Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي در قرارگاه راهبردي ذوالفقار با حضور فرماندهان نيروهاي زميني، هوايي، دريايي و پدافند هوايي بر ضرورت حفظ و ارتقاي هوشياري و آمادگي روحي و رزمي فرماندهان در تمام سطوح راهبردي، عملياتي و تاکتيکي تاکيد کرد.

به گزارش روابط عمومي ارتش، امير سرلشکر سيدعبدالرحيم موسوي پس از ارائه گزارش فرماندهان از وضعيت و آمادگي نيروهاي ارتش مستقر در مناطق مختلف افزود: امروز بحمدلله تمام يگان هاي ارتش از آمادگي کامل روحي و رزمي برخوردارند و چنانچه دشمن مرتکب خطاي محاسباتي و راهبردي شود پاسخ پشيمان کننده اي دريافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خطاب به فرماندهان عالي رتبه ارتش گفت: در شرايط کنوني حفظ و ارتقاي هوشياري و آمادگي يگان هاي ارتش ضرورتي اجتناب ناپذير بوده و در مقابل تهديدات دشمن بازدارنده است.
فرمانده تصريح کرد: نيروهاي مسلح با اتکا به ايمان راسخ و برخورداري از تجربيات سال هاي اخير و آموزش هاي نوين به قابليت هاي مهم و قابل ملاحظه اي دست يافته اند و ملت غيور و شريف ايران مطمئن باشند رزمندگان ارتش با حضور ايثارگرانه خود در صحنه، تا آخرين قطره خون از امنيت و منافع ملي جمهوري اسلامي ايران دفاع خواهند کرد.
در اين جلسه فرمانده کل ارتش ضمن صدور دستورات لازم براي تداوم و ارتقاي توان رزم در مناطق همچنين استمرار بازديدهاي ميداني فرماندهان از مناطق حساس و انجام تمرينات لازم در حوزه ماموريتي افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران همواره بايد آمادگي خود را در هر شرايطي حفظ کند و ما به عنوان سربازان نظام بايد هميشه آماده باشيم.
در جلسه قرارگاه ذوالفقار، فرماندهان نيروهاي تابعه ارتش گزارشي از وضعيت منطقه و بازديدهاي اخير از سامانه هاي پدافندي، پايگاه ها و مناطق دريايي، هوايي همچنين تيپ هاي واکنش سريع ارائه کردند.
سيام**1058**9157
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد.

به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087145

دیگر خبرها

  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • کناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل