Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:06:33 GMT

ماه سوم فصل بهار میزبانی صحنه از نمایش کم می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۴۱۰۲

ماه سوم فصل بهار میزبانی صحنه از نمایش کم می شود

تهران- ایرنا- در پایان اردیبهشت ماه تعداد بسیاری از نمایش‌ها صحنه را ترک می کنند و تعداد کمتری از اجراها بر صحنه باقی می مانند.

با پایان یافتن اردیبهشت‌ماه تعداد اجراهای پایتخت نیز روند نزولی دارد و نمایش‌های بسیاری صحنه را ترک می‌کنند، براین اساس هفته آینده تئاتر جدیدی هم مهمان سالن‌ها نمی‌شود.

** نمایش‌هایی که صحنه را ترک می‌کنند
- نمایش موزیکال «عروس مردگان» نوشته تیم برتون به کارگردانی امیدرضا سپهری تا 30 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21:15 به مدت 90 دقیقه در هتل اسپیناس پالاس به صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


- نمایش «آخرین نوار کراپ» نوشته ساموئل بکت و به کارگردانی امیرعلی جلالی تا 30 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20:30 در تماشاخانه آژمان اجرا می‌شود.
- نمایش «صد در صد» نوشته مارکس لید و به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20:30 به مدت 90 دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد به نمایش در می‌آید.
- نمایش «من یک موجود بلوتوثی ام به من نگاه نکنید» به نویسندگی محمد رضایی راد و هدایت افسانه ماهیان تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 18 به مدت 50 دقیقه درتالار مولوی در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.
- نمایش «مارگاک» نوشته آگوست استریندبرگ و به کارگردانی داود زاهدی تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:45 به مدت 75 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود.
- نمایش «911» به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی آزادان تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 17:30 به مدت 65 دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم به نمایش در می‌آید.
- نمایش «جریان مبهم یک خانه ویلایی» نوشته محسن اسماعیلی و به کارگردانی احمد حامدی تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:15 به مدت 75 دقیقه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به صحنه می‌رود.
- نمایش «چیزی شبیه زندگی» نوشته حسین پناهی و به کارگردانی امیر کلهری پور تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21:30 به مدت 70 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود.
- نمایش «اکلیل» به کارگردانی مهتاب شکریان و نویسندگی مهدی کوشکی تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 18 به مدت 75 دقیقه در تئاتر مستقل تهران به نمایش در می‌آید.
- نمایش «ستوان اینیشمور» نوشته مارتین مک دونا و به کارگردانی احمد شاه قاسمی تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21 به مدت 75 دقیقه در تماشاخانه شانو به صحنه می‌رود.
- نمایش «شرم و دغدغه» به کارگردانی کوروش شاهونه و نویسندگی سید جواد اشکذری تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 18:30 به مدت 55 دقیقه تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود.
- نمایش «نمایش وقتی کبوترها ناپدید شدند» به کارگردانی هستی حسینی و نویسندگی سُفی اکسانن تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20:30 به مدت 90 دقیقه در تئاتر مستقل تهران به نمایش در می‌آید.
- نمایش «اولد سیبروک» نوشته وودی آلن و به کارگردانی مهیار اسلامی تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21 به مدت 60 دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود.
- نمایش «حکم» به نویسندگی مسعود ترابی، سعید سالمی و کارگردانی مسعود ترابی تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19 به مدت 80 دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.
- نمایش «کار هنرپیشه روی خود» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری نادر خوش بخت تا 1 خردادماه هر شب ساعت 20:30 به مدت 45 دقیقه در سالن کوچک تالار مولوی به نمایش در می‌آید.
- نمایش «زندگی در تئاتر» نوشته دیوید ممت، ترجمه داریوش مودبیان و کارگردانی احمد دامیار تا 1 خردادماه هر شب ساعت 19 به مدت 90 دقیقه در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود.
- نمایش «شالی برای پاییز» به نویسندگی و کارگردانی پیمان قیاسی تا 1 خردادماه هر شب ساعت 22 به مدت 60 دقیقه در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.
- نمایش «خانواده دوست داشتنی من» به نویسندگی و کارگردانی محمد رفیعی تا 3 خردادماه هر شب ساعت 20:30 به مدت 70 دقیقه در سالن اصلی تالار محراب به نمایش در می‌آید.
- نمایش «نقل عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی ساجد قدوسیان تا 3 خردادماه هر شب ساعت 19 به مدت 50 دقیقه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می‌رود.

** نمایش‌هایی که به اجرای خود ادامه می‌دهند
- نمایش «شاه ماهی» به نویسندگی احمد سلگی و رضا بهاروند و کارگردانی رضا بهاروند تا 22 اردیبهشت‌ماه آغاز تا 5 خردادماه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.
- نمایش «آشیانه» به نویسندگی مهدی صفاری نژاد و کارگردانی سمانه شعبانی تا 6 خردادماه هر شب ساعت 20:45 به مدت 50 دقیقه در تماشاخانه استاد مشایخی به نمایش در می‌آید.
- نمایش «شربت سینه» به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی تا 7 خردادماه هر شب ساعت 20:30 به مدت 60 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.
- نمایش «مردی در آینه» به نویسندگی سیدجواد هاشمی و کارگردانی علی سلیمانی تا 8 خردادماه هر شب ساعت 18:30 در تالار وحدت اجرا می‌شود.
- نمایش «جنین جن زده» به نویسندگی و کارگردانی سلمان فرخنده تا 10 خردادماه هر شب ساعت 20 به مدت 52 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتوبه نمایش در می‌آید.
- نمایش «حذف به قرینه‌ معنوی» به کارگردانی و نویسندگی کتایون لطیف تا 10 خردادماه هر شب ساعت 19 به مدت 50 دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می رود.
- نمایش «پیچک» به کارگردانی حمید رضا بلورچی تا 10 خردادماه هر شب ساعت 21 به مدت 50 دقیقه در موسسه فرهنگی هنری همای سعادت اجرا می‌شود.
- نمایش «ادامه دارد» به کارگردانی فرهاد خوشه و نویسندگی مهدیه حسینی تا 12 خردادماه هر شب ساعت 21 به مدت 60 دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.
- نمایش «بختک» به کارگردانی آناهیتا زینی‌وند تا 12 خردادماه هر شب ساعت 18 به مدت 45 دقیقه در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.
- نمایش «هنر مردن» به نویسندگی و کارگردانی امین شفیعی تا 13 خردادماه هر شب ساعت 19:15 به مدت 50 دقیقه در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.
- نمایش «آپرکات» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلی پور تا 13 خردادماه هر شب ساعت 21 به مدت 95 دقیقه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می‌آید.
- نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید» به کارگردانی حسن جودکی و نویسندگی مژگان خالقی تا 13 خردادماه هر شب ساعت 22 به مدت 50 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.
- نمایش «آنتیگونه» نوشته سـوفوکل و به کارگردانی احسان خیرمند تا 13 خردادماه هر شب ساعت 21:30 به مدت 65 دقیقه در تالار حافظ اجرا می‌شود.
- نمایش «مار بازی» به کارگردانی سعید دشتی تا 15 خردادماه هر شب ساعت 20 به مدت 55 دقیقه در سالن استاد سمندریان ایرانشهر به نمایش در می‌آید.
- نمایش «لانه خرگوش» نوشته دیوید لیندزی ابر و به کارگردانی مهدی صباغی تا 19 خردادماه هر شب ساعت 20:45 در سالن سایه تئاترشهر به صحنه می‌رود.
- نمایش «زمستان» به کارگردانی محمد نژاد و نویسندگی باقر سروش تا 22 خردادماه هر شب ساعت 21 به مدت 60 دقیقه در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.
- نمایش «چیزهای سرد» به نویسندگی و کارگردانی رامین اکبری تا 24 خردادماه هر شب ساعت 19 به مدت 50 دقیقه در سالن سایه تئاترشهر به نمایش در می‌آید.
- نمایش «شهر ما» به نوشته تورنتون وایلدر و کارگردانی محمدحسن معجونی تا 24 خردادماه هر شب ساعت 21:30 به مدت 120 دقیقه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.
- نمایش «پروانه الجزایری» نوشته پیام لاریان و به کارگردانی سعید حسنلو تا 25 خردادماه هر شب ساعت 21:30 به مدت 80 دقیقه در تئاتر هامون اجرا می‌شود.
- نمایش «خون به‌پا می‌شود» به کارگردانی مسعود طیبی و نویسندگی شهرام احمدزاده تا 27 خردادماه هر شب ساعت 19:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به نمایش در می‌آید.
- نمایش «تراس» نوشته ژان کلود کری یر و به کارگردانی مسعود کرامتی تا 27 خردادماه هر شب ساعت 21:30 به مدت 85 دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی ایرانشهر به صحنه می‌رود.
- نمایش «کمیته نان» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج تا 31 خردادماه هر شب ساعت 18:30 به مدت 65 دقیقه در سالن قشقایی تئاترشهر اجرا می‌شود.
- نمایش «مده آ» به کارگردانی علی اصغر راسخ راد و نویسندگی مسعود سمیعی تا 31 خردادماه هر شب ساعت 20:45 به مدت 80 دقیقه در سالن قشقایی تئاترشهر به نمایش در می‌آید.
فراهنگ ** 7561 **3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «هیدن» با نویسندگی مشترک ریحانه رضی و کوروش شاهونه، کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان در دور چهارم اجرا در تماشاخانه هیلاج روی صحنه است.

گروه اجرایی این اثر نمایشی شب گذشته (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) دویست‌وشصتمین اجرای خود را در حضور ستاره پسیانی به پدر مرحوم و فقیدش، آتیلا پسیانی تقدیم کردند.

تماشاگران و مخاطبان حاضر در سالن نیز با شنیدن نام «آتیلا پسیانی» به مدت چند دقیقه این هنرمند فقید را تشویق و یادش را گرامی داشتند.

محمدحسین مهدویان، رامبد جوان، امیر جعفری، بهنوش طباطبایی، فریدون جیرانی، خسرو نقیبی، وحید آقاپور، ستاره پسیانی و... برخی از هنرمندان مطرحی بودند که در هفته اخیر به تماشای نمایش «هیدن» نشستند. این نمایش در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برنده تندیس بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری زن شد. «هیدن»، همچنین در شاخه‌های نمایشنامه‌نویسی، بهترین بازیگر مرد و طراحی صحنه نیز نامزد دریافت جایزه بود.

نمایش «هیدن» در جشن حافظ که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد نیز تندیس بهترین کارگردانی و تندیس ویژه هیئت‌داوران را برای بهترین بازیگر زن به دست آورد. بازیگران این نمایش حمید رحیمی، ریحانه رضی، عطا عمرانی، رستا رضوی، آیت بی‌غم، فرناز حسین‌مردی هستند که در دو ساعت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌روند.

ریحانه رضی و کوروش شاهونه (نویسندگان)، نوید دیوان (طراح صدا و آهنگساز)، ریحانه رضی (مشاور کارگردان و طراح لباس)، علی اکباتانی (مدیرتولید)، کوروش شاهونه (تکنسین آرت مداربسته و طراح صحنه)، علیرضا کرمی (دستیار کارگردان)، مینا پیروزیان (مدیر اجرا)، امیرحسام قربانی، عبد نیک‌سیرت، امیرحسین غفرانی (تیزر)، امیر قالیچی (تبلیغات مجازی) و علی کیهانی (مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای‌)، دیگر عوامل اجرایی نمایش «هیدن» هستند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896443

دیگر خبرها

  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد