Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: حضرت خدیجه(س) در دوران غربت اسلام فداکاری ها، انگیزه عشق به مکتب و نظام ارزشی برتر و والاتر داشتند و از تمام هستی و اموال خود گذشت تا ندای توحید در سراسر گیتی تلألو پیدا کند و مروج آموزه های وحیانی اسلام هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در نشست صمیمی علما و روحانیت شهرستان قدس که در سالن جلسات دفتر امام جمعه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) و بیان مجاهدت های ایشان، با اشاره به بحران موجود در جهان اسلام، اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) در دوران غربت اسلام فداکاری ها، انگیزه عشق به مکتب و نظام ارزشی برتر و والاتر داشتند و از تمام هستی و اموال خود گذشت تا ندای توحید در سراسر گیتی تلألو پیدا کند و مروج آموزه های وحیانی اسلام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حضرت خدیجه(س) تلاش ها و مجاهدت های بسیاری در راه اسلام داشتند و پیامبر(ص) غم و اندوه از دست دادن دادن ایشان را به زبان می آوردند. پیداست که حضرت خدیجه(س)، مشاور و وزیری صدیق، امین و تسلی بخش برای پیامبر(ص) بودند. در روزگاری که مردان مبتلا به تشکیک بودند و از همراهی با پیامبر سرباز زده بودند در حالی که حق را شناخته بودند، با عناد و لجاجت و به دلیل عدم وجود شهامت و اقتدار، پیامبر را تنها می گذاشتند اما این بانو سراسر در حمایت پیامبر بزرگوار اسلام و دین پیامبر اسلام و در راستای ترویج دین پاک ایشان مجاهدت کردند. حضرت جبرئیل نیز بر این بانو سلام خدا را می فرستند. خداوند متعال به کسی خطاب می کند که دارای روح اعظمی هستند و قابلیت پذیرش این تحسین ها را دارند و در رابطه با حضرت زهرا(س) نیز این قابلیت ها محسوس بود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در فلسفه اسلامی رابطه متقابلی میان محبت و معرفت وجود دارد. معرفت و عمق شناخت انسان و بزرگان الهی موجب ایجاد محبت و گرایش و تمایل قلبی و باطنی نسبت به پیامبر، دین پیامبر و ذات اقدس حق شد. محبت امر ادراکی در انسان است. محبت پایدار و باقی زمانی کسب می شود که شناخت و معرفت ایجاد شده باشد. عمق محبت حضرت خدیجه(س) به پیامبر اسلام(ص) برگرفته از عمق شناخت و معرفتی است که نسبت به پیامبر(س) دارند و تمام اموال خود را در راه گسترش اسلام قرار دادند.

 

وی ادامه داد: امروز دین اسلام در نقاط مختلف دنیا گسترده شده است. حضرت خدیجه(س) مورد قبول تمام مذاهب اسلامی و فخر اهل بیت(ع) هستند و در زمره محبّان و زنانی است که خداوند آنان را برتری داده است.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری با اشاره به بحران موجود در جهان اسلام بیان داشت: وهابیت در دنیا به دنبال پرورش دانشجویانی از ترکیه و پاکستان است که تحت عنوان دانشگاه اسلامی که با اساتیدی از صعودی تعلیم می شوند و نتیجه آن نیروهای داعشی است که بر اثر رواج اندیشه های تکفیری در این دانشگاه آموزش دیده شدند.

وی با اشاره به هوشمندی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: 25 سال پیش مقام معظم رهبری با هوشمندی دستور تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی را دادند و این تدبیر ناشی از علوم اعطایی است که رهبری دارند و امروز در کشورهای دیگر نیز این دانشگاه در حال تأسیس است. منشأ بسیاری از مصائب در جهان اسلام ناشی از جهل و نادانی است. تعدادی از نیروهای داعش که در ایران دستگیر شدند با توجه به سن کمی که داشتند از روی جهل و ناآگاهی دست به جنایت علیه شیعه زدند. باید نیروها را در جهت اسلام آموزش داد و در برخی از استان های کشور این دانشگاه در حال فعالیت است و دانشجویان اهل سنت نیز در کنار دانشجویان شیعه تحصیل می کنند و هم زیستی مسالمت آمیزی در محیط علمی صورت گرفته است.

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره)، بر وحدت و کلمه واحده تأکید داشتند و فرمودند با وحدت و کلمه واحده می توانیم با قدرت در برابر استکبار جهانی بایستیم و آنها نمی توانند انشقاق و رخنه ای بر ما داشته باشند. در دانشگاه مذاهب اسلامی بر ادغام و استحکام علوم اهل بیت(ع) صحه گذاشته شده است و مذهب های مختلف با مطالعه علوم اهل بیت(ع) به این سرمایه گرانقدر آگاه شده و از نظر علمی با دریافت معرفت جذب اسلام و محبت اهل بیت(ع) می شوند و فارغ التحصیلان این دانشگاه سفیران اهل تقریب و محبان اهل بیت(ع) هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در هفدهم خرداد سال 1346 که مطابق با سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) بود، در پیامی خطاب به سران دولت های اسلامی بر تحریم روابط تجاری و سیاسی میان کشورهای اسلامی و رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند. بخشی از متن پیام امام به شرح زیر است: «... کمک به اسرائیل چه‌‎ ‎‌فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با‌‎ ‎‌اسرائیل و عمال آن چه رابطۀ تجاری و چه رابطۀ سیاسی حرام و مخالفت با اسلام است،‌‎ ‎‌باید مسلمین از استعمال امتعۀ‌‎ اسرائیل خودداری کنند. از خداوند تعالی نصرت اسلام‌‎ ‎‌و مسلمین را خواستار است. «والسلام  علی من اتبع الهدی».‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌، صحیفه امام؛ ج 2، ص 139

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

 

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود