Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@13:13:00 GMT

نقش روابط عمومی در مقابله با تحریم ها

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۷۵۹۵

نقش روابط عمومی در مقابله با تحریم ها

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مهمترین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌، شناخت‌ افکار عمومی‌ و نفوذ در آن‌ برای‌ جلب‌ رضایت‌ افکارعمومی‌ نسبت‌ به‌ سازمان‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بیرون‌ از سازمان‌ می باشد. ارتباطات در عصر حاضر اهمیت ویژه ای یافته و وظیفه روابط عمومی هاست که به باورها ، ایمان و اعتقادات قلبی مردم عینیت ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی در دستگاه های مختلف به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین،  میتوانند با نقش آفرینی در مجموعه های خود، ضمن در نظر گرفتن شرایط جدید سیاسی کشور، بسترهای لازم به منظور ظرفیت های موجود را فراهم کنند.

نقش روابط عمومی ها به منظور معرفی داشته ها ، ظرفیت ها ، پتانسیل ها و فرصت های موجود در جامعه بسیار تعیین کننده بوده به گونه ای که بایستی با نقش آفرینی در مجموعه های خود به این امر مهم، جامه عمل بپوشانند.

حال با فشارهای گسترده ای که از طرف کشورهای اروپایی و آمریکایی به کشور وارد آمده است، روابط عمومی با ایجاد فضا و بسترهای مناسبی که در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی در ایران عزیزمان وجود دارد،  میتواند با ترغیب به حمایت از تولیدات داخل و همچنین با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی از خروج منابع و ارز به خارج از کشور جلوگیری نماید .

(روابط عمومی از نگاه مقام معظم رهبری)

فکر اینکه برادران یک بخش مشابه در ارگان‌های کشور را مثل روابط عمومی‌ها گردهم آوردند فکر خوبی است ما در نظام خود احتیاج به یک انسجام حقیقی از هر طریق ممکن داریم ، یکی از روش ها هم این است که عرف روابط عمومی در وزارتخانه‌ها هم‌گون و هم‌نوا شود حداقل فایده این کار بهره‌گیری از تجربیات یکدیگر است.

در مورد خود روابط عمومی،‌ برادران شاغل این کار به شأن و مسئولیت کار واقف هستند به خصوص در این ایام که با مسئولان کشور تماس گرفتند و نقطه‌نظرها روشن شده است روابط عمومی‌ها می‌دانند کارشان چیست و چه توقعی از آنها می‌رود شاید کار روابط عمومی‌ها را بتوان به عنوان رابط بین دستگاه‌ها و مردم ملاحظه کرد.

بعضی معتقدند که روابط عمومی‌ها بایستی حقیقت مطلب در مورد دستگاه‌ها را بیان کنند زیرا مردم انتظار و توقع دارند که همه واقعیت‌ها را بشنوند بعضی هم عقیده دارند علاوه بر گفتن این حقیقت باید نظر مردم نسبت به آن وزارتخانه نیز مشخص و منعکس شود. عده‌ای می‌گویند تنها چیزهای امیدبخش را باید به مردم گفت و مطالب یأس‌آفرین را نباید ارایه داد.

روابط عمومی‌ها باید روش خود را از بین این سلیقه‌ها انتخاب کنند. به نظر من شما باید مشخص کنید انتظار مردم و دستگاه‌ها از شما چیست. باید با مردم صادقانه رفتار شود و با زبان فریب با آنها رفتار نشود ، مهم‌ترین ممیزه جمهوری اسلامی ایران در بخش تشکیلات این است که مردم،‌ مسئولان را از خود می‌دانسته و توقع غیرواقعی و حرف سست شنیدن را ندارند  آنان حرف صادقانه می‌خواهند.

بندرلنگه نیز یکی از بنادر با سابقه و مهم کشور در غرب استان هرمزگان می باشد که از سال 1346 تحت نظارت سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت تجاری خود را آغاز نموده است . از نظر ترابری دریایی ، بندرلنگه بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر کیش ، ابوموسی ، تنب بزرگ و کوچک ، لاوان ، سیری و هندورابی بوده و دارای کوتاهترین فاصله نسبت به بنادر جنوبی با کشور امارات متحده عربی است که هم اکنون یکی از بنادر اصلی ترابری دریایی و مسافر به این کشور می باشد .

بندرلنگه بعنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان ، 7 بندر تجاری و مسافری بندرلنگه ، چارک ، آفتاب ، سیری ، لاوان، کنگ و شیوء را تحت پوشش دارد .این بندر بزرگترین قطب ترانزیت خودرومی باشد که عمده ترانزیت آن به کشورعراق است .

عبدالله قطارانی ؛ مسئول روابط عمومی بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش جامعه روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سو استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

علی‌آبادی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

وی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 745355

دیگر خبرها

  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • آماده باش کامل گروه های عملیاتی و سیمبانان در فارس
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد