اروپا وضعیت بهتری دارند، تاکید کرد: فقر ایران، فقر گرسنگی نیست بلکه فقر تمتع و رفاه و فقر اشتغال مطلوب است چرا که نوع توقعات بر اساس مطالبات جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این ادبیات حتی اگر از نظر منطقی هم درست باشد در این وضعیت و با این لحن در وضعیت موجود نباید زده شود. این نوع ادبیات باعث می‌شود آدمی به این فکر کند برخی از مسؤولان و چهره‌های سیاسی به جای دیدن مشکلات در حال ماست مالی کردن اوضاع کشور هستند.

کاش آقای پورمحمدی تعریفی برای رفاه بیان می‌کردند و بعد می‌گفتند وضع ما از آنها بهتر است. واقعا اگر اوضاع رفاه ایرانی‌ها از اروپایی‌ها بهتر است، چرا اینقدر نالانیم و نسبت آینده نگران؟

در تعریف رفاه یا بهزیستی آمده است که رفاه یعنی تأمین یک سطح حداقلی از نیک‌بود (تندرستی) و حمایت اجتماعی برای همهٔ شهروندان یک کشور.

البته انکار نباید کرد میزان بیمه شدگان در ایران و کسانی که یارانه می‌گیرند، از نظر آماری می تواند حکایت از رفاه ایرانیان داشته باشد اما در واقعیت مردم باید برای زندگی بهتر در جستجوی رفاه باشد.

در همان اروپا، مردم به راحتی آب خوردن می‌توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند. آنها می‌دانند اگر از یک مسیر مشخص حرکت کنند حتما در زمان معینی به هدف خود خواهند رسید. در ایران اما متاسفانه بخش هایی از مردم برای فردای خود، چرا فردا، برای 10 ساعت پیش روی خود هم نمی‌توانند برنامه ریزی درستی داشته باشند.

بهتر است به جای اینکه بگوییم اوضاع ما بهتر از اروپاست به دنبال این سوال بگردیم که چرا با وجود بیمه  و یارانه، اوضاع ما به اینجا رسیده است؟ یا دست کم این احساس چرا وجود دارد؟

چرا مردم همیشه از وضع موجود خود شکایت دارند؟ چرا نسبت به آینده نگران هستند؟

الان زمانه مناسبی برای برخی حرف‌ها نیست. مردم در شرایطی هستند که استدلال‌های اینچنین را باور نمی‌کنند چون با پوست و گوشت خود مشکلات را درک می‌کنند.

مردم خوزستان خدمت رسانی دولت و دیگر نهادها را می‌بینند و به خاطر همین حرف‌های آقای استاندار مبنی بر اینکه «خدمات ما به سیل‌زدگان در اردوگاه های رسمی به حدی بود که صلیب سرخ جهانی به آن اعتراض کردند و گفتند که اینجا رسیدگی بسیار زیاد و خارج از پروتکل‌های ما است و شما نباید اینقدر رسیدگی کنید.»را باور نمی‌کنند.

مسؤولان کشور اگر مشکلات را قبول  و سعی کنند آن‌ها را حل کنند، مردم راضی تر هستند تا اینکه با سخنانی توجیهی دست به مقایسه با دیگر کشورها بزنند.

نکته دیگر تبعیض است. مثلا اگر در کارگاهی به همه 500 هزار تومان پاداش دهند و به یک نفر دو میلیون تومان بقیه به جای خوش حالی احساس تبعیض می کنند. یکی از مهم ترین دلایل نارضایتی به نسبت دهه 60 همین تفاوت ها و تبعیض هاست.

مردم بعد از شنیدن این حرف‌ها با خود می‌گویند که آنها یا در کشوری دیگر زندگی می‌کنند یا ما را گرفته‌اند و یا تلاش می‌کنند خود را به آن کوچه بزنند که انگار نه انگار.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر

حداقل عرض گذر کوچه و خیابان هر شهر طبق ضوابط شهرداری و راه سازی تعیین می‌شود، اما حداقل عرض گذر کوچه و خیابان کمتر از حداقل ۶ متر نباید باشد تا هنگام وقوع حوادث به طور مثال خودرو‌های آتش نشانی و دیگر خودرو‌های امدادرسانی بتوانند از گذر عبور کنند.

این نکته ساکنان کوچه شریف واقع در محله تاریخی قاضی شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان را دغدغه‌مند کرده است. در این کوچه که عقب نشینی ساختمان باید انجام شود به گفته شهروند خبرنگار برخی انجام نشده و گذر باریکی را به ارمغان آوردند.

از سوی دیگر دالان و حوضخانه خانه تاریخی کرباسی‌ها که یکی از اماکن تاریخی این محله و شهر محسوب می‌شود بدون احیا و مرمت به حال خود رها شده و به فراموشی سپرده شده است.

شهروند خبرنگار ما از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

وقتی شهروند خبرنگار ما راوی مشکلات گلپایگان شد

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • این مرد با چنگ و دندان شغلش را حفظ کرده است | در کوچه درختی چه می گذرد؟
  • پیگیری درخواست‌های مردمی در بسته شهروند خبرنگار
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • این در شأن فوتبال خوزستان نیست