Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@20:47:20 GMT

مجاهدت جوانان این مرز و بوم حماسه سوم خرداد را رقم زد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۴۵۸۵

مجاهدت جوانان این مرز و بوم حماسه سوم خرداد را رقم زد

به گزارش ایکنا از گیلان، حمید رضایی،‌ معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان فومن روز گذشته،‌ 26 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و حماسه سوم خرداد، با بیان اینکه دوستان و دشمنان انقلاب اذعان دارند نهضت بزرگمرد تاریخ، امام خمینی(ره) کم‌نظیر بوده است، اظهار کرد:‌ با مرجعیت و رهبری مثال‌زدنی امام راحل و اعتقاد راسخ ایشان به مردم، بعد از سال‌ها مبارزه و مجاهدت و تحمل تبعید و تقدیم هزاران شهید، ملت ایران از یوغ رژیم ستمشاهی آزاد شد و به استقلال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اهداف انقلاب در شعارهای محوری آن نمود یافته است، یادآور شد: اگرچه اهداف زیادی محقق شده است، اما امیدواریم روز به روز بتوانیم اهداف عالیه انقلاب را محقق سازیم.

معاون فرماندار فومن با اشاره به شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» به عنوان محورین‌ترین شعار نهضت امام، گفت: کسی شک ندارد که امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور دنیاست و تحت تاثیر هیچ قدرتی نبوده و تصمیمات اساسی را خودش می‌گیرد و این را مدیون امام عزیز هستیم.

رضایی با اشاره به برگزاری رفراندوم در اولین اقدام بعد از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: کمتر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب با رای 98 درصدی مردم، جمهوری اسلامی به عنوان نظام سیاسی کشور انتخاب شد. تدوین قانون اساسی و تصویب آن از طریق همه‌پرسی نیز نشان‌دهنده تاکید امام بر اداره حکومت توسط رای مردم بود.

وی گفت: نهالی که امام خمینی(ره) در سال 57 غرس کرد امروز به درخت تناوری تبدیل شده و برخلاف گفته دشمنان چهل سالگی خود را نیز بسیار باشکوه و تماشایی جشن گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران با پشتیبانی ابرقدرست‌ها، عنوان کرد: یکی از اقدامات دشمن پس از انقلاب این بود که دیوانه‌ای به نام صدام را وادار کرد به ایران حمله کند و بخش‌هایی از خاک کشور و خرمشهر عزیز به اشغال رژیم بعث درآمد، اما با مجاهدت بهترین جوانان این مرز و بوم در سوم خردادماه سال 61 حماسه آزادسازی خرمشهر محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم سالروز آزادی خرمشهر و نام و یاد امام راحل را زنده نگه داریم، تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی برای این دو مناسبت ارزشمند و بزرگ در نظر گرفته شده و لذا از ادارات انتظار داریم با انجام وظایف محوله در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه‌ها بکوشند.

معاون فرماندار فومن با اشاره به جنگ رسانه‌ای و اقتصادی دشمن علیه انقلاب، خاطرنشان کرد: باید تلاش مضاعف کنیم تا از یکسو ادای دین به انقلاب و امام و شهدا داشته باشیم و از سوی دیگر به دشمنان نشان دهیم همچنان پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستیم.

سرهنگ جانباز، فرمانده سپاه ناحیه فومن نیز، حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر قهرمان را مدیون فرماندهی‌های الهی حضرت امام دانست و گفت: فتح خرمشهر یک حادثه، یک عملیات و یک روز نبود، بلکه یک جریان الهی بود.

وی با بیان اینکه پیروزی خرمشهر به برکت خودباوری، توکل به خدا، اتحاد و همدلی، شجاعت و ایستادگی در برابر دشمن حاصل شد و اظهار کرد:‌ امروز دشمن به مرعوب شدن عده‌ای در داخل کشور دل بسته است، اما همانطور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند هیچ جنگی نخواهد شد.

جانباز در ادامه از برگزاری نشست مشاوره حقوقی رایگان، سرکشی از خانواده‌های شهدا، ویزیت رایگان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاح مسکن محرومین، کلنگ‌زنی پل روستایی و برگزاری یادواره‌های شهدا از اول لغایت چهارم خردادماه جاری خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فومن حمید رضایی معاون فرماندار ارتحال امام سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است

استاد حوزه علمیه قم، گفت: کمترین بها و اهمیت به بزرگداشت حمزه سیدالشهدا داده می‌شود و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در این زمینه بی‌تفاوت عمل می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا (ع) در مرکز تحقیقاتی آیت‌الله موسوی اردبیلی در اردبیل، اظهار داشت: مظلومیت حمزه سیدالشهدا (ع) تا حدی است که کمترین بزرگداشت و مراسمی در 15 شوال در کشور برگزار می‌شود، در حالی که سایر مناسبت‌های کم اهمیت بزرگ جلوه داده شده و یا نسبت به آن تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌شود.

وی به برگزاری همایشی در قم با محوریت حمزه سیدالشهدا (ع) به صورت بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در سایه این همایش هشت جلد کتاب منتشر شد و ما توانستیم ابعاد مختلفی از زندگی حمزه سیدالشهدا (ع) عموی پیامبر (ص) را تبیین و تشریح کنیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه این آثار در سال 1400 به چاپ رسید و قرار است همایش دوم شخصیت مظلوم تاریخ جعفربن‌ابیطالب در 17 آبان‌ماه سال‌جاری در قم برگزار شود.

رفیعی، افزود: تلاش خواهیم کرد برای این شخصیت عظیم تاریخی نیز 10 جلد کتاب آماده کنیم تا ابعاد شخصیتی جعفربن‌ابیطالب نیز تبیین و تشریح شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه قرآن کریم، کلام پیامبر (ص)، ائمه اطهار و زندگینامه خود حمزه سیدالشهدا (ع) را مورد بررسی و تحقیق قرار می‌دهیم تا درس‌های آموزنده از زندگی عموی پیامبر و مجاهدت او در سخت‌ترین شرایط تبیین شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: در جنگ احد به‌رغم فداکاری‌ها و مجاهدت حمزه (ع) شاهد شکست و به شهادت رسیدن حمزه سیدالشهدا (ع) بودیم که به دنبال اشتباهات محاسباتی در این جنگ امت اسلامی شکست خوردند.

رفیعی بیان کرد: بیش از 30 آیه قرآن به ویژه آیات انتهایی سوره آل عمران در مورد مجاهدت این شخصیت برجسته است که در ذیل این آیات به جایگاه حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) تاکید شده است.

وی یادآور شد: از بین 9 عموی پیامبر (ص)، 2 عمو شامل ابوطالب و حمزه بیشترین مجاهدت را در دوران نبوت پیامبر (ص) انجام دادند که حمزه (ع) به صورت آشکار و صریح از پیامبر دفاع کرده و توانست نام خود را در کنار علی (ع) و جعفر پرآوازه کند.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: پیامبر (ص) نیز از حمزه به عنوان شیر خدا و یار همراه خود یاد کرده و از محبوب‌ترین اسامی ذکر کرده که محبان او در برابر دوزخ و آتش جهنم در امان خواهند بود.

رفیعی از حمزه به عنوان محبوب‌ترین عموی پیامبر یاد کرد و گفت: حتی حضرت علی (ع) بارها از شخصیت بی‌نظیر حمزه یاد کرده و در نامه 28 نهج‌البلاغه خطاب به معاویه از حمزه عموی پیامبر (ص) با افتخار یاد می‌کند.

وی به کلام سایر انبیا و اولیای الهی در مورد منزلت و جایگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و افزود: در اکثر این روایات و احادیث عموی پیامبر با 2 ویژگی خیرخواهی و رسیدگی به فقرا یاد شده و او به تنهایی در کنار پیامبر در مدینه قرار گرفت و بزرگترین حامی و مدافع آن حضرت در دوران مجاهدت و سلحشوری‌ها بوده است.

این خطیب خاطرنشان کرد: هر چند حضرت حمزه (ع) در اوج مظلومیت است، اما آنهایی که عمل به اخلاص کرده و بیشتر از کمیت به کیفیت عمل بها می‌دهند، همواره دارای ارج و قرب هستند و قطعا رنگ خدایی دادن به کارها انسان را از هوای نفس و شیطانی بر حذر می‌کند.

رفیعی با انتقاد از صدا و سیما و رسانه‌‌ها در کم‌رنگ جلوه دادن بزرگداشت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در روز 15 شوال در کشور، اضافه کرد: تاریخ مسلم شهادت حضرت حمزه 15 شوال است و باید این شخصیت بی‌نظیر بیش از گذشته تبیین و جایگاه او مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، در این مراسم مداحی شده و شرکت‌کنندگان یاد و خاطره عموی پیامبر، حمزه سیدالشهدا (ع) را گرامی داشتند.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • برگزاری «مشق حماسه» در رشت
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی