Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نیره پورملایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز با تاکید بر ضرورت توجه جدی به محیط زیست اظهار داشت: مهریز یکی از ذخایر ارزشمند در زمینه گونه‌های گیاهی و جانوری است و باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست در میان مردم این منطقه نهادینه شود.

وی از مهریز به عنوان یکی از مهمترین زیستگاه‌های آهو یاد کرد و افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرورش آهوی کشور در منطقه حفاظت شده کالمند قرار دارد اما خطراتی این منطقه را تهدید می‌کند که باید برای آن چاره اندیشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان یزد ادامه داد: در ایام نوروز امسال، دو آهوی باردار در این منطقه بر اثر سانحه تصادف کشته شدند و این امر به دلیل احداث جاده در این زیستگاه اتفاق افتاده است.

پورملایی خاطرنشان کرد: حال که این جاده در این منطقه احداث شده، لازم است مسئولان راه‌سازی با نصب علائم رانندگی و زیست‌محیطی، کمک کنند تا خسارات کمتری به این زیستگاه‌ها و حیوانات تحت حفاظت وارد شود.

وی همچنین با اشاره به بحث واگذاری اراضی منطقه به پاسگاه شهید مدنی عنوان کرد: از آنجا که این پاسگاه در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران واقع شده، سازمان محیط زیست در حوزه واگذاری اراضی این منطقه به پاسگاه شهید مدنی ممنوعیت داشته است.

پورملایی تصریح کرد: با توجه به درخواست فرماندهی انتظامی استان یزد و اهمیت موضوع انتظامی و تأمین امنیت منطقه، در جهت سرمایه‌گذاری و جذب اعتبار با سازمان حفاظت محیط زیست کشور رایزنی صورت گرفته که امیدواریم تا حد امکان بتوانیم در مورد واگذاری اراضی به پاسگاه شهید مدنی همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه معدن بزرگ سرب و روی مهدی‌آباد بهادران در منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به ساخت کارخانه کنسانتره سرب و روی در جوار این معدن، درخواست جاده کمربندی در این منطقه ارائه شده اما با اعتراض و نارضایتی مردم این منطقه روبرو هستیم.

کد خبر 4619012

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اداره کل محیط زیست استان یزد محیط زیست استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست

محبت خانی در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از کسب رتبه نخست محیط زیست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار و برخورد با متخلفان محیط زیست خبر داد و افزود: استان‌های خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اشراف کامل بر عرصه‌های محیط زیست از سوی یگان حفاظت را یک نقطه قوت در سطوح همه استان‌ها دانست و ادامه داد: سال گذشته رییس سازمان حفاظت محیط زیست بطور مستقیم در ملاقات با پاسگاه‌هاو محیط بانان ۱۸۳ مورد مراجعه مستقیم به این مناطق داشته است، این نظارت مستقیم و بی واسطه قطعا در افزایش ضریب حفاظت مناطق تاثیر گذار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از مدیران محیط زیست تمامی استان‌های کشور خواست تا از قاچاق حیات وحش از جمله گونه در معرض خطر انقراض جلوگیری کنند و ادامه داد: همه عملکرد‌ها در مناطق تحت مدیریت تحت رصد و پایش قرار دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

محبت خانی با بیان اینکه تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه‌های حیات وحش منجر به ضربه‌های جبران ناپذیری می‌شود ادامه داد: محیط بانان برای حفاظت از حیات وحش باید تلاش کنند.

او به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: هرگونه تلاش برای حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی و وجدانی محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست