Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – سفیر ایران در انگلیس در واکنش به هشدار مسافرتی وزارت امور خارجه انگلیس به اتباع انگلیسی – ایرانی، گفت: اگر با دستگاه‌های اطلاعاتی همکاری و برای آن‌ها اطلاعات طبقه‌بندی‌شده جمع‌آوری نمی‌کنید، می توانید بدون هیچ نگرانی و تحت حمایت کامل قانون به ایران سفر کنید.

حمید بعیدی نژاد روز جمعه با انتشار پیامی در توییتر افزود: روزانه هزاران ایرانی با تابعیت مضاعف و ایرانیانی که در انگلیس کار می‌کنند به‌سلامت به ایران سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد که هم ایرانیان دو تابعیتی و هم ایرانیانی که در انگلیس کار می‌کنند به ‌عنوان شهروند ایرانی محترم هستند و از آن‌ها برای سفر به کشور شان و دیدار با اقوام استقبال می‌شود.
بعیدی نژاد این پیام را بلافاصله پس‌از آن منتشر کرد که وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه درباره سفر اتباع دو تابعیتی (ایرانی - انگلیسی) به ایران هشدار داد.
در این بیانیه آمده است که وزارت امور خارجه انگلیس به اتباع دو تابعیتی توصیه می‌کند به ایران سفر نکنند و اتباع انگلیسی هم مراقبت‌های لازم و خطر سفر به ایران را مدنظر قرار دهند.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه، این تصمیم در واکنش به‌حکم اخیر قضایی ایران در رابطه با حبس یک جاسوس انگلیسی اتخاذشده است.
جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی ادعایی گفت: اتباع دو تابعیتی در سفر به ایران با خطر بدرفتاری روبرو هستند.
وی بابیان این ادعا که ایران تمام فرصت‌هایش را ازدست‌داده به تمام اتباع دو تابعیتی توصیه کرد به ایران سفر نکنند.
این برای دومین بار در یک سال گذشته است که وزارت امور خارجه انگلیس نسبت به سفر شهروندان دو تابعیتی هشدار می‌دهد.
شبس**اروپام ** هـ ن ** 1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس ايران حميد بعيدي نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 847044 برچسب‌ها ناصر کنعانی وزارت امور خارجه آرژانتین خبر ویژه

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد