Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرداری قدس به منظور پیشگیری از هرگونه اتفاقی برای شهروندان در حاشیه رودخانه، علاوه بر بستن راه عبور خودروها با استفاده از نوار خطر به شهروندان هشدار داده است تا بیش از اندازه به بستر این رودخانه نزدیک نشوند.

وی با اشاره به اینکه آب جاری شده در رودخانه از پل حاشیه دانشگاه نیز عبور نموده است، بیان داشت: ارتفاع آب در برخی از نقاط به خصوص در بخش معادن به حدود ۶۰ متر می‌رسد و این می‌تواند خطری بالقوه برای کسانی باشد که به این مسیر نزدیک می‌شوند چرا که با توجه به اینکه حاشیه رودخانه دارای دیواره‌های بلندی است که بر اثر خاکبرداری در طی سال‌ها ایجاد شده است راه نجات برای کسانی که در این مسیل دچار حادثه شوند دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری تصریح کرد: همچنین با توجه به خشک و سست بودن حاشیه رودخانه در برخی از نقاط شهر، عبور جریان آب ممکن است ریزش و رانش را به همراه داشته باشد که این را می‌توان از ترک‌هایی که در حاشیه رودخانه پس از گذر آب ایجاد شده است دریافت.

شهردار قدس در ادامه خاطرنشان کرد: رودخانه آیرین در همه مسیل‌ها در دو ماه گذشته کاملاً بازگشایی و پاکسازی شده است و جریان آب تا رسیدن به آن سوی جاده منتهی به شهریار و باباسلمان هیچ گونه گرفتگی و امکان ایجاد بروز سیلاب را ندارد، اما ممکن است در برخی از نقاط با همراه شدن بافت خاک حاشیه رودخانه، برخی نقاط دچار ریزش شوند که با دقت و به طور روزانه این مسیرها به صورت کامل رصد می‌گردد و اگر جایی نیاز به ایجاد خاکریز و یا خاکبرداری باشد با سرعت انجام می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی همچنین در ادامه گفت: وجود این حجم از آب می‌تواند دارای آثار و برکات بسیاری در سطح شهر قدس باشد و حجم جریان آب عبوری از سطح شهر می‌تواند فرصت بی‌بدیل و تکرار نشدنی را برای توسعه فضای سبز شهری، جنگل‌کاری و ارتقا سرانه فضای سبز ایجاد نماید و با توجه به اینکه یکی از ارکان اصلی ایجاد شهری سبز وجود آب می‌باشد، در برنامه‌های شهرداری قدس توسعه سریع و همه جانبه فضاهای سبز شهری با استفاده از درخت کاری در دستور کار قرار داده ایم.

مختاری افزود: اولویت توسعه فضای سبز به فضای حاشیه رودخانه اختصاص داده شده است، چرا که بافت خاک در مرور زمان در مجاورت با آب سست می‌شود و اگر درخت کاری صورت نگیرد ممکن است پدیده‌های طبیعی غیر مترقبه ای شهر را تهدید نماید.
مختاری در ادامه بیان داشت: لذا باید با استحکام بخشیدن به اراضی حاشیه رودخانه، علاوه بر ایجاد یک حریم رودخانه ایمن، می‌توان توسعه فضاهای سبز شهری را نیز تسریع نمود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون یک پروژه ۱۶ هکتاری و یک پروژه ۲۰ هکتاری جنگل کاری در حاشیه رودخانه شهر قدس در حال انجام است که تلاش شده است علاوه بر اجرای درختکاری انبوه، برخی ویژگی‌های بیولوژیکی و درختان سازگار با زیست بوم منطقه و همچنین ایجاد فرصت‌هایی برای بهره وری بیشتر فضای سبز از طریق استفاده از گیاهان دارای محصول، به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

کد خبر 4619213

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قدس شهر قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند

محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سر ریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل زده درخواست می شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جست‌وجو برای یافتن نوجوان ۱۸ ساله غرق شده در رودخانه ماشکید ادامه دارد
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • سیل و بارندگی‌ و قطع ارتباط با ۷۳ روستا در قصرقند
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه