Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان می‌گوید تلقی افکار عمومی نسبت به دولت منفی است و چشم‌اندازی برای تغییر این تصور وجود ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبداله ناصری از مشاوران خاتمی، درباره این سوال روزنامه آفتاب یزد که «دو سال از دولت روحانی زمان باقی مانده است، آیا باز هم می‌توان چشم‌اندازی برای این دو سال پایانی دولت متصور بود؟»، گفت: متاسفانه خیر، زیرا تلقی افکار عمومی نسبت به دولت منفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که بسیاری از مردم معتقدند مدیریت رها شده و این تلقی بسیار قوی است. همان‌طور که عدم مدیریت دولت در مهار قیمت ارز و دلار و بحران سیل و… مشاهده شد، افکار عمومی با توجه به این مسائل هیچ چشم‌اندازی نسبت به دولت دوم روحانی ندارد. در واقع نه جامعه آینده روشنی برای روحانی و دولتمردانش در اذهان متصور است و نه طبقه مدنی و روشنفکر کشور می‌توانند چنین چشم‌اندازی برای دولت ترسیم کنند. بنابراین بر این باورم این تصور که در دو سال آینده قرار است اتفاق خاصی در دولت روحانی رخ دهد، اشتباه است. از این رو، به عنوان یک شهروند و عضو جامعه مدنی تلقی روشنی نسبت به آینده دولت روحانی ندارم. حتی با توجه به عملکرد دو سال اخیر شرایط را به مراتب در دو سال پایانی از عمر دولت یازدهم بدتر هم می‌بینم که البته امید می‌رود که این تصور اشتباه باشد.

وی در پاسخ این پرسش که برخی بر این اعتقادند باید تا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا صبر کرد، زیرا با دموکرات‌ها بیشتر می‌توان کنار آمد، آیا به راستی ایران علی‌رغم شرایط کنونی باز هم باید تا نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ صبر کند؟

وی، گفت: متاسفانه برخی در ایران منتظرند که دولت ترامپ پایان بپذیرد در صورتی که او در انتخابات ۲۰۲۰ دیگر انتخاب نشود با دولت دموکرات احتمالی وارد گفت‌وگو شوند، این کاملاً اشتباه است. در عین حال، عدم انتخاب مجدد ترامپ در آمریکا خوش‌بینی کاذب است.

ناصری مدعی شد: معتقدم برجام دیگر هیچ خاصیتی ندارد مگر اینکه باب مذاکره‌ای برای حل مناقشات جدی باز کنند (!)

روحانی باید تلاش کند کشور را در برجام نگه دارد. زیرا برون رفت از آن چالش برانگیز است.

یادآور می‌شود عبداله ناصری در کنار ابراهیم اصغرزاده، از جمله اصلاح‌طلبانی هستند که دولت روحانی را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان خوانده بودند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیدمحمد خاتمی دولت روحانی عبدالله ناصری قیمت دلار جامعه مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

محمود واعظی، ضمن ارائه مطالب، به سوالات حضار پاسخ، و سپس برخی از اعضا تحلیل های خود را ارائه نمود.

برخی مطالب مطروحه در جلسه مزبور به شرح ذیل می باشد:

*وحدت و انسجام ملّی اولویت است.

*جنگ غزه ۷ ماه به طول انجامیده و رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف سیاسی و نظامی خود نرسیده است. مردم غزه هم جنگیدند و هم خود را حفظ کردند و این دستاورد کمی نیست .

*اگر فلسطینیان ذره ای ابراز ناراحتی خود را بروز می دادند ، رژیم صهیونیستی با تمام قوای رسانه ای خود وارد عمل می شد و با تبلیغات گسترده علیه حماس و جهاد اسلامی تبلیغ می‌کرد .

*با توجه به شرایط داخلی اسرائیل ، پیش بینی می شود بعد از آتش بس ، دولت نتانیاهو سقوط کند.

*افکار عمومی جهانی به شدت در تقابل با اسرائیل است و این رژیم که با تبلیغات و به واسطه حمایت های حداکثری آمریکا و کشورهای اروپایی تلاش می‌کرد خود را مظلوم و ستمدیده جلوه دهد، امروز با گستاخی تمام به «ماشین نسل کشی» و ظالم بدل گشته است.

*فشار افکار عمومی علیه رژیم صهیونیستی موجب شده تا حتی کشورهای حامی این رژیم به دنبال آتش بس و تشکیل دولت فلسطین باشند.

*اسرائیل برای برون رفت از بحران بدون دستآورد غزه ، با هدف درگیر نمودن ایران در جنگ، به کنسولگری ما در دمشق حمله کرد و در پاسخ مجموعه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنبیهی سنجیده و هوشمندانه را عملیاتی نمودند تا با این تنبیه نظامی مشروع و بازدارنده مانع از ایجاد و گسترش جنگ شوند.

*ضروری است از مجموعه اقدامات ارزنده و غرور آفرین عزیزان نیروهای مسلح حمایت حداکثری صورت گرفته و امیدواریم عملیات «وعده صادق» همراه با تعامل بیشتر با مردم موجب نزدیکی ، وحدت و انسجام ملی فزاینده و متعالی گردد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899261

دیگر خبرها

  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست