Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:19:37 GMT

لایروبی اروندرود بعد از ماه رمضان کلید می خورد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۵۵۰۸

لایروبی اروندرود بعد از ماه رمضان کلید می خورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره لایروبی اروند رود با همکاری کشور عراق، گفت: با توجه به این‌که تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در ملاقات اخیر سران دو کشور ایران و عراق، لایروبی اروندرود بود که بر این اساس، توافق با عراق برای لایروبی اروندرود در قالب پروتکل ۱۹۷۵ الجزایر بین دو کشور صورت خواهد گرفت که مستلزم بازگشایی دفتر همکاری‌های مشترک است که در قالب این دفتر، تمام عملیات لایروبی، ایمنی، راهنمایی کشتی‌ها و سایر موارد به‌صورت مشترک انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیگیری‌ها برای لایروبی اروند از طریق وزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فنی را با طرف عراقی برگزار کنیم و مکانیزم‌های نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری، شروع شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با بازگشایی دفتر مشترک می‌توانیم شاهد شروع عملیات لایروبی اروند باشیم، افزود: مطابق توافق رئیس‌جمهوری و نخست وزیر عراق شروع عملیات بعد از ماه رمضان خواهد بود. تمام تجهیزات سازمان بنادر آماده است تا بلافاصله بعد از بازگشایی دفتر مشترک، عملیات لایروبی را شروع کند. بر این اساس، اگر طرف عراقی در مذاکرات فنی به موقع حضور پیدا کند در زمان تعیین شده عملیات لایروبی را شروع خواهیم کرد.

کد خبر 4618958

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی اروندکنار لایروبی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال عراق در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های فوتسال آسیا به میزبانی تایلند امروز چهارشنبه به مصاف عربستان رفت و موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر یک به برتری برسد. در دیگر بازی گروه B هم تیم‌های ازبکستان و استرالیا به مصاف هم رفتند و ازبکستان موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری برسد.

از گروه A هم امروز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم فوتبال تایلند به مصاف چین رفته بود که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود تایلند به پایان رسید و همچنین تیم‌های ویتنام و میانمار به تساوی یک به یک رسیده بودند.

دومین روز این مسابقات فردا پنجشنبه آغاز خواهد شد و تیم ملی کشورمان با افغانستان رو به رو خواهد شد.

برنامه دیدارهای روز پنجشنبه به شرح زیر است:

* تاجیکستان - کره جنوبی، ساعت ۱۰:۳۰
‌* ایران - افغانستان، ساعت ۱۲:۳۰
‌* ژاپن - قرقیزستان، ساعت ۱۴:۳۰
‌* کویت - بحرین، ساعت ۱۷:۳۰

کد خبر 6081429

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری کلید مقابله با خشکسالی
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر