Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی، طی سخنانی در جلسه کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره قتل او گفت به رغم گذشت ۷ ماه از قتل خاشقجی٬ آمریکا هنوز گامی در این زمینه برنداشته است.

وی گفت: آمریکا می‌تواند یک تحقیقات بین‌المللی در کنگره انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ همچنین می‌تواند روابط خود با عربستان سعودی را قطع کرده و آن‌ها را از بابت این مسئله بازخواست کند. آمریکا می‌تواند از عربستان سعودی در مورد این قتل سوال کند و پاسخ‌هایشان را به اطلاع مردم برساند. هنوز نمی‌توانم باور کنم فرایند آشنایی‌ام با جمال که با هیجان زیاد آغاز شد، در ۲ اکتبر پایان یافت و جهان در مورد آن هیچ کاری نکرد.

نامزد خاشقجی افزود: وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مرا دعوت کرد٬ بر این باور بودم که دولت آمریکا در این مورد گامی برخواهد داشت. اما در ۷ ماه گذشته هیچ کاری انجام نشده و ما هنوز هم در نقطه اول هستیم.

خدیجه چنگیز در ادامه با اشاره به اینکه در روز ۲ اکتبر نه تنها جمال بلکه ارزش‌های بسیار بزرگی کشته شدند، تصریح کرد: آیا ارزش‌هایی که آمریکا مدافع آنهاست، زیر پا گذاشته نشد؟ متحد بودن تنها به معنای داشتن روابط بر اساس منافع نیست. متفق باید جسارت داشته باشد تا در صورت نیاز درباره علت و روند این قتل تحقیق کرده و نتایج آن را به تمام دنیا اعلام کند.

او افزود: امیدوارم که آمریکا ارزش‌های دفاع از حقوق بشر و دموکراسی را در قبال قتل خاشقجی نشان دهد. این ارزش‌ها نباید تنها به صورت نوشته‌ای در قانون اساسی آمریکا باقی بماند.

شایان است خاشقچی در اکتبر ۲۰۱۸ جهت انجام کار اداری وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید. پس از گذشت ماه‌ها چگونگی انجام جنایت و زمان و مکان آن مشخص شده، اما هنوز از جنازه وی خبری نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد ؛ رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس می دهد را انجام دهید؟!

فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد انتقاد کرد: رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس می دهد را انجام دهید؟!   مجید نوری فرزند حمید نوری که ماه هاست با توطئه منافقین در زندان های سوئد حبس شده، در حساب خود در شبکه اجتماعی اکس کلیپی از سخنان رهبری منتشر کرد و نوشت:   این هفته برای پیگیری وضعیت پدرم خدمت یکی از مسئولین قوه قضاییه رسیدم.   در انتها گفتم: مدل گشت ارشاد باعث ترویج بی‌حجابی می‌شود. گفتند: حمله به چادری‌ها زیاد می‌شود گفتم: می دانید اشتباه است، چرا می کنید؟ گفتند: مطالبه رهبری است!   رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس می دهد را انجام دهید!!!؟؟؟ کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به صهیونیست‌ها بود
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • طناب دار بر گردن عامل جنایت برج سپید | توقف حکم ۲ قاتل و یک متجاوز در لحظه آخر
  • انتقاد فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد ؛ رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس می دهد را انجام دهید؟!
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد