Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: براساس توافق صورت گرفته بین ایران و عراق، لایروبی اروند بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

محمد راستاد درباره لایروبی اروند با همکاری کشور عراق، افزود: با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در ملاقات اخیر سران دو کشور ایران و عراق،  لایروبی اروندرود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توافق با عراق برای لایروبی  اروندرود در قالب پروتکل ۱۹۷۵ الجزایر بین دو کشور صورت خواهد گرفت که مستلزم بازگشایی دفتر همکارهای مشترک است، در قالب این دفتر تمام عملیات لایروبی،ایمنی، راهنمایی کشتی‌ها و سایر موارد به صورت مشترک انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بعد از ملاقات سران  دو کشور ایران  و عراق توافقاتی  برای لایروبی اروند صورت گرفت، اذعان داشت: بعد از توافقات پیگیری ما از طریقوزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فنی را با طرف عراقی برگزار کنیم و مکانیزم‌های نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری شروع شود.

وی تاکید کرد: با بازگشایی دفتر مشترک می توانیم شاهد شروع عملیات لایروبی اروند باشیم.

راستاد خاطرنشان کرد: بر اساس توافق رییس جمهوری و نخست وزیر عراق شروع عملیات بعد از ماه رمضان خواهد بود.

وی گفت: تمام تجهیزات سازمان بنادر آماده است تا بلافاصله بعد از بازگشایی دفتر مشترک، عملیات لایروبی را شروع کند.
ومعاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر طرف عراقی در مذاکرات فنی به موقع حضور پیدا کند، در زمان تعیین شده عملیات لایروبی را شروع خواهیم کرد. افزایش عمق اروند کمک می‌کند، کشتی ها با تناژ بالا در بندر خرمشهر پهلوگیری کنند.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E40 برچسب ها: ایران ، عراق ، لایروبی ، ماه رمضان ، محمد راستاد ، اروندرود

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایران عراق لایروبی ماه رمضان اروندرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

مقامات عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه