Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: انصافاً جمهوری اسلامی در این چهار دهه در حوزه اقتصادی با تمام ضعف‌هایی که داریم قدم‌های استثنایی برداشته است. با اینکه چهاردهه است که تحریم هستیم، هشت سال در جنگ بودیم اما امروز زیر ساخت‌های کشور به اندازه‌ای پیش‌رفته که برخی از این کشورهای در حال توسعه از آن بهره‌مند نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: حضرت یوسف(ع) انتخاب می‌کنند که مدیریت اقتصادی کشور مصر را در دست بگیرند. چرا این انتخاب را کردند؟ این انتخاب به دلیل اهمیت اقتصاد در مدیریت کشور است.
وی ادامه داد: اینکه می‌بینید نزدیک به دو دهه است که سکان دار انقلاب اسلامی بر اهمیت اقتصاد کشور با ادبیات و شعارهای مختلف تاکید دارند، به دلیل جایگاه اقتصاد است. اگر اقتصاد کشوری اقتصاد قدرتمندی بود راه برای تحول امکان پذیر می‌شود. حضرت امیر (ع) هم در نامه به مالک اشتر به این موضع اشاره و بر جمع‌آوری مالیات بر اساس اقتصاد سالم تاکید کردند.
وی ادامه داد: انصافاً جمهوری اسلامی در این چهار دهه در حوزه اقتصادی با تمام ضعف‌هایی که داریم قدم‌های استثنایی برداشته است. با اینکه چهار دهه است که تحریم هستیم، هشت سال در جنگ بودیم، اما امروز زیر ساخت‌های کشور به اندازه‌ای پیش‌رفته که برخی از این کشورهای در حال توسعه از آن بهره‌مند نیستند.
وی با اشاره به قدرت کشور در حوزه زیر ساخت‌های اقتصادی خاطر نشان کرد: زیر ساخت‌های اقتصادی یک بخش است. شاخص‌های اقتصادی کلان یک بحث دیگر است؛ در این حوزه مشکل داریم و باید به طور جدی به آن بپردازیم. اقتصاد و مدیریت آن محور شعار قرآن است. نظام دانایی نظام مبتنی بر آموزه‌های وحدانی است. روح دین روح معرفت است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای انتخاب مدیران در هر سطحی دانش و علم تبیین واقعیت‌های جامعه است.
ابوترابی فرد گفت: من در دورانی که با سه رئیس جمهور در مجلس ارتباط داشتم می‌دیدم وزیری معرفی شده اما اصلاً با او صحبت نشده است که نظام و رئیس دولت از او چه انتظاراتی دارد و برای این انتظارات نقشه راه واقعی ندارد. گاهی آقای وزیر نمی‌داند در چه شرایطی وضعیت را به دست گرفته است. هزینه‌های گزاف می‌تراشد. یکی از مشکلات همین هزینه‌هایی بود که نباید خلق می‌شد و در این سال‌ها خلق شد.
وی سپس گفت: اگر امروز را عصر اطلاعات می‌دانید قرآن عصر حضرت یوسف(ع) را عصر اطلاعات می‌داند، می‌گوید حضرت یوسف(ع) با اطلاعات درست نقشه راه را تبیین کرد. امروز این نقشه راه، راه رسیدن به قدرت و گذشتن از همه مشکلات است.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مقام عالی رتبه بنیادی که برای چگونگی تحریم ایران مشاوره می‌دهد، تصریح می‌کند که اگر مسئولین ایران با شجاعت راه درست را انتخاب کنند، ایران به سرعت بر مشکلات خود فائق می‌آید. چون ظرفیت‌های ایران را می‌دانند. ایران یک استثنا است. ایران با داشتن این ملت یک استثنا است. ایران با داشتن این رهبری عالم شجاع و مقتدر یک اسثنتا است.
وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: اندیشه انقلاب اسلامی با داشتن ملت‌های منطقه، دولت‌های شجاع منطقه، با داشتن جبهه مقاومت یک استثنا است؛ یک قدرت رو به رشد که راه را برای افزایش قدرت اسلام و کاهش ضریب نفوذ آمریکا در منطقه هموار کرده است و یک استثنا است.
ابوترابی فرد سپس گفت: حضرت یوسف(ع) به مردم گفت که دو برنامه هفت ساله دارد. هفت سال پرآبی است و هفت سال خشکسالی. او گفت که در هفت سال اول مصر باید به قدرت بزرگ کشاورزی تبدیل شود. پیشنهادشان گندم و جو بود که باید کشت شود.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه کشاورزی در جهاد کشاورزی گفت: وزیر محترم جهاد کشاورزی یکی از وزرای فعال است باید نقشه کشاورزی را برای جامعه کشاورزی تبیین کنند. چه محصولی چگونه کشت شود؟ این دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران اولین دانشکده این دانشگاه است. این دانشگاه تراز اول را در علم دارد. از آنها استفاده شود. به دانشگاه تهران و پردیس این دانشگاه توجه شود. نماد آموزش عالی کشور است.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به آیاتی از قرآن که به اهمیت نقش تولید می‌پردازد گفت: اینکه رهبر معظم می‌فرمایند تولید یعنی این آیه قرآن؛ تولید بی درنگ، دانش بنیان، مبتنی بر دانایی و اینکه سرمایه بالاترین سود را داشته باشد.
وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: هنوز تولید به فرهنگ تبدیل نشده است؛ فرهنگ اسلامی ما باید بر اساس تولید دانش بناین باشد.
امام جمعه تهران با تاکید بر ضرورت صرفه جویی گفت: حضرت یوسف(ع) فرمود که هرچه کاشتید ذخیره کنید. گفتند خیلی کم مصرف کنید همه اینها ذخیره شود تا کشور مصر به یک اقتصاد بزرگ تبدیل شود. همان طور که تربیت فرد در شرایط سخت به دست می‌آید جامع هم با سختی و کار به کمال می‌رسد. هفت سال کار پی در پی تولید حداکثری مصرف حداقلی پیش گرفته شد تا هفت سال دوم از دسترنج خود استفاده کنند. از سال پانزدهم به بعد فرهنگ کار و مصرف در این کشور اجرا شد.
وی گفت: کشورهای امریکایی در منطقه هستند که در فقر غوطه ور هستند این ایران است که مقتدر است.
ابوترابی فرد با بیان اینکه برخی از سیاست‌های اقتصادی کشور باید اصلاح شود گفت: اصلاح سیاست پولی، نرخ رسد حجم پول، نرخ سود بانکی، بانک مرکزی، اصلاح نظام بودجه ریزی که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که ریشه بسیاری از مشکلات است، اصلاح نظام ارزی، اصلاح سیاست‌های اشتغال‌زایی از اصولی است که ثمره‌اش فراهم آمدن تولید، مدیریت و کنترل تورم و کاهش نرخ بی کاری است.
وی گفت: در حوزه اصلاح سیاست‌های ساختاری، اصلاح سیاست مدیرت درآمدهای نفتی وجود دارد. درآمدهای نفتی باید در این مقطع از تاریخ ایران، که دشمن برای ما این فرصت را فراهم کرده است؛ اصلاح شود.مدیرت صحیح درآمدهای نفتی مد نظر باشد.
وی افزود: دولت و مجلس باید تصمیم بگیرند به هر میزان که در این مقطع سخت ارتباط بودجه با نفت کاهش پیدا کرد، هرگز افزایش پیدا نکند. یعنی اگر فردا تصمیم نظام بر این بود که نفت بیش‌تری بفروشیم تمام درآمدها به صندوق ذخیره ارزی وارد شود. این اتفاق است که کشور را متحول می‌کند. نظام سازی، اصلاح نهادها، نظام مالیاتی، نظام مدیرت، نظام قضاوت، نظام نظارت، نظام تقنین و تنقیح قوانین باید اصلاح شود.
ابوترابی فرد در خطبه‌ عبادی نماز جمعه این هفته تهران نیز با اشاره به آیاتی از قرآن که به داستان حضرت یوسف (ع)می‌پردازد با تاکید بر ضرورت کنترل صفات اخلاقی در انسان اظهار کرد: حسادت باید در انسان کنترل شود. ما باید نسبت به یکدیگر احسان کنیم. جامعه انقلابی باید آراسته به احسان باشد. در تأمین نیازهای فکری اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و نقد باید دست هم را بگیریم. در تأمین نیازهای مالی و اقتصادی اهل احسان باشیم. جامعه اهل پرخاش و ستیزه جویی در تراز قرآن نیست. روح دین، احسان به بندگان خدا است. روح دین خدمت به انسان‌ها است.
وی ادامه داد: خود سازی از میان معبرهای سخت به دست می‌آید و دفاع مقدس بود که جوانان ما را به شهادت علاقه مند کرد. تحصیل علم است که انسان می‌سازد. روزه است که مهار نفس می‌سازد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حجت الاسلام ابوترابی فرد نماز جمعه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز خواندن محمد خاتمی بر پیکر زن اصلاح‌طلب فوت شده | تصویر

روز گذشته زهرا شجاعی، عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب و مشاور وزیر کشور دولت اصلاحات مصادف با روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) پس از گذراندن دوره بیماری فوت کرد. در همین راستا، تصاویری از مراسم تشییع پیکر او و نماز خواندن حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی بر پیکر او را مشاهده می کنید.


دیگر خبرها

  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • فرشاد مومنی: بحران‌های اقتصادی کشور از حدود متعارف فراتر رفته است
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • نماز خواندن محمد خاتمی بر پیکر زن اصلاح‌طلب فوت شده | تصویر
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است