Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فرارسیدن هفته روابط عمومی فرصتی است مغتنم که ضمن گرامیداشت این روز و تبریک به تمامی فعالان این عرصه کمی هم به چالش های موجود در روابط عمومی ادارات ودستگاههای اجرایی پرداخت هرچند روز ۲۷ اردبیهشت ماه تداعی گر اهمیت ونقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطوری که اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات وفن آوری دوچندان شده است واطلاع رسانی در همه  عرصه ها پیشتاز است به گونه ای که موفقیت سازمانها ،ادارات و شرکتها ودوامشان در عرصه های مختلف وفعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آن ها وابسته است . اما با توجه به تمام این تفاصیر  گاها پای درد دل مدیران وکارشناسان  در روابط عمومی  که می نشینیم متاسفانه می بینیم با وجود اینکه کارکنان ومدیران روابط عمومی ازجمله خادمان دولت در ادارات میباشند که باتمام توان زحمتکش میکشند وهمیشه در پشت صحنه هستتد وکمتر دیده میشوند اما باز با عشق وعلاقه وافر وبدون هیچ گونه ادعایی مشغول به ادامه خدمت خود میشوند اما دردناکتر ازهمه چالش های موجود دراین حوزه میباشد که در اکثریت ادارات به وضوح مشاهده میشود که من فقط در اینجا به چند چالش مهم و اساسی که دراین حوزه عمومیت دارد می پردازم که امید دارم هرچه زودتر با همت مقامات و مسئولین  این چالشها بررسی و رفع ورجوع گردد . یکی از مهمترین چالش روابط عمومی حرفه ای نبودن کارکنان وکارشناسان میباشد که متاسفانه هرکارمندی که در سایر حوزه کاری خود و یا دربخش های مختلف کارمند خوب وموفقی نبوده به این حوزه فرستاده میشود وهمین عدم نیروی های متخصص و کارشناس در روابط عمومی هم از   لحاظ تخصص وهم  به لحاظ تعداد نیرو باعث می گردد که روابط عمومی ،روابط عمومی کار آمد وموفقی نباشد وباید با کمال تاسف  اذهان داشت نیروهای متخصص وکارشناس درادارات دراین حوزه اندک وبسیار کم هستند که از چشم مسئولین به دور ماندند ودیده نمیشوند و توانمندیهای آنها هم تحت الشعاع همان افراد غیر متخصص وحرفه قرار گرفته وبه قول معروف تر وخشک با هم می سوزند .

چالش بعدی که میتوان به آن اشاره کرد نامشخص بودن جایگاه وتشکیلات روابط عمومی واهمیت ندادن به کارکنان ومدیران ونظرات وجایگاه آنهاست زیرا از نظر من روابط عمومی باید بهترین مکان وتجهیزات در اختیار داشته باشد تا بتواند فردی خلاق باشد .از منظر یک ارباب رجوع و مخاطب بخش  یک روابط عمومی نماد دسیپلین وپرستیژ آن اداره است یعنی  کسی بخواد پی ببرد که آن اداره در  چه حدیست میتواند  از جایگاه ،نحوه برخورد ،گفتار وپوشش کارکنان ومدیر روابط عمومی  و همچنین مکان و اتاق کار نگاه میکند و قضاوت خواهد کرد که آن اداره در چه سطحی میباشد .

چالش دیگر روابط عمومی کمبود بودجه وتخصیص ندادن اعتبارات لازم وکافی وندادن اختیارات تام به مدیران روابط عمومی میباشد که این امر باعث میگردد ارتباط دوسویه ای که باید بین رسانه ها و روابط عمومی ادارات و دستگاههای اجرایی بخوبی برقرار نگردد که قطعا  منجر به  ضعیف جلوه نمون فعالیتهای دستگاههای اجرایی در نزد مردم  میشود  که نشات گرفته از دیدگاه بعضی مدیران ارشد میباشد که هنوز به این باور نرسیده اند که روابط عمومی است که میتواند نام یک سازمان را در سطح جامعه ،با اطلاع رسانی به موقع و شایسته و شفاف سازی خدمات قابل ارائه آن دستگاه ،دستاوردها وعملکردهای شبانه روزی که توسط همکاران وخادمان دولت در اداره صورت میگیرد باعث جلب اعتماد مردم نسبت به دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اهداف اداره مخل خدمت خود شود .

یکی از وظایف ذاتی روابط عمومی هااینست که باید در  توسعه استان وکشور اثربخش باشند اما گاها متاسفانه بعضی از رسانه ها بجای همسو بودن وهمدل وهمراه بودن با روابط عمومی درمقابل روابط عمومی ها مغرضانه قرار می گیرند .امید دارم که مدیران ار شد  روزی به دید گاه برسند که روابط عمومی یعنی تلاش خالصانه وصادقانه که اقتدار هرسازمان در گروه توجه ویژه به نقش این حوزه و توانمندی آن است که موجب  پیشرفت وسرافرازی مدیر ارشد ومجموعه تحت الامر آن میگردد وبه نوعی عدم استقلال مدیر روابط عمومی و کم توجه بودن وکم اهمیت جلوه دادن روابط عمومی آفت بزرگی است که اولین  متضرر اصلی  مدیر دستگاه خواهد بود .

یکی از مباحث مهم در موفقیت واقتدار روابط عمومی حضور قدرتمند روابط عمومی در تشکیلات سازمان و بینش مدیر ارشد نسبت  به مدیر روابط عمومیست که بعتوان مشاور عالی مدیر  باید دیده شود وکلام آخر مدیران روابط عمومی معرف اقتدار وعزت ملی دولت و دستگاههای اجرایی می توانند باشند پس آنها را دست کم نگیرید به امید روزی که جایگاه مدیران و  کارشناسان روابط عمومی  به نحو شایسته ای درادارت با همت مدیران ارشد تثبت شده باشد .

مریم ذوالفقارپور ؛ مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان  وعضو هئیت رئیسه شورای روابط عمومی استان

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه روابط عمومی عشق مدیر روابط عمومی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جمع بندی نکات مطروحه در جلسه شورای اداری شمیرانات اظهار کرد: در این جلسه به منظور بهره وری حداکثری از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی و عفاف و حجاب، برای مدیریت بهتر شهرستان به بازخوانی این منویات پرداختیم و موضوعات برگزاری دور دوم انتخابات مطرح شد.

ذاکریان گفت: برخی ادارات شمیرانات در حوزه تک برگ کردن سند ادارات اقدامات لازم را انجام داده اند و ضروری است که سایر ادارات نیز به این حوزه ورود کنند.

فرماندار شمیرانات افزود: مشکلات ثبت املاک در شمیرانات وجود دارد و مقرر شد با برگزاری جلسات و کارگروه‌ها این مشکل حل شود.

وی با شاره به اینکه موضوع اوقاف در منطقه شمیرانات برجسته است گفت: در این حوزه در برخی موقوفات متولی نداریم که نیاز است تعاملاتی در این زمینه صورت بگیرد.

ذاکریان به برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات اشاره کرد و افزود: برگزاری این هفته یک رویداد نوپا است که از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ کلید خورد و می‌خواهیم در یک بازه سه الی ۵ ساله این هفته را در استان تهران تثبیت کنیم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان بیان کرد: منطقه در حوزه‌های مختلف مفاخر و تاریخ شمیرانات، لواسانات و رودبار قصران، اثر گذاری در فرآیند انقلاب، استقرار حضور حضرت امام خمینی (ره) در این منطقه که یک رویداد ویژه است و وجود کاخ‌های سعدآباد و نیاوران، وجود ۴۰ امام زاده و ظرفیت‌های ورزشی، مفاخر ورزشی فرهنگی و هنری متعدد، وجود سه پیست اسکی و بهره مندی از چشم اندازهای طبیعی و گردشگری بسیار مهم است که باید در این هفته معرفی شوند و دستگاه‌های متولی پس از تثبیت رویداد در این خصوص اطلاع رسانی کنند و فرهنگ سازی کنند.

ذاکریان گفت: برای برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات امسال با اولویت «گردشگری مقاومت» در حوزه گفتمان انقلابی وارد گفتگو شده ایم و احتمالاً نشست فعالان گردشگری مقاومت را داشته باشیم و یکی از ظرفیت‌های این حوزه گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر است که پس از بهشت زهرا بزرگترین گلزار شهدای استان تهران محسوب می‌شود و نیاز به معرفی دارد.

وی اظهار کرد: پس از تعیین مراحل برای تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات، توسعه این موضوع را در برنامه ریزی ها خواهیم داشت.

کد خبر 6085293

دیگر خبرها

  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • فرحبخش خطاب به مدیر ارشد پلتفرم نماوا: برو سرامیک‌ات را بفروش
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور