Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:12:53 GMT

آذربایجان شرقی کمترین زندانی جرایم غیرعمد در کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۶۳۳۶

آذربایجان شرقی کمترین زندانی جرایم غیرعمد در کشور را دارد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 530 زندانی جرایم غیرعمد در این خطه گفت: استان ما کمترین زندانیان جرایم غیرعمد را در کشور دارد.

رسول تقی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: برای آزادی همه زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی 152 میلیارد تومان نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: ورود جدی امام جمعه تبریز به موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، فعالیت های انساان دوستان و کم مانند خیران، وجود هیات‌های مذهبی و ابلاغ دادگستری استان خطاب به روسای دادگستری شهرستان‌ها و واحد‌های قضایی در سال 94 مبنی بر عدم استفاده از ابزار زندان برای جرایم غیرعمد کم اهمیت، از جمله دلایل وجود کمترین زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی در مقایسه با استان‌های دیگر است.
وی اظهار کرد: تنها از محل ابلاغ رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکنون 2 هزار زندانی جرایم غیرعمد در استان آزاد شده اند.
مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: به همت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، فرهنگ اختصاص هزینه‌ احسان و ضیافت درگذشتگان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شکل گرفته و از این محل نیز تاکنون 160 خانواده متوفی به ستاد دیه مراجعه کرده و زمینه‌ی آزادی 11 زندانی را فراهم کرده اند.
تقی‌پور یادآوری کرد: گذشت تعدادی از شاکیان از حق خود، کمک یک میلیارد تومانی خانواده‌های زندانی، اعطای تسهیلات به زندانیان به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون تومان و کمک سه میلیارد و 600 میلیون تومانی خیران باعث آزادسازی 440 زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته شد.
وی اعلام کرد: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان امسال نیز 29 اردیبهشت ماه از ساعت 21:30 تا 23:30 در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود و نیازی به دعوت نامه برای حضور در مراسم نیست.
وی با بیان اینکه در صورت جمع‌آوری هفت میلیارد تومان در جشن گلریزان امسال مابقی بدهی‌ها اعسار به تقسیط می‌شود.
تقی‌پور با اشاره به اینکه تعداد کثیری از زندانیان جرایم غیرعمد سرپرست خانوار هستند، گفت: عدم حضور سرپرست در کنار اعضای خانواده، باعث از هم پاشیدن شیرازه خانواده‌ها می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: اصلاح قانون بیمه مبنی بر ضرورت داشتن بیمه برای رانندگی، اصلاح قانون چک و اجرای سیاست‌هایی برای محکومین مهریه باعث کاهش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد شده است.
6132/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در طول ۳ سال گذشته، کمک‌های خیران به جشن‌های‌گلریزان افزایش ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: از محل کمک‌های‌مردمی جمع‌آوری شده پارسال ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جشن‌های‌گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت‌ماه از زندان آزاد شود و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان هم خواست تا اقدامات خود را درزمینه حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده‌های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در جشن‌گلریزان امسال خیران در میاندوآب مبلغ ۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز کردند.

همچنین شاکیان نیک سیرت هم به میزان ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در ماه‌رمضان از حق خود گذشت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان