Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه مطرح آمریکایی گزارش داد، تل‌آویو هر چند به دنبال فشار بر واشنگتن برای تشدید مواضع علیه تهران است اما به دلیل نگرانی از تبعات درگیری آمریکا و ایران برای رژیم صهیونیستی، خواهان جنگ بین آنها نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در یادداشتی مفصل ضمن اذعان به نقش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در خصوص تنش‌ها اخیر بین آمریکا و ایران، از نگرانی شدید امنیتی تل‌آویو درباره تبعات درگیری مستقیم بین واشنگتن و تهران برای صهیونیست‌ها خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه درباره تشدید مواضع خصمانه آمریکا علیه ایران و نقش رژیم صهیونیستی در این موضوع، یادداشتی با این عنوان نوشته است: «اسرائیل در حال فشار (بر آمریکا) برای انجام اقدامات علیه ایران است اما خواهان جنگ نیست».

به گزارش نیویورک تایمز، «این اسرائیل بوده است که به واشنگتن درباره حملات احتمالی ایران (به نیروهای آمریکایی) اطلاعات ارائه داده و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیرش هم دائما در اندیشه اهداف استراتژیک ایران است، او همین اواخر در ماه فوریه ایده جنگ با ایران را مطرح کرده بود اما تحلیلگران و مقام‌های نظامی و اطلاعاتی سابق اسرائیلی می‌گویند که دولت اسرائیل در حال دسیسه‌چینی برای یک جنگ تمام عیار بین ایالات متحده و ایران نیست. مقام‌های اسرائیلی نگران هستند که چنین جنگی می‌تواند اسرائیل را به ورطه درگیری ویرانگر متقابل با حزب‌الله متحد ایران در لبنان بکشاند».

«آموس یادلین» رئیس بازنشسته اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس کنونی بنیاد مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو معتقد است که اهداف این رژیم و آمریکا در زمینه فشارها علیه ایران برای سرنگونی و «تغییر نظام» است.

این مقام ارشد سابق صهیونیست گفت: «هیچ کسی به تغییر رژیم از طریق نظامی فکر نمی‌کند بلکه به نظر من هدف نهایی تضعیف رژیم (ایران)، تضعیف اقتصاد ایران و ایجاد شرایطی است که مردم ایران رژیم را تغییر دهند. یک نتیجه مثبت دیگر هم حصول به یک توافق بهتر (در قیاس با برجام) است».

 


نتانیاهو، ترامپ، جرد کوشنر (داماد و مشاور ترامپ)، شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا و بولتون

 

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه گزارش می‌نویسد: «اسرائیل بی سر و صدا در زمینه تشدید اخیر تنش‌ها در خاورمیانه (بین آمریکا و ایران) نقشی اساسی ایفا کرد. مقام اطلاعاتی ارشد متعلق به یک کشور خاورمیانه گفت که طی ملاقات‌های چند هفته اخیر در واشنگتن و تل‌آویو، (نهادهای) اطلاعاتی اسرائیل به آمریکا درباره برنامه‌ ایران یا نیروهای نیابتی آن برای حمله به اهداف آمریکایی در عراق  هشدار دادند. اسرائیل همچنین درباره حملات ایران علیه عربستان سعودی و امارات عربی متحده که متحدان آمریکا و دشمنان ایران هستند هشدار داد».

در ادامه این گزارش به نگرانی صهیونیست‌ها از اثرات درگیری مستقیم بین آمریکا و ایران بر این رژیم اشاره شده و آمده است: «اگر مقابله مستقیم آمریکا- ایران به درگیری تمام عیار بیانجامد، اسرائیل قطعا در خط مستقیم آتش (این درگیری) قرار خواهد داشت».

نیویورک تایمز می‌افزاید: «اگر رژیم ایران به این باور برسد که بقایش در معرض تهدی است یا حتی اگر بخواهد بدون حمله مستقیم به آمریکا تنش‌ها را تشدید کند، این موضوع محتمل است که برای کشاندن پای اسرائیل به این درگیری تلاش کند».

در ادامه این گزارش به نگرانی مقام‌ها و تحلیلگران صهیونیست درباره احتمال حملات به رژیم صهیونیستی از سه جبهه فلسطین، لبنان و سوریه در نتیجه آغاز درگیری احتمالی بین آمریکا و ایران اشاره شده است.

روزنامه آمریکایی معتقد است: «برای اسرائیل هیچ چیزی ترسناک‌تر از اقدام محتمل ایران در زمینه از بند رها کردن زرادخانه حزب‌الله نیست. اسرائیل می‌گوید که حزب‌الله حدود ۱۳۰۰۰۰ راکت در اختیار دارد، میزانی که بسیار بیشتر از توانایی سیستم دفاع هوایی اسرائیل است. از منظر ایران این راکت‌ها بزرگ‌ترین بازدارندگی  استراتژیک علیه اسرائیل هستند».

«یاکوف آمیدور» مشاور پیشین امنیت ملی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «اگر آنها (ایران) از حزب‌الله استفاده کنند، مساله ویرانگر خواهد بود و من نمی‌دانم چند ساختمان در تل‌آویو نابود خواهد شد».

وی ادعاهای بی‌اساس برخی رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی، صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره نقش داشتن ایران در حادثه بندر «فجیره» امارات و عملیات پهپادی اخیر یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی  را تکرار کرد و مدعی شد: «شکی نیست که آنها در حال آزمودن آمریکایی‌ها هستند و اگر آمریکایی‌ها طوری رفتار کنند که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده، فاجعه‌ خواهد بود».

منبع:فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سناتور «برنی سندرز»، عضو مجلس سنای آمریکا در سخنانی به مخالفت افکارعمومی آمریکا با کمک‌های بی قید و شرط به اسرائیل اشاره کرد و گفت: مخالفت آمریکایی‌ها با کمک نظامی بیشتر به اسرائیل ممکن است به دلیل اظهارات برخی از رهبران اسرائیل باشد. آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که نه فقط افراط گرایان، بلکه این متعصبان مذهبی هستند که حکومت اسرائیل را در دست دارند.

به گفته سندرز، بسیاری از مقامات اسرائیلی علناً در مورد بازسازی شهرک‌های اسرائیلی در غزه صحبت کرده‌اند که این به معنای اشغال دوباره غزه است و «بن گویر»، به عنوان وزیر امنیت فعلی اسرائیل خواستار اخراج اجباری فلسطینی‌ها از منطقه شده است.

سناتور آمریکایی افزود که اسرائیل امروز با دوران گذشته خود بسیار متفاوت است و اسرائیل نه تنها در حال جنگ با حماس است، بلکه با مردم فلسطین به شیوه‌ای بی پروا و غیراخلاقی در حال جنگ است.

به گفته سندرز، ۲۶ بیمارستان از ۳۷ بیمارستان در غزه به طور کامل از دسترس خارج شده‌اند و بیمارستان‌های باقی مانده تنها به طور جزئی کار می‌کنند، چون اسرائیل به طور سیستماتیک سیستم مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه را نابود کرده است.

سندرز این را نیز افزود که این جنگ دیگر جنگی علیه یک سازمان به نام حماس نیست، بلکه جنگ با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی‌ها انجام می‌شود.

انتقاد سندرز از اسرائیل همزمان با تصویب کمک مالی بزرگ آمریکایی‌ها به اسرائیل در مجلس سنا صورت گرفته است. ساعاتی پیش، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنای آمریکا بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسرائیل را تصویب کرده است.

۴ روز پیش، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد و شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسرائیل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تصویب این طرح در سنا در دویستمین روز جنگ علیه غزه صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6087121

دیگر خبرها

  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند