Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@10:33:48 GMT

اصفهانی‌ها نگران تأمین آب برای تابستان نباشند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۵۰۷۹

اصفهانی‌ها نگران تأمین آب برای تابستان نباشند

همین چند ماه پیش بود که تأمین آب شرب مردم اصفهان برای ماه‌های گرم سال 98 به یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های مردم و مسئولان این شهر تبدیل شده بود و مسئولان به فکر یافتن منبع دیگری برای تأمین آب شرب مردم افتاده بودند، اما با بارش‌های مناسب فروردین ماه در سرچشمه زاینده رود در حال حاضر این مشکل حل شده است. زهره افشار خبرنگار

نیازی به بستن زاینده رود نیست

از سوی دیگر با ورودی خوب آب به سد زاینده رود به‌نظر می‌رسد دیگر نیازی به بستن زاینده رود نباشد که این مسأله شادی مضاعفی را به اصفهانی‌ها و گردشگرانی که قصد سفر به نصف جهان دارند، بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چلگرد رکورد زد

«حسن ساسانی» معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اصفهان آماری را ارائه می‌دهد که بسیار امیدوار‌کننده است. او می‌گوید: در حال حاضر حجم آب ورودی به سد زاینده رود 159 مترمکعب بر ثانیه است و این در حالی است که ورودی آب به این سد در بازه زمانی سال آبی 97-96تنها 50 متر مکعب بر ثانیه بوده است.

ساسانی می‌افزاید: نکته قابل توجه این است که ما از نیمه فروردین ماه تاکنون این ورودی را به‌طور مستمر داشته ایم، در حالی که در سنوات قبل هر موقع بارش مناسبی می‌آمد حجم آب ورودی برای یکی دو روز بالا می‌رفت. ضمن اینکه برف در سر منشأ زاینده رود یعنی ایستگاه چلگرد در حال آب شدن است و به مرور به اصفهان می‌رسد.

آمار ارائه شده از سوی معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اصفهان حاکی است، ایستگاه چلگرد که ایستگاه شاخص زاینده رود است تاکنون 2 هزار و 113 میلیمتر بارش دشت کرده که رقم قابل توجهی است زیرا این میزان در سال گذشته 680میلیمتر بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان می‌کند: با توجه به این شرایط خوشبختانه دغدغه تأمین آب شرب مردم اصفهان رفع شده ولی از آنجا که در مجموع آب برای همه ما دارای ارزش زیادی است به هر جهت همواره باید صرفه‌جویی را در سرلوحه برنامه زندگی‌شان داشته باشند.

آب تا 20 خرداد جاریست

بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی مقرر شده، آب زاینده رود تا 20 خرداد ماه امسال‌ جاری باشد و پس از آن بسته شود؛ اما معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اصفهان می‌گوید: هرچند بازماندن آب رودخانه زاینده رود در حیطه اختیارات آب منطقه‌ای نیست ولی به احتمال زیاد نیازی به بستن زاینده رود نباشد.

بیشتر بخوانید

http://جاری شدن آب در زاینده رود و خوشحالی مردم - تابناک | TABNAK

http://جاری شدن آب زاینده رود » اصفهان امروز

http://ایرنا - مدت زمان جاری شدن آب زاینده رود هفته آینده مشخص می شود

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد

احمدرضا صادقی در گفت‌وگو یا خبرنگار مهر اظهار داشت: خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق اصفهان از ساعاتی پیش افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم فردا عصر آب در رودخانه زاینده‌رود شهر اصفهان جاری شود، خاطرنشان کرد: تعداد روز و حجم رهاسازی آب برای اراضی کشاورزی هنوز مشخص نشده و طی جلسات آینده با حضور نمایندگان کشاورزان در استانداری تعیین و تصمیم‌گیری خواهد شد.

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین ذخیره کنونی سد زاینده رود را ۳۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

کد خبر 6080389

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!
  • حال خوب اصفهانی ها در آخرین جمعه فرودین
  • گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم
  • هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت
  • کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر ۲۱ سال اصفهانی