Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، فرو رفتن تراشه های کوچک در پوست از جمله موضوعاتی است که به‌طورمعمول افراد با آن مواجه می شوند که اگر این موضوع جدی گرفته نشود سبب بروز عفونت در فرد شده و کار را به بیمارستان می کشد. در همین راستا امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا راهکارهایی را برای خارج کردن تراشه از پوست ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشانه‌ها و علائم فرو رفتن تراشه در پوست

تراشه‌ها تکه‌هایی هستند که زیر پوست می‌روند. اغلب این تکه‌ها ذرات کوچک چوب، شیشه، فلز و پلاستیک هستند و راه های متفاوتی برای بیرون آوردن این تراشه های فرو رفته در پوست وجود دارد.

نکته ای که در این بین وجود دارد این است که به‌محض متوجه وجود چیزی در پای خود شدید باید آن را به‌سرعت از پایتان خارج کنید تا مانع عفونت شده و خارج کردن آن راحت‌تر باشد و جالب است بدانید که تا زمانی که تراشه داخل بدن باشد پوست قدرت ترمیم خود را ندارد و در این زمان به‌طورمعمول نشانه های زیر نمایان می شود:

یک نقطه یا خط زیر پوست، اغلب در دست یا پا حس اینکه چیزی زیر پوست گیر کرده است قرمزی، التهاب، احساس‌گرمی و چرک (نشانه‌های عفونت)

ببینید: فرو رفتن میله رخت آویز در سر مرد جوان

عفونت چیست؟

عفونت به ورود، رشد و نمو میکروب‌ها یا انگل در زخم یا یک اندام از موجود زنده (میزبان) گفته می‌شود.

ارگانیسم میکروبی از بدن میزبان به عنوان منبع و محل رشد و نمو و تکثیر استفاده می‌کند و اغلب باعث بیماری می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید: رژیم غذایی ویژه‌ برای کنترل و بهبود بیماری‌ها + برنامه غذایى عفونت ادراری

عامل عفونت می‌تواند منشا انگل، ویروس، پریون، باکتری، ویروئید و یا قارچ داشته باشد.

بدن میزبان به‌طور طبیعی به وسیله سیستم ایمنی، آغاز به مبارزه با عامل خارجی و عفونت‌زا می‌کند و در مراحل آغازین، پدیده التهاب را به همراه دارد.

پزشک بیماری‌های عفونی می‌تواند با تجویز دارو به روند بهبودی کمک کند.

نحوه تشخیص عفونت

تشخیص عفونت به‌صورت آنی ممکن نیست، اما در صورت تردید پزشک به وجود عفونت، آزمایش‌های خون، ادرار یا کشت خلط ریه گام ابتدایی خواهد بود.

همچنین انجام رادیوگرافی سینه و آزمایش مدفوع به تشخیص عفونت کمک خواهد کرد.

برای اطمینان از اینکه منشا عفونت، مغز نیست، پزشک می‌تواند از مایع مغزی نخاعی (CFS) نمونه گرفته و آنرا مورد آزمایش قرار دهد.

این مطلب را از دست ندهید: قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی برای رفع عفونت بدن

در کودکان وجود سیانوز (کبودی پوست)، تاکی پنی (تنفس تند) و وجود بثورات جلدی نشانه‌ای از عفونت حاد می‌باشد، از علائم مهم دیگر می‌توان به وجود تب بالاتر از ۳۹ درجه سانتیگراد اشاره کرد.

تشخیص عامل عفونت، از پارامتر‌های مهم پزشکی است که باید هرچه زودتر انجام شود تا پزشک بتواند نوع درمان را مشخص کند، چرا که عفونت ویروسی قابل مداوا به وسیله دارو‌های آنتی‌بیوتیک نیست.

پژوهشگران نوعی پانسمان برای زخم‌ها توسعه داده‌اند که مجهز به سامانه‌ی هشدار زودهنگام عفونت است.

این پانسمان به محض تماس با باکتری‌هایی که موجب ایجاد عفونت می‌شوند، تغییر رنگ می‌دهد و بدین شکل وجود عفونت را به فرد و پزشکان هشدار می‌دهد.

در زمان فرو رفتن تراشه در پوست چه‌کار کنیم؟ دست‌های خود را شسته، سپس نواحی اطراف تراشه را با صابون و آب گرم بشویید. انتهای موچین و یک سوزن را در آب جوش قرار دهید تا استریل شود، سپس آن را با یک پنبه یا پد الکلی خشک‌کنید. اگر تراشه به پوست شما چسبیده است محکم انتهای آن را با موچین بگیرید، با همان زاویه‌ای که تراشه در پوست رفته است آن را به‌آرامی بیرون بکشید، مواظب باشید نشکند. اگر انتهای تراشه بیرون از پوست نیست کمی پوست را خراش دهید تا مقداری از تراشه از پوست خارج شود تا بتوانید آن را با موچین بگیرید. پس‌ از آنکه تراشه را از پوست خارج کردید دوباره آن محل را شسته و با یک باند روی آن را ببندید.

خارج کردن تراشه‌های تیز و باریک به کمک پوست موز!

آنزیم‌های موجود در پوست موز، این تراشه‌ها را نرم کرده و خروج آن‌ها را راحت‌تر می‌کنند، همچنین به بهبود زخم نیز کمک می‌کنند، بدین صورت که؛

قطعه کوچکی از پوست موز تازه را ببرید. از قسمت سفیدش آن‌را به دور محل مورد نظر ببندید. با باند و یا گاز آن‌را محافظت کنید. یک شب به آن استراحت بدهید. صبح روز بعد تراشه را با موچین خارج کنید.

این مطلب را از دست ندهید: دردی که فقط پوست موز حریف آن می‌شود!/ سردردتان را نابود کنید!

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟ اگر به نظر می‌رسد تراشه در عمق پوست رفته و بیرون نمی‌آید. تراشه زیر ناخن دست یا پا است و به آن دسترسی ندارید. زخم زیاد خونریزی کرده و به نظر می‌رسد عفونت کرده است. این اتفاق برای کودک شما افتاده و واکسن‌های او را نزده‌اید. راهکارهای پیشگیری از فرو رفتن تراشه در پوست کودکان اجازه ندهید روی سطوح چوبی دست بکشید مانند نیمکت‌های پارک، وسایل زمین‌بازی) زمانی که چیزی شیشه‌ای می‌شکند حتماً دمپایی یا کفش بپوشد از گیاهانی که خار دارد دور بماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، طی اظهاراتی تراشه‌ای که در گوشی میت ۶۰ پرو شرکت هواوی به کار رفته را کم‌ارزش خواند و تاکید کرد، ادعاهای این شرکت درباره پیشرفت در ساخت تراشه‌ قابل توجه نیستند؛ با این استدلال که نشان می‌دهد محدودیت‌های اعمال شده ایالات متحده برای ارسال تراشه به چین و تحریم این کشور کارساز بوده است.

وی در اظهارات خود گفته است: کنترل‌های صادراتی کارساز بوده‌اند، زیرا تراشه هواوی چندان خوب نیست و سال‌ها از آنچه در ایالات‌متحده داریم، عقب‌تر است. ما پیچیده‌ترین نیمه‌رساناها را در جهان داریم.

هوآوی که از سال ۲۰۱۹ در لیست تحریم‌های تجاری قرار دارد، در آگوست سال گذشته میلادی با عرضه یک گوشی جدید مجهز به یک تراشه پیچیده، صنعت و دولت ایالات متحده را شگفت زده کرد. هواوی میت ۶۰پرو علیرغم تلاش‌های مداوم واشنگتن برای فلج کردن ظرفیت تولید نیمه‌ رساناهای پیشرفته، به عنوان نمادی از تجدید حیات فناوری چین در نظر گرفته شد.

واشنگتن چندین سال است که  تحریم‌های جدی علیه پکن اعمال کرده و بازار ابزار فناوری آن را به دلیل تامین نکردن تراشه‌های نیمه‌رسانای پیشرفته و عدم وجود ابزارهای مورد نیاز برای ساخت آنها مختل کرده است؛ همه این تحریم‌ها به دلیل نگرانی‌هایی که به دنبال احتمال تقویت قابلیت‌های نظامی چین قوت گرفته بود، اعمال شده است.

هوآوی، نمادی از آن جنگ فناوری است که توانست در بحبوحه تحریم تراشه، این قطعه را در مقیاس پیچیده‌ترین نوع آن بسازد و توسعه دهد و علاوه‌بر آن به دیگر بازارهای تجاری جهان صادر کند.

گوشی جدید هوآوی باعث شده دولت بایدن  جزئیات تراشه‌ای که از آن به عنوان پیشرفته ترین نیمه‌رسانایی که چین تاکنون تولید کرده یاد می‌شود را مورد بررسی قرار دهد، اگرچه اطلاعات به دست آمده از آن جزئی و اندک بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • ببینید | هنیه: اقتصاد اسرائیل توسط یمن فروپاشید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟
  • علی دایی؟ فکرش را هم نکنید!